niedziela, 4 grudnia 2011

Muffinki czekoladowo-bananowe

Muffinki czekoladowo-bananowe


 "Czy nie sądzi pani, że mogłybyśmy zrobić jutro kurczaka na obiad? Aby trochę to uczcić, że tak powiem. A mały Jim dostanie na śniadanie swoje ulubione muffiny." 
(L.M. Montgomery Ania ze Złotego Brzegu)




Dziś po raz kolejny spotkałam się w większym gronie blogerów, tym razem, aby zakończyć akcję Dobrusi- 100 Lat z Lucy Maud. Zgodnie z naszym cytatem przewodnim, przygotowaliśmy z tej okazji muffinki. Ucieszyłam się, ponieważ nie piekłam żadnych muffinek od prawie pół roku. Postawiłam na proste muffinki czekoladowo-bananowe , czyli wykorzystałam te składniki, jakie akurat miałam pod ręką. Wyszły pyszne- słodkie, wilgotne za sprawą bananów i mocno czekoladowe. Idealne do porannej kawki. Idealne także dla dzieci- chyba nikt nie oprze się takiemu połączeniu. 

Razem ze mną do muffinkowego szaleństwa dołączyli: Ania, Gin, Dobrusia, Emma, Chantel, Maggie, Michał, Shinju, Pela, Paula. Częstujcie się  muffinkami, a ja biegnę zobaczyć, jakie pyszności przygotowali pozostali. 



MUFINKI CZEKOLADOWO-BANANOWE

Składniki (na 12 sztuk):
[przepis własny]
  • 240 g mąki
  • 10 g kakao
  • 3 średniej wielkości banany, obrane, pokrojone w kostkę
  • sok z połowy limonki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 80 ml oleju
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • 125 g brązowego cukru
  • 250 ml jogurtu naturalnego
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 jajko
  • 150 g groszków czekoladowych, lub posiekanej czekolady
Banany kropimy sokiem z limonki. W misce łączymy mąkę, kakao, cukier, proszek do pieczenia i sodę. W drugiej misce łączymy jogurt, olej, jajko, ekstrakt waniliowy. Do suchych składników dodajemy mokre i mieszamy łyżką. Dodajemy banany, 100 g groszków i znów mieszamy. Masę przekładamy do 12 foremek (do 3/4 wysokości foremki) na muffinki, na górze posypujemy resztą groszków i pieczemy przez 20 minut w temp. 180 stopni. Czas pieczenia zależy od wielkości foremek (ja piekę w małych silikonowych, z reguły czas pieczenia wynosi 18 minut). 



Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

21 komentarzy :

  1. i u Ciebie muffiny z czekoladą! klasyka najlepsza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na pewno sie nie opre, choc jestem juz raczej starszym dzieckiem ;) Dzieki za wspolne pichcenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. mmm... ależ smakowite babeczki.
    idealne do porannej kawy.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najlepsze na świecie połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne muffinki, jedne z moich ulubionych. Kiedyś robiłam w tym samym połączeniu smakowym i bardzo mi smakowały. Cieszę się że mi je przypomniałaś :) Z przyjemnością wyprobuję Twój przepis :)

    P.S. Czy to jest właśnie ta pierwsza próba piekarnikowa? Jeśli tak, to bardzo udana. Pozdrawiam cieplutko ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie miniaturkowe mi się wydają. :) Ale skoro Jim jest mały to i muffinki mogą. :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Zakochałam się w tych czekoladowych groszkach na wierzchu. Teraz muszę upiec muffiny ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Muffin jest, jak się patrzy, a te czekoladowe groszki zazdrość wielką wzbudziły. Powiedz mi proszę, gdzie Waćpanna Malwinna je dostałaś? Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. już od dawna mam ochotę taki zrobić, ale póki co czekają w kolejce... mam akurat przejrzałe banany, więc to doskonała okazja ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. chętnie bym taką "schrupała" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z muffinowych propozycji chyba najbardziej przypadła mi muffinka z dodatkiem żurawiny, ale mojemu M. najbardziej podobały się te, w groszki :D Myślę, że jako siedmiolatek (ma tego pecha, że urodził się 29 lutego ^^) jest dość dobrym dziecięcym testerem? :]

    OdpowiedzUsuń
  12. Ładne :) gdzie kupiłaś czekoladę w groszkach?

    OdpowiedzUsuń
  13. @Michał- czekoladowe groszki kupuję w Lidlu (teraz w okresie przedświątecznym powinny tym bardziej być dostępne)

    OdpowiedzUsuń
  14. miałam zapytać gdzie jest czekolada w groszkach, ale widzę już odpowiedź. Bardzo fajnie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  15. fajne te muffiny, takie pieguski! Ania też była piegowata :)

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Lubię wszystko, co czekoladowe i bananowe. I muffiny generalnie. Rozmarzyłam się patrząc na to zdjęcie. ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.