środa, 29 lutego 2012

Shish Tawuk

Shish Tawuk


Shish Tawuk to nic innego, jak arabskie szaszłyki z kurczaka.  Razem ze mną przygotowali je także: Ania S.,  Dobromiła, Emma, Maggie, Michał, Mirabelka, Mops w kuchniPela, Pluskotka,  Tu-tusia. Tym samym II Festiwal Kuchni Arabskiej dobiegł już końca. Muszę przyznać, że miesiąc ten minął mi niesamowicie szybko i bardzo smakowicie. Niestety natłok obowiązków sprawił, iż nie zdążyłam zrealizować wszystkich zamierzonych przepisów. Mam jednak nadzieję, że spotkamy się także za rok w ramach kolejnego festiwalu. 


SHISH TAWUK (SYRIA)

Składniki (na 2-3 porcje):
[przepis pochodzi z TEJ strony]
  • 500 g piersi z kurczaka
  • 2 łyżki jogurtu (użyłam greckiego)
  • łyżka koncentratu pomidorowego
  • łyżeczka musztardy Dijon
  • pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • pół łyżeczki czosnku granulowanego
  • 1/4 łyżeczki czarnego pieprzu
  • pół łyżeczki soli ( w przepisie było 3/4)
  • łyżka ciemnego octu balsamicznego
  • pół łyżeczki skórki otartej z cytryny
  • łyżka soku z cytryny
  • łyżka oliwy
  • 1 duża zielona papryka, pokrojona w większą kostkę
  • patyczki do szaszłyków

Mięso myjemy, czyścimy, osuszamy i kroimy w kostkę grubości 2,5 cm. W miseczce łączymy jogurt, koncentrat, ocet balsamiczny, sok i skórkę z cytryny, musztardę. Dodajemy sól, pieprz, słodką paprykę, czosnek, dokładnie mieszamy. Do tak powstałej marynaty wkładamy mięso, miseczkę przykrywamy folią spożywczą i wkładamy do lodówki na 24 godziny. 
Patyczki do szaszłyków moczymy przez 30 minut w zimnej wodzie. Na patyczki nabijamy na przemian kawałki mięsa i papryki. Szaszłyki smażymy na patelni lub pieczemy w piekarniku (przez 20-25 minut w temp. 180 stopni). 
Ja moje szaszłyki podałam z lekką sałatką oraz dipem z dodatkiem pasty harissa. 


19 komentarzy :

  1. Wyglądają naprawdę niezwykle smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale gafę walnęłam...pokroiłam paprykę w kostkę i dodałam do marynaty. A tu widzę, że wszyscy nadziali ją. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nic się przecież nie stało;) Ważne , że smakowały

      Usuń
  3. Malwi - jeśli przekonam się do kuchni arabskiej, to będzie wyłącznie Twoja zasługa. Bez tej zachęty sama pewnie jeszcze długo nie sięgnęłabym do tych przepisów. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wlasnie u "znajomej" widziala prawie taki sam przepis:) chyba dobra propozycja na wiosenny stol:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale fajnie wyglądają szaszłyki z takimi dużymi kawałami mięsa. ja zawsze kroję je w miarę drobno, by zająć jak najwięcej mięsa na patyku ;)
    piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny ten przepis, naprawdę :) Oba (sambouseki również) pozostawiły bardzo przyjemne wrażenia :)

    Skąd Ty takie śliczne pomidorki o tej porze roku wytrzasnęłaś? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że przepisy przypadły Ci do gustu. A pomidorki kupiłam na targu i mają nawet pomidorowy smak;)

      Usuń
  7. Niedawno zasmakowałam w kuchni arabskiej, fajne szaszłyki, chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Poczęstuję się, żebym jeszcze miała okazje wypróbować takiej pyszności.. ;-)) Już dawno nie jadłam szaszłyków, czas to nadrobić ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo apetyczne :) Z pewnością któregoś dnia je wypróbuję bo z tego co widzę przygotowanie proste, a większość składników stale mam w domu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniale i bardzo smacznie wyglądają te szaszłyki!
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. danie wygląda tak delikatnie, wręcz pogodnie:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zakochalam sie w tych szaszlykach - wiem, ze beda sie u mnie pojawiac czesto, bo smakowaly wspaniale! Piekne zdjecia, takie letnie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Powalające kolory!!! muszą być mega smaczne!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo dobry pomysł miałaś abyśmy wspólnie je przygotowali, są wspaniałe!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.