środa, 4 stycznia 2012

Śliwki w czekoladzie

Śliwki w czekoladzie


To najkrótszy wpis i przepis, jaki chyba do tej pory zamieściłam. Śliwki te były prezentem imieninowym dla mojej Mamy, wielbicielki zarówno marcepanu, jak i śliwek. Jest to idealny pomysł na prezent dla bliskiej nam osoby. Miło także samemu delektować się takimi słodkościami. 

Przepis dodaję do akcji Domowy wyrób


ŚLIWKI W CZEKOLADZIE

Składniki (na 14 sztuk):

  • 14 suszonych śliwek bez pestek (muszą być  miękkie)*
  • 50 g marcepanu (TU przepis na domowy marcepan)
  • 100 g gorzkiej czekolady
Z masy marcepanowej formujemy kuleczki, które umieszczamy w środku śliwki. Czekoladę łamiemy na mniejsze kawałki, rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Za pomocą łyżeczki polewamy śliwki roztopioną czekoladą, układamy na foli aluminiowej do ostygnięcia. Następnie wkładamy je do lodówki, by czekolada stwardniała. Śliwki po zaschnięciu czekolady przechowywałam w temperaturze pokojowej- nic się z nimi nie stało. 

*jeśli nasze śliwki są suche, należy je namoczyć na kilka godzin w alkoholu np. rumie, bądź w świeżo wyciśniętym soku owocowym. Później przed obtaczaniem trzeba je dokładnie odsączyć. 

38 komentarzy :

  1. uwielbiam śliwki różnego rodzaju suszone lub w czekoladzie pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  2. mniam.... kolejny raz marcepan i te owoce...(śliwki aż się zawstydziły...)

    OdpowiedzUsuń
  3. cudne , takie słiweczki czasami robie ..ale bez nadzienia..a te z nadzieniem świetny pomysł ! :)
    A moze zrobic takie z migdałami np.....? Pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam śliwki w czekoladzie i marcepan tez uwielbiam... Kochana to przepis idealny dla moich bioder :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dla mojej mamy tez byłaby to rozkoszna uczta.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja za marcepanem nie przepadam, ale można w środka dać np. migdał i będzie super:) ....a same czekoladki jako prezent to doskonały pomysł:) pozdrawiam Malwi:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliwki i czekolada. Idealne połączenie

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastyczne! CHyba się kiedyś pokuszę o takie domowe ,pyszne śliweczki. A jak jeszcze z marcepanem tym lepiej:)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat dziś mi chodziły po głowie i zastanawiałam się, mogłabym je sama zrobić, a u Ciebie - proszę! :) To jedne z moich ulubionych słodkości ( a jest ich bardzo niewiele!), pięknie się tu prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja mama takie uwielbia, a u Ciebie wyglądają tak przepysznie, że koniecznie muszę je zrobić jak najszybciej! ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie umiem się im oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Rewelacja :) Wczoraj zjadłam ostatnią śliwkę w czekoladzie, z partii którą zrobiłam na święta. Nie daję tylko marcepanu, bo moja rodzina za nim nie przepada.

    OdpowiedzUsuń
  13. oj, fenomenalne, ależ pyszne, ja pamiętam śliwki w czekoladzie z dzieciństwa, ale bez marcepanu. I to można samemu??? mniam mniam

    jesteś genialna
    ściskam mocno
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  14. Iwona
    Bardzo smaczne są te śliwki.Robię od jakiś dwu lat z przepisu Dorotus - Moje Wypieki. Sprawdzony przepis. Marcepan-bliżniaczy przepis również z tego bloga, nieprawdaż?
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    OdpowiedzUsuń
  15. Jedne z moich ulubionych słodkości:)

    OdpowiedzUsuń
  16. dzięki za przepis nt marcepanu:) ja wiem, wiem przepis o sliwkach (tez na pewno sprobuje, moja mama uwielbia) ale marcepan....SUPER!!

    OdpowiedzUsuń
  17. fantastyczne są! moja Mama też pewnie z chęcią by otrzymała taki prezent, bo uwielbia takie słodkości

    OdpowiedzUsuń
  18. Ojej, chyba zrobię sobie też taki prezent. Uwielbiam śliwki w czekoladzie.

    OdpowiedzUsuń
  19. mój miśku uwielbia ten smakołyk, będę mu musiała kiedyś taki przygotować:)))

    OdpowiedzUsuń
  20. @Iwono- znalazłam śliwki Doroty, ale jeśli zauważyłaś nie jest to ten sam przepis (ja śliwek nie moczę, podałam jedynie, by moczyć je tylko w przypadku kiedy są suche).
    Przepisu Doroty na marcepan nie znalazłam. Przepis na marcepan widziałam na wielu blogach (z reguły z wodą różaną i większą ilością cukru), sama robię mniej słodki z dodatkiem amaretto.

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  21. Robilam takie sliwki w ubieglym roku, byly wspaniale! Wcale bym sie nie pogniewala za taki prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ileż bym dała za takie domowe śliwki w czekoladzie a do tego jeszcze marcepan....hmmmm

    OdpowiedzUsuń
  23. Myślę, że moja mama też byłaby zachwycona takimi śliwkami. Wyglądają bardzo apetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniałe pralinki, taki prezent jest lepszy od najdroższych darów! :)
    Pychotka!

    OdpowiedzUsuń
  25. Oj zazdroszczę takiego prezentu! :) śliwki + marcepan to zdecydowanie moje połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Domowe? Najlepsze!


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak ja ich dawno nie jadłam. Ostatnio chyba jak byłam dzieckiem :)

    OdpowiedzUsuń
  28. ile należy dodać czekolady, tabliczka 100g wystarczy?
    proszę o odpowiedź, planuje je dziś zrobić :-)

    dziękuję i pozdrawiam
    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu, ilość czekolady jest podana w przepisie- 100 g :)

      pozdrawiam i życzę powodzenia

      Malwinna

      Usuń
    2. witam serdecznie

      dziękuję za odpowiedź :-) zadałam pytanie nie o ten przepis :-)
      chodzi mi o trufelki marcepanowe :-)
      przepraszam za małe zamieszanie, jestem nową osóbką na tej stronie /świetnej zresztą!/ nie raz tu zajrzę :-)

      pozdrawiam ciepło
      Kasia

      Usuń
    3. Kasiu, rozpuść najpierw jedną tabliczkę. Jeśli okaże się, że to zbyt mało, wówczas rozpuścisz jeszcze kilka dodatkowych kostek.
      Miło mi, że do mnie zaglądasz :)

      Usuń
    4. wystarczyła 1 tabliczka czekolady
      wyszło pyszne, mega proste !
      zrobiłam wszystko wg przepisu, ale mi wyszło 14 szt marcepanowych trufelek, a nie 30, jeśli wam wyszło 30 nie mam pojęcia jakim cudem, robiłam je maluśkie
      mimo wszystko polecam i dziękuję :-)

      pozdrawiam
      Kasia

      Usuń
    5. Kasiu, cieszę się, że smakują i wszystko udało się bez problemów. Moje były bardzo malusieńkie, takie, by mogły się zmieścić w specjalnych malutkich papierowych foremkach:)

      pozdrawiam serdeczne

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.