środa, 8 lutego 2012

Kofty w sosie pomidorowym

Kofty w sosie pomidorowym


Sama już nie wiem, ile przepisów na kofty do tej pory wykorzystałam. Te, które dziś Wam prezentuję na pewno znajdują się w trójce ulubionych. Duża ilość aromatycznych przypraw i delikatny w smaku sos pomidorowy- zestawienie idealne. Myślę, że i Wam posmakują ;-)


Przepis dodaję do akcji Grumków- Z widelcem przez Afrykę, Azję i Oceanię. 


KOFTY W SOSIE POMIDOROWYM II

Składniki (na 2 spore porcje):
[przepis własny]
  • 350 g mielonej wołowiny
  • 3 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • pół małej białej cebuli, obranej i drobno posiekanej
  • 1 duży ząbek czosnku, drobno posiekany
  • pół łyżeczki chili w proszku
  • 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
  • 3/4 łyżeczki mielonej kolendry
  • szczypta kardamonu
  • pół łyżeczki suszonego tymianku
  • łyżeczka sumaku
  • pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • sól i pieprz do smaku
  • patyczki do szaszłyków, namoczone wcześniej przez pół godziny w zimnej wodzie
  • sos- pół kg świeżych pomidorów, 2 ząbki czosnku, 1 biała cebulka, łyżeczka cukru, sól i pieprz do smaku, opcjonalnie łyżeczka koncentratu pomidorowego 
Mięso łączymy z czosnkiem, cebulką i natką pietruszki. Doprawiamy solą i pieprzem, dodajemy pozostałe przyprawy i dokładnie wyrabiamy. Odstawiamy na pół godziny do lodówki. Masę mięsną dzielimy na 4 części, z każdej formujemy podłużne kiełbaski, które nadziewamy na patyczki do szaszłyków. Każdą koftę lekko smarujemy oliwą. Mięso pieczemy na ruszcie w piekarniku nagrzanym do temp. 180 stopni przez około 25 minut. 
Przygotowujemy sos. Pomidory obieramy ze skórki, drobno kroimy. Cebulkę i czosnek drobno siekamy. Na patelni rozgrzewamy łyżkę oliwy, smażymy czosnek i cebulkę przez 3 minuty. Dodajemy pomidory i cukier, całość smażymy na wolnym ogniu przez 20 minut. Następnie doprawiamy do smaku solą i pieprzem i dokładnie mieszamy. Jeśli woda nie odparowała wystarczająco, zwiększamy płomień i smażymy cały czas mieszając przez 3 minuty. Do sosu możemy także dodać łyżeczkę koncentratu pomidorowego. Jeśli chcemy, aby sos był bardziej pikantny możemy doprawić go ostrą papryką w proszku lub sproszkowanym chili.

(II Festiwal kuchni arabskiej-ZAPROSZENIE

15 komentarzy :

  1. Zapowiadają się fenomenalnie :) U mnie dziś też po arabsku, więc chętnie się przyłączę do akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi sie podoba ten przepis - ja rowniez przepadam za koftami i chetnie testuje nowe wersje!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy jeszcze nie jadłam mięsa w takiej postaci, ale prezentuje się bombowo :)

    OdpowiedzUsuń
  4. waqżne że jest kumin i że sos jest łagodniejszy ;) a kardamon to dla mnie nowość w podobnych przepisach :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli w trójce Twoich ulubionych to i ja chętnie ich spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  6. ja za sam wygląda dałabym 6+ ....a w smaku muszą być niezrównane:)

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja nigdy nie jadłam. Kurczę, muszę kiedyś zrobić. Pysznie wyglądają.
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyglądają naprawdę smacznie - kto wie, może w następnym tygodniu zagoszczą u mnie na talerzu.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmmm, bardzo pyszny pomysł na obiad. W sumie jeszcze nigdy w ten sposób nie traktowałam wołowiny i jestem bardzo ciekawa jak na taki obiad zareagowałby mój małż :] W sumie nie miałam pomysłu na jutrzejszy obiad, więc czemu by nie spróbować kofty? :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda bardzo zachęcająco....

    OdpowiedzUsuń
  11. piękne zdjęcia ;]
    chętnie sie poczęstuję.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiele razy widziałam tego typu przepis.. i nie wiem właściwie dlaczego do dziś nie skusiłam się na przygotowanie tego przysmaku. Jak widać popełniłam wielki błąd patrząc na Twoją fotografię ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za przepis, danie naprawdę pyszne. Robiłam je już z 4 razy i zawsze wychodzi bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że Ci smakowały;) I dziękuję za podzielenie się wrażeniami smakowymi.

      pozdrawiam

      Malwinna

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.