poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Wieprzowina smażona z brokułami

Wieprzowina smażona z brokułami

Wieprzowina z brokułami

Ostatnio mam coraz mniej czasu na gotowanie, dlatego też staram się przygotowywać potrawy ekspresowe w wykonaniu. To danie zapewne do takich należy. Jeśli będę je powtarzać, na pewno wzbogacę je dodatkiem orzeszków ziemnych, które świetnie będą się komponować z całością. 

Wieprzowina z brokułem przepis

WIEPRZOWINA SMAŻONA Z BROKUŁAMI
(CHINY)

Składniki (na 2 porcje):

  • 500 g brokuła, podzielonego na różyczki
  • łyżka oleju arachidowego
  • łyżeczka drobno posiekanego imbiru
  • 1 papryczka chili, pozbawiona pestek i drobno posiekana
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 500 g wieprzowiny (użyłam schabu)
  • 2 łyżki mąki kukurydzianej
  • 1/4 szklanki jasnego sosu sojowego
  • 1/4 szklanki wody lub bulionu
  • 1-2 łyżeczki mąki kukurydzianej do sosu
  • łyżka kecap manis (ew. łyżeczka cukru)
  • makaron do dań z woka lub ryż
Brokuł gotujemy na parze przez około 5 minut (musi pozostać jędrny i stawiać lekki opór zębom). Mięso kroimy w centymetrowe plastry, a następnie w podłużne paski. Przyprawiamy je solą i pieprzem, obtaczamy w mące kukurydzianej. Na patelni rozgrzewamy olej, smażymy mięso, aż ładnie się przyrumieni. Dodajemy czosnek, imbir i chili. Smażymy 2 minuty. Na patelnię dodajemy brokuła, smażymy przez 30 sekund. Wodę mieszamy z sosem sojowym, kecap manis i 1-2 łyżeczkami mąki kukurydzianej. Miksturę wlewamy na patelnię i podgrzewamy chwilkę, aż całość zgęstnieje. Jeśli sos będzie zbyt gęsty dolewamy odrobinę wody lub bulionu, jeśli  za rzadki dodajemy odrobinę mąki wymieszanej dokładnie z zimną wodą. Podajemy z makaronem lub ryżem. Możemy je dodatkowo posypać uprażonymi orzeszkami ziemnymi. 

Przepis dodaję do akcji F1 od kuchni.

Czas przygotowania: 10 minut.

21 komentarzy :

  1. Pełnia smaku w kilka minut? Coś wspaniałego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekne zdjecia - to raz. Dwa, ze danie tez niczego sobie. Tych orzeszkow na pewno bym nie poskapila :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie pogardzę taką pyszną miseczką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Też lubie błyskawiczne dania ! To bardzo smaczne, z orzeszkami na pewno bedzie rewelacyjne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Malwiś, jakaś telepatia między nami. :) U mnie dzisiaj także brokuły. A taką wieprzowinkę z chęcią bym spróbowała. Zrobię niebawem.
    To pisałam ja pozdrawiając cynamonowo
    Anuszka

    OdpowiedzUsuń
  6. Nawet bez orzeszków na pewno było pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. haha u mnie dziś był makaron z brokułem, czosnkiem i cebulą :)
    szybko i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. kolejny sposob na brokuly ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię brokułkowe propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. łaaaa poproszę na obiad :) zjadłabym z orzeszkami... i prawda, śliczne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniałe danie - ze względu na czas wykonania oraz efekt końcowy. Co do smaku też nei mam wątpliwości :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Danie wygląda niezwykle apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię takie połączenie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo apetyczne danie, chętnie bym coś takiego zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajna propozycja. Tylko dlaczego ja oglądam to o tej godzinie? Głodna się zrobiłam

    OdpowiedzUsuń
  16. Mi nie przeszkadzają takie dni, kiedy jestem zabiegana, tylko jeśli jestem w stanie zrobić sobie tak pyszne, a przy tym ekspresowe dania :)

    OdpowiedzUsuń
  17. pięknie! Aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Fajne :) Tylko jak chińskie to bym dała z ryżem :) ale makaron też jest pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  19. W ostatnim czasie to i ja miewam mało czasu na gotowanie, ale takiego pysznego dania.. niestety nie mogę jeszcze zjeść ;-( Mam nadzieję, że niedługo będę mogła je przygotować ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.