czwartek, 24 listopada 2011

Tajskie burgery z salsą z mango

Tajskie burgery z salsą z mango


Jak ostatnio zauważyliście w mojej kuchni pojawiają się domowe fast foody. Tym razem padło na tajskie burgery, które podałam wraz z frytkami i salsą z mango. Taki słoneczny akcent w postaci dodatku owocu mango skutecznie poprawi Wam nastrój w szare i pochmurne dni. Zamiast frytek do burgerów możemy podać pieczone ziemniaki, przyprawione według osobistych preferencji. W oryginalnym przepisie podano je z pieczonymi słodkimi ziemniakami. 


BURGERY Z SALSĄ Z MANGO (TAJLANDIA)

Składniki (na 2 porcje):
[przepis pochodzi ze strony Good Food]
  • 400 g mielonego mięsa wieprzowego (u mnie mięso z szynki)
  • 1 czerwona cebula, drobno posiekana
  • łyżka czerwonej pasty curry
  • mały pęczek kolendry (użyłam natki pietruszki)
  • sól, świeżo mielony pieprz
  • 1 mango
  • 1 czerwona papryczka chili
  • sok z połowy limonki
Mięso łączymy z cebulą, pastą curry, połową posiekanej kolendry. Doprawiamy pieprzem i solą. Z masy formujemy cztery burgery i smażymy na patelni z obu stron (ja upiekłam burgery w piekarniku). Przygotowujemy salsę- mango obieramy, kroimy w kostkę. Chili pozbawiamy pestek, drobno siekamy. W miseczce łączymy mango, chili i pozostałą kolendrę, kropimy sokiem z limonki. Burgery podajemy z frytkami i salsą.

Przepis dodaję do akcji Grumków- Z widelcem po Azji, akcji Kuchnie świata...od kuchni


12 komentarzy :

  1. Bardzo podoba mi się ta salsa:) Musi być pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności! Ucieszyłabym się, gdyby to danie stało w tej chwili na moim stole.

    OdpowiedzUsuń
  3. wspaniałe burgery Panienko, wspaniałe. Salsa z mango bardzo mi się podoba, smak owocu musi pięknie równoważyć ostre smaki

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, wyglądają wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
  5. O jakie zachęcające danie :-) Bardzo mi się podoba :-)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja po prostu kocham takie smaki! To danie od początku do końca jest boskie i tak też wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki fast food to ja rozumiem! Wyglada milion razy lepiej niz burgery na wynos :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Najbardziej zacheca mnie ta salsa z mango. uwielbiam takie połączenia.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ojej! Jak tu pachnie.. mogę się poczęstować? ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Wpis listopadowy ale w tym roku będzie w sam raz na podłą czerwcową aurę. Trochę egzotycznego, jaskrawego słońca na talerzu jest zdecydowanie wskazane. Usłyszałam dziś w radio, że zachmurzenie mamy umiarkowane.. czemu zatem czarne, ciężkie chmurzyska wiszą za moim oknem ?! Mango konieczne od zaraz.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.