Wyszczególnione wpisy

Wpisy

niedziela, 18 grudnia 2011

Pierniczki świąteczne

Przepis na pierniczki

Dziś kolejny przepis na pierniczki. Tym razem klasyczne, które najlepiej upiec kilka tygodni przed świętami. Moje od dłuższego czasu leżakują w metalowych puszkach z dodatkiem skórki z pomarańczy. W Wigilię powędrują w ręce kilku mi bliskich osób. Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam zabawę z wałkowaniem ciasta i wykrawaniem fikuśnych kształtów. I ten zapach unoszący się w kuchni- święta są tuż tuż :-)


JAk zrobić pierniczki

PIERNICZKI ŚWIĄTECZNE

Składniki (na około 100 sztuk):
[przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki]

  • 550 g mąki (plus więcej do podsypania)
  • 300 g miodu
  • 100 g cukru pudru
  • 120 g masła
  • 1 jajko
  •  2 łyżeczki sody oczyszczonej
  • 60 g przyprawy do piernika
  • opcjonalnie kakao (dałam 2 łyżki)
Masło podgrzewamy razem z miodem do momentu, aż masa będzie gładka. Odstawiamy do przestudzenia. Masę łączymy z pozostałymi składnikami i wyrabiamy gładkie ciasto. Wałkujemy je na grubość około 3-4 mm (podsypując ciasto mąką), za pomocą foremek wycinamy dowolne kształty. Ciastka układamy na blasze wyłożonej papierem, pieczemy 7-10 minut w temp. 180 stopni. Kiedy pierniczki ostygną, możemy je polukrować i dowolnie ozdobić. 


Przepis na pierniczki do wykrawania

Czas przygotowania: 25 minut.

17 komentarzy:

  1. wyglądają pysznie i pewnie eż tak smakują :D zaparaszam do siebie! odrazu przynieś kilka D:

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo mi się podoba jak je udekorowałaś :) tak słodko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy wykrawam pierniczki od razu kojarzą mi się miłe chwile w babcinej kuchni, uwielbiam :D Ślicznie u ciebie udekorowane, minimalistycznie i słodko :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cudnie wyglądają z tymi śnieżynkami :)

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierniczki mają śliczne guziczki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Malwinko pachnie u Ciebie świętami oj pachnie

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierniczki to jedna z lepszych rzeczy na świecie :] Na szczęście pojawiają się tylko raz w roku, inaczej nie byłyby tak pyszne i wyczekane :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Tak, tuż, tuż ;) Już nie mogę się doczekać ;) A Twoje pierniczki są naprawdę świetnie udekorowane :)

    OdpowiedzUsuń
  9. tez je robiłam :) Świetne są :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajne pierniczki, szkoda tylko, że trzeba je robić ze sporym wyprzedzeniem.

    OdpowiedzUsuń
  11. te "guziczki" wyglądają cudnie:) zresztą jak i całe pierniczki:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepieknie udekorowane - tak skromnie, z klasa.

    OdpowiedzUsuń
  13. U Ciebie wybornych przepisów również nie brakuje....co jedno danie to pyszniejsze.
    A tak w tajemnicy Ci powiem że gotuję obiadki, śniadania i kolację co dzień a potem mam zaległości we wklejaniu postów(CHRONICZNY BRAK CZASU HI HI) ....no a jak w końcu dorwę się do pisania to wpisuję posty niejako hurtem z całego tygodnia i tak to wygląda.
    Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Panno Malwinnko, tak mi było miło przeczytać Twoje komentarze! Fajnie, że zaglądasz :) Chciałabym Ci życzyć wiele radości, uśmiechu i rodzinnego ciepła w ten Świąteczny Czas :) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

TOP