czwartek, 8 grudnia 2011

Sałatka z kurczakiem i pomarańczami

Sałatka z kurczakiem i pomarańczami


Za sprawą Peli zostałam gospodynią IV edycji Barku Sałatkowego. Tym razem jesteśmy w świątecznych klimatach. Moja pierwszą propozycją jest sałatka z dodatkiem pomarańczy. Długo szukałam odpowiedniego przepisu, ostatecznie postanowiłam zaimprowizować. Sałatka wyszła bardzo smaczna, pomimo dodatku słodkich owoców jest wyrazista w smaku. Całość zwieńczyłam moimi ulubionymi kiełkami z buraka. Do akcji dołączyło także kilka innych blogerów, zachęcam do tego i Was. A Michałowi, Ani, Peli, Dobrusi i Pauli bardzo dziękuję za wspólne spotkanie w kuchni. 


SAŁATKA Z KURCZAKIEM I POMARAŃCZAMI 


Składniki (na 2 porcje):
[przepis własny]
  • 1 pierś z kurczaka (ok. 180 g)
  • 2 małe pomarańcze
  • 2 garści ulubionej sałaty, bądź miksu sałat
  • 2 łyżki pestek słonecznika lub dyni 
  • marynata: łyżka musztardy z całymi ziarnami gorczycy, łyżka oliwy, sól, pieprz pomarańczowy 
  • dressing- 3 łyżki świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy, łyżka oliwy, 1/4 łyżeczki chili w proszku, pół łyżeczki płynnego miodu, sól, grubo mielony pieprz pomarańczowy
  • kiełki buraka do ozdobienia
Mięso myjemy, czyścimy i osuszamy, kroimy wzdłuż na pół. Lekko je solimy i nacieramy pieprzem. W miseczce łączymy musztardę z oliwą, wkładamy mięso i odstawiamy na pół godziny do lodówki (lub dłużej, ja marynowałam mięso całą noc). Następnie mięso grillujemy na patelni z obu stron (dodatkowo posypałam je pieprzem pomarańczowym). Gotowe mięso kroimy w paseczki lub kostkę. 
Pomarańcze obieramy, oddzielamy błonki, dzielimy na cząstki. Z połowy jednej pomarańczy wyciskamy sok, który posłuży nam jako baza do dressingu.
Sos przygotowujemy ucierając dokładnie sok z pomarańczy, oliwę i miód. Doprawiamy solą, pieprzem oraz chili w proszku. Na talerzach umieszczamy opłukaną i osuszoną sałatę, kawałki kurczaka i pomarańczy, posypujemy uprażonymi na suchej patelni pestkami, polewamy dressingiem i dekorujemy kiełkami. 


IV Bar Sałatkowy- wigilijnie i świątecznie

28 komentarzy :

  1. Takie słodko-wytrawne smaki to coś, co uwielbiam. Wygląda wspaniale :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczna i te kolory....

    OdpowiedzUsuń
  3. super wyglądają apetycznie ściskam cię najmocniej

    OdpowiedzUsuń
  4. Prezentuje się pięknie :) I te kiełki! Ślicznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ładnie wygląda :) dzięki za wspólne gotowanie

    OdpowiedzUsuń
  6. Ładnie wygląda z tymi kiełkami buraczanymi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglada swietnie, zwlaszcza te kielki buraka, ktore stanowia fantastyczna dekoracje :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetne połączenie, lubię pomarańczę w sałatkach:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda pięknie. Zdecydowanie w smaku musi być wspaniała. Mam nadzieję, że uda mi się w tej akcji sałatkowej wziąć udział :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ale kolorowo :)
    cóż za ciekawe połączenie smaków

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. jak najbardziej moje smaki i jak najbardziej zdrowo!
    plus dla tego przepisu :)
    Jadłam podobną, ale zamiast pomaranczy ananas, więc i taką muszę spróbować!
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię połączenie drobiu z owocami. Pyszna propozycja!

    OdpowiedzUsuń
  13. Faktycznie trochę świąteczna, ale nie taka tradycyjna- to mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi pysznie i wygląda bardzo smakowicie - taki zastrzyk słońca w samym środku zimy:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Poproszę taki talerzyk z zawartością :) bardzo ładnie wygląda mi musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  16. Hmm, wygląda bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. nie wpadłabym na tak smaczny i inny akcent świąteczny. Ale pomarańcze robią swoje. Sałatka wygląda - i myślę, że smakuje wyjątkowo. Pozdrawiam Panienkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam Twoje sałatki, ta prezentuje się oczywiście znakomicie! Na pewno coś dorzucę do Twojej odsłony barku! http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  19. Kurczak + pomarańcze = pycha! Fajne są te kiełki buraka :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow super:) Super polaczenie smakow, tez uwielbiam kurczaka plus pomarancze:)

    OdpowiedzUsuń
  21. wygląda bardzo ładnie :) na pewno była bardzo smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda wprost fantastycznie :) Kurczak w słodkiej wersji smakuje wyśmienicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jak elegancko podane, chętnie bym skosztowała.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wygląda smakowicie:) Z kiełkami buraka jeszcze się nie spotkałam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Dzisiaj z mamą się za nią zabierzemy :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Świetny przepis Malwinko....pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam połączenie kurczaka z owocami, więc taka sałatka jest zdecydowanie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  28. pięknie wygląda, obłędne kolorki. Zapisane :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.