sobota, 18 lutego 2012

Rozgrzewająca zupa z boczkiem, fasolą i makaronem

Rozgrzewająca zupa z boczkiem, fasolą i makaronem


Zupy w końcu zagościły u nas na dobre. Do tej pory Połówek był w stanie zjeść jakąś zupę raz na kilka miesięcy, teraz jada kilka razy w tygodniu. Zupę, którą dziś Wam proponuję na pewno nie raz jeszcze przygotuję. Jest idealna na chłodne dni, pożywna, mocno rozgrzewająca i przede wszystkim bardzo smaczna. 


ROZGRZEWAJĄCA ZUPA Z BOCZKIEM, FASOLĄ I MAKARONEM

Składniki (na 4 porcje):
[przepis pochodzi ze strony Good Food]

  • 8 plastrów wędzonego boczku, pokrojonego w kostkę
  • 2 małe pory (biała część przekrojona wzdłuż na pół, posiekana w cienkie plasterki)
  • 2 łodygi selera naciowego (dałam od siebie) posiekane w plastry
  • 4 marchewki, obrane, pokrojone w plastry
  • puszka fasoli, odsączonej i opłukanej (dałam 220 g ugotowanej wcześniej fasolki orzeł)
  • 1 litr bulionu z kurczaka (użyłam wywaru warzywnego)
  • 2 łyżki przecieru pomidorowego (dałam 4)
  • 50 g drobnego makaronu (użyłam spaghetti, które połamałam na 3-4 części)
  • garść natki pietruszki, posiekanej
  • tarty parmezan do posypania
W głębokim rondlu z nieprzywierającym dnem smażymy boczek (uważamy, by go nie spalić). Dodajemy pory, marchew i seler. Smażymy często mieszając przez 5 minut (dodałam odrobinę oliwy do smażenia, ponieważ mój boczek nie miał zbyt dużo tłuszczu). Dodajemy bulion, przecier, mieszamy. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy na wolnym ogniu, aż warzywa będą miękkie. Dodajemy odsączoną i opłukaną fasolkę oraz makaron. Gotujemy, aż makaron będzie miękki. Zupę przyprawiamy solą i pieprzem. Rozlewamy do miseczek, posypujemy natką i parmezanem. 

Przepis dodaję do akcji Peli- II Zimowy Festiwal Zupy. 



11 komentarzy :

  1. Ale lubię te Twoje zupki Malwinko!
    Fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł na zupę :) na pewno skorzystam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepięknie kusząca zupa w gorącym kolorze :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozgrzewająca i sycąca. Można podać zmarzluchom, którzy całą sobotę spędzili spacerując po lesie. Będą zachwyceni!

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj, Paszczakowi by na pewno się spodobał, chodź i ja chętnie taki talerz zupy poproszę:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie zupy. Wspaniale wygląda :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Na sam widok się rozgrzałam, a w smaku musi być faktycznie rewelacyjna :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękna zupa! Uwielbiam parmezan, jako dodatek do zup. Musi być pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  9. Popieram, swietna jest ta zupka, bardzo pozywna i sycaca. Idealna na zime! I zdjecia boskie.

    OdpowiedzUsuń
  10. Od razu zrobiło mi się cieplej ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie się ta zupa prezentuje!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.