wtorek, 20 grudnia 2011

Makaron z wieprzowiną chili

Makaron z wieprzowiną chili


Nadal pozostajemy w klimatach kuchni azjatyckiej. Dziś przygotowałam pyszny makaron z mieloną wieprzowiną oraz chili. Początkowo obawiałam się ilości sosu sojowego i masła orzechowego w tym daniu, dlatego też troszkę zmniejszyłam ich ilość. Przygotowując to danie najlepiej po prostu próbować, czy jest ono wystarczająco słone (tu rzecz jasna miałam pomocnika ;-). Fajnego akcentu nadaje dodatek chrupiących orzeszków ziemnych (jakimś cudem mało widocznych na moich zdjęciach). 

Przepis dodaję do akcji Grumków- Z widelcem po Azji oraz akcji Kuchnie świata...od kuchni. 


MAKARON Z WIEPRZOWINĄ CHILI (CHINY)

Składniki (na 4 porcje):
[przepis pochodzi z serii Z kuchennej półeczki. Kuchnia chińska]

  • 350 g mielonej wieprzowiny
  • łyżka jasnego sosu sojowego
  • łyżka wytrawnego sherry
  • 350 g makaronu jajecznego do dań z woka (dałam mniej)
  • 2 łyżeczki oleju sezamowego
  • 2 ząbki czosnku, drobno posiekane
  • 2 łyżeczki startego świeżego imbiru
  • 2 czerwone papryczki chili, pokrojone w plasterki (nie usuwałam nasion)
  • 1 czerwona papryka, oczyszczona, pokrojona w paseczki
  • 25 g niesolonych orzeszków ziemnych
  • 3 łyżki masła orzechowego (dałam dwie)
  • 3 łyżki ciemnego sosu sojowego (dałam dwie)
  • 300 ml bulionu wieprzowego (dałam 150 ml)
Mięso łączymy z jasnym sosem sojowym i sherry. Przykrywamy i odstawiamy na 30 minut. Makaron przygotowujemy zgodnie z opisem na opakowaniu. Odcedzamy przelewamy wodą, mieszamy z olejem sezamowym.
Na dużej patelni rozgrzewamy 2 łyżki oleju, wrzucamy chili, czosnek, imbir i paprykę, smażymy 30 sekund. Dodajemy mięso wraz z marynatą, smażymy około 5 minut lub dłużej, aż mięso ładnie się zrumieni. Dodajemy orzeszki, sos sojowy, masło orzechowe i bulion. Gotujemy 2-3 minuty. Całość mieszamy z makaronem i od razu podajemy. 



9 komentarzy :

  1. dokładnie moja smaki! pasta, mięsko, chili, masło orzechowe...przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam w azjatyckich daniach ten dodatek orzeszków, po prostu ubóstwiam.
    Zdjęcia bardzo pysznie wyszły!

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. super pomysł na obiad :) zapiszę sobie

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak smakowicie wygląda!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeglądam od rana blogi kulinarne i w końcu widzę coś innego niż świąteczne sałatki i pierniczki! Nie mam nic przeciwko nim, ale marzyło mi się coś mięsnego ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo w moim typie: szybkie, proste i azjatyckie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. dzięki za ten przepis:) mam kupione masło orzechowe i nie wiedziałam do czego go użyć mogę, bo nikt go nie chciał jeść.. danie wygląda pysznie, więc na pewno wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda pysznie!!!

    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.