sobota, 21 kwietnia 2012

Spaghetti z klopsikami w kremowym sosie

Spaghetti z klopsikami w kremowym sosie

Spaghetti z klopsikami przepis

Jeszcze rok temu nie miałam zbyt wielu pomysłów, co przygotować z mięsa mielonego. Na chwilę obecną bardzo często wykorzystuję je w kuchni. Najczęściej robię z niego różnej maści kotlety, kofty i klopsiki. Ten przepis powstał zupełnie przypadkowo. Wykorzystałam to, co miałam w danym momencie pod ręką. Muszę przyznać, że efekt końcowy bardzo miło mnie zaskoczył. 
Razem ze mną w wirtualnej kuchni spotkali się: Ania, Magda, Maggie, Michał, Mopsik, Pela.

Przepis dodaję do akcji Maggie- Klopsiki i pulpety oraz akcji Mopsika- Pieczarkowy tydzień. 

Makaron z pieczarkami

SPAGHETTI Z KLOPSIKAMI W KREMOWYM SOSIE

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 500 g mięsa drobiowego (użyłam mięsa z indyka)
  • łyżeczka drobno posiekanego tymianku
  • łyżeczka drobno posiekanego rozmarynu
  • pół łyżeczki drobno posiekanego cząbru
  • sól i pieprz 
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 2 małe szalotki
  • kieliszek białego wytrawnego wina
  • 200 ml śmietany 18 %
  • pęczek natki pietruszki, drobno posiekanej 
  • 250 g małych pieczarek, obranych i pokrojonych w plasterki 
Mięso łączymy z tymiankiem, rozmarynem, cząbrem, doprawiamy solą i pieprzem. Odkładamy do lodówki na 30 minut. Z masy formujemy małe klopsiki, smażymy na patelni przez około 8-10 minut. Przenosimy je na papierowy ręcznik i  przykrywamy, by nie ostygły. Makaron przygotowujemy zgodnie z przepisem na opakowaniu. 
Czosnek i szalotki drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy, smażymy cebulę i czosnek przez 3-4 minuty. Wlewamy wino, gotujemy 3 minuty, aż lekko odparuje. Dodajemy śmietanę, posiekaną natkę (dwie łyżki odkładamy), pieczarki  i 4 łyżki wody z gotowania makaronu. Gotujemy na wolnym ogniu przez 10 minut. Dokładamy klopsiki i podgrzewamy kolejne 3 minuty. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Odcedzony makaron przekładamy na patelnię i mieszamy z sosem. Danie przed podaniem posypujemy pozostałą natką. 


Makaron z mięsem i pieczarkami


Czas przygotowania: 20 minut.

25 komentarzy :

  1. Fajny przepis, może i ja spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale świetne! Malwinko fantastyczne przepisy na klopsiki wyszukujesz kochana!
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio uwielbiam wszelkie klopsy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oblizuję się na samą myśl ;) Poproszę jeszcze o dodanie aktywnego banerka akcji i dodanie przepisu na którymś z agregatorów. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie przypadkowe przepisy warto zapisywac - zwlaszcza, jesli efekt jest tak smakowity!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam bardzo pysznie wygląda:) Ja dziś jadłam super smaczny obiad u znajomych. Naleśniki z pieczarkami, piersią z kurczaka, brokułami i śmietaną. Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  7. ojej, ale zmiany widzi moje oko.
    naprawdę, pięknie blog teraz wygląda! przejście, a to zdjęcie na nagłówku.. aby zachęca do zaglądania!

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda apetycznie, lubię mięso z indyka. pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepysznie ziołowe te Twoje klopsiki. Świetnie komponują się z tym kremowym sosem i makaronem!

    OdpowiedzUsuń
  10. A ja własnie zawsze kombinuję, co oprócz klopsików mogę zrobić z mięsa mielonego...ale widać po Twoich przepisach,że pulpeciki nie musza być nudne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Spaghetti z klopsikami pycha i jeszcze ten kremowy sos! Palce lizać!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo apetyczne danie. Szkoda, że tak nie wyglądał mój dzisiejszy obiad. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. rewelacja! przepadam za mięsem mielonym

    OdpowiedzUsuń
  14. super pomysł, chodzi za mną właśnie spaghetti z klopsikami, muszę zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo smaczne połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ostatnio mam ochotę na klopsiki, a w takim wydaniu pyszności :).

    OdpowiedzUsuń
  17. nie wiem dlaczego, ale dla mnie makaron i pieczarki to połączenie idealne, do tego biały sos, no i ewentualnie jakieś mięso, choć niekoniecznie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Klopsikowo u Ciebie:) i super:) takie spagetti musi smakowac rozkosznie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. to musiało być naprawdę pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mniam! Żeby takie danie przygotować muszę lecieć zakupić mięsko.. nabrałam ochoty ;-))



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam takie połączenia :) smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wyszło super. Wprawdzie klopsiki zrobiłam po swojemu, ale reszta - rewelacja. Dzięki za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że potrawa przypadła Ci do gustu. A odrobina inwencji nigdy nie zaszkodzi;-)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.