piątek, 11 listopada 2011

Pikantne arabskie burgery w chlebkach pita (GP Abu Dhabi)

Pikantne arabskie burgery w chlebkach pita (GP Abu Dhabi)


Kiedy mam gorsze dni, najlepiej relaksuję się szalejąc w kuchni. Najczęściej piekę wtedy ciasteczka lub pieczywo. Pieczenie chlebków pita jest chyba jedną z moich ulubionych czynności. Uwielbiam, kiedy po kilku minutach z płaskich placuszków tworzą się puchate chlebki, swoim kształtem przypominające latające talerze. Najczęściej podaję je jako dodatek do obiadu, często też skrywam w ich wnętrzu różne pyszności. Tym razem postawiłam na pikantne burgery i świeże warzywa. Do tego lekki sos czosnkowy i mamy idealny posiłek. 


Przepis dodaję do akcji Peli- (Nie)codzienne kanapki, akcji Darii- F1 od kuchni oraz akcji Grumków - Z widelcem po Azji. 


PIKANTNE ARABSKIE BURGERY

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 500 g mielonego mięsa drobiowego 
  • 1 mała biała cebula, drobno posiekana
  • 2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
  • 2 łyżeczki harissy
  • pół łyżeczki mielonej słodkiej papryki
  • 1 łyżeczka kminu rzymskiego
  • 1/4 łyżeczki kardamonu
  • łyżeczka świeżego imbiru, drobno posiekanego
  • pół łyżeczki mielonej kolendry
  • sól, świeżo mielony pieprz
  • 4 duże chlebki pita
  • pomidor, zielony ogórek, sałata, czerwona cebula lub inne ulubione dodatki
Do mięsa dodajemy cebulę, czosnek, imbir, pastę harissę i wszystkie przyprawy. Doprawiamy solą i pieprzem, dokładnie mieszamy. Odstawiamy na pół godziny do lodówki. Z masy formujemy małe kotleciki (ja mięso podzieliłam na 8 części) i smażymy na patelni z obu stron na rumiano (ja burgery lekko nasmarowałam oliwą i upiekłam w piekarniku - temp. 180 stopni, 20 minut). 
Chlebki pita rozcinamy, do środka wkładamy ulubione warzywa i 2 burgery. Podajemy razem z lekkim sosem czosnkowym. Ja dodatkowo przygotowałam  sałatkę z kuskusem i ciecierzycą


LEKKI SOS CZOSNKOWY

Składniki:

  • 150 g gęstego jogurtu naturalnego
  • 2 duże ząbki czosnku, drobno posiekane
  • łyżeczka soku z cytryny
  • łyżeczka oliwy
  • sól, świeżo zmielony pieprz
Jogurt dokładnie łączymy z oliwą i sokiem z cytryny. Dodajemy czosnek,  doprawiamy solą i pieprzem. Do sosu możemy także dodać inne swoje ulubione zioła. 

21 komentarzy :

  1. Uwielbiam takie pikantne burgery!!! i ten sos... świetne zestawienie. Pozdrowionka.

    OdpowiedzUsuń
  2. wsapaniała propozycja :) odnośnie złych dni, u mnie często bywa na odwrót, lepiej żebym nie wchodziła wtedy do kuchni, bo potrafię wówczas wszystko sknocić :D a później mój dołek jeszcze bardziej się pogłębia... ja z kolei lubię odreagować ćwicząc :) Ty zaś świetne czary mary w kuchni wyprawiasz :) wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja tez bardzo lubie patrzec, jak pity pecznieja i nadmuchuja sie jak poduszki :) Twoje arabskie burgery z pewnoscia wyprobuje, bo to zdecydowanie cos dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. smacznie nam dajesz wszystko by tylko jadłoby się

    OdpowiedzUsuń
  5. To naprawdę idealny posiłek. Super!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. narobiłaś apetytu :) pyszności

    OdpowiedzUsuń
  7. A miałam zamiar robić zupełnie coś innego...Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Narobiłaś mi apetytu na arabskie jedzonko :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Chciałam się czegoś więcej dowiedzieć o paście harrisa. Gdzie zamówić, jak przechowywać ?
    Będę wdzięczna za odpowiedź, adres mailowy na blogu :

    http://psycho-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. pysznie wygląda:) uwielbiam takie połączenie!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają mega kusząco, aż mam ochotę zjeść monitor :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Och, zapisuję i to szybko! MNIAM!

    OdpowiedzUsuń
  13. BB- Boskie Burgery! Baaaardzo mi się podobają, zwłaszcza w prezentowanej przez Ciebie oprawie smakowej :)

    OdpowiedzUsuń
  14. taki burger to rozumiem!
    a nie te przeklęte fast-foody.



    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com
    http://www.karmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszę w końcu zrobić swoje własne chlebki pita, to jakieś wielkie niedopatrzenie że nadal ich sama nie piekłam (smażyłam? :D) A jeszcze z tymi dodatkami...mmm!

    OdpowiedzUsuń
  16. Mhmh.. i ten sosik! Mniam! ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepis na sos doskonały. Tylko ja wolę ze śmietaną. I co z tego że kaloryczny. Ma być samczny

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.