wtorek, 6 grudnia 2011

Świąteczne ciasteczka migdałowo-pomarańczowe

Świąteczne ciasteczka migdałowo-pomarańczowe


Te ciasteczka piekłam jakiś czas temu i pozostało niestety po nich jedynie wspomnienie. Na początku byłam bardzo sceptycznie do nich nastawiona, ponieważ swoim wyglądem raczej mnie nie urzekły. Tworząc przepis starałam się połączyć w nich to, co najbardziej kojarzy mi się z okresem świątecznym. A są to właśnie orzechy, pomarańcze, cynamon, żurawina i migdały. W smaku są niesamowite i bardzo wciągające (dlatego też cała partia zniknęła już w dniu wypieku). W przerwie między pieczeniem pierniczków zachęcam Was do wypróbowania tych słodkich maleństw. 



CIASTECZKA MIGDAŁOWO-POMARAŃCZOWE Z ŻURAWINĄ I ORZECHAMI 

Składniki (na 40-50 sztuk):
[przepis własny]
  • 2 szklanki mąki
  • pół szklanki zmielonych na mąkę migdałów (wcześniej sparzonych i obranych ze skórki)
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 14 łyżek miękkiego masła
  • pół szklanki drobnego brązowego cukru
  • pół szklanki cukru pudru
  • 2 jajka
  • skórka otarta z jednej pomarańczy
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • pół szklanki suszonej żurawiny
  • pół szklanki orzechów włoskich, uprażonych na suchej patelni i posiekanych
  • pół szklanki czekoladowych groszków lub posiekanej czekolady
Mąkę mieszamy z migdałami, solą, sodą, cynamonem. Miękkie masło ucieramy z cukrami na puszystą masę. Dodajemy po jednym jajku, dalej ucierając. Dodajemy ekstrakt i otartą skórkę, miksujemy. Wsypujemy mieszankę mąki i migdałów w kilku partiach i ucieramy. Dodajemy żurawinę, orzechy i groszki czekoladowe, dokładnie mieszamy. Masę wkładamy do lodówki na 15-30 minut. Po tym czasie formujemy z ciasta kulki wielkości małego orzecha włoskiego, lekko spłaszczamy i w odstępach układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp. 175 stopni i pieczemy 12-15 minut (ja piekłam je przez 12 minut). Pozostawiamy na blasze na kilka minut, a następnie przenosimy na kratkę. Zaraz po wyjęciu z piekarnika ciastka będą  miękkie, później stwardnieją. Możemy je przechowywać w metalowej puszce do 7 dni.






24 komentarze :

  1. Fajne ciasteczka, ale kawa fuj, wolę do ciastek mleko albo herbatę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądają.Mniaaam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię wszystko co migdałowe i pomarańczowe, więc poproszę o jedno ciasteczko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie ciacho w sam raz do kawy :)


    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. mnie urzekły w pełni :) lubię takie lekko popękane "grubaski" :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowne ciasteczka. Aż zapachniało świętami :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Podobne nieco do moich ciasteczek cynamonowych z rodzynkami, bo czasem ciasteczko nie musi być piękne, żeby zachwycić. Wyobrażam sobie ten smak i chyba mi się podoba, zatem wypróbuję, nie wiem tylko czy już w te Święta, czy może dopiero w karnawale, okaże się jak będziemy stać z czasem i możliwościami przerobowymi :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj, takie ciacho wypelnione tyloma pysznymi smakami chetnie bym teraz zjadla... I wcale nie uwazam, by wygladaly zle. Sa takie rustykalne, domowe :)

    OdpowiedzUsuń
  9. migdały i pomarańcza? jak w moim torcie!
    na pewno są przepyszne.

    OdpowiedzUsuń
  10. chrup, chrup, zabieram 10 sztuk :)

    Migdały i pomarańcze, smaki tygodnia!
    i widzę cynamon zatem trzeba wypróbować.

    pozdrawiam i zapraszam do mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ta żurawina w nich brzmi tak kusząco.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z takimi składnikami to muszą smakować rewelacynie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie wypróbuję. Podoba mi się skład ciasteczek, zawierają wszystko to co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Migdały i pomarańcze - pyszne, zimowo - świąteczne połączenie.
    Twoje ciasteczka - przecudne!

    Ściskam!:*

    OdpowiedzUsuń
  15. W zeszłym roku na święta piekłam ciasteczka migdałowo-pomarańczowe i były pyszne. A w Twoich jeszcze więcej dobroci :))

    OdpowiedzUsuń
  16. a mnie urzekły:) lubię ciasteczka wo takim kształcie:) ...a w nich całe mnóstwo dobroci, prawdziwie świąteczny wypiek:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja dopiero co skonczyłam robić cynamonowo-pomarańczowe, zapach takich ciastek nastraja bardzo świątecznie, prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Moim zdaniem i wygląd mają bardzo zachęcający:) A że smakują pysznie i bardzo świątecznie - tego jestem pewna! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam połączenie migdałów i pomarańczy. Ten smak kojarzy mi się strasznie ze świętami :)

    OdpowiedzUsuń
  20. mniaaam :) i na dodatek widać, że domowe! to jest to :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ciasteczkowe pyszności:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.