niedziela, 27 listopada 2011

Mus czekoladowy (GP Brazylii)

Mus czekoladowy (GP Brazylii)


Ten weekend był dla mnie niezwykle pracowity. Niestety nie miałam zupełnie czasu na to, by pobyć dłużej w kuchni. Tym bardziej ubolewałam nad tym, ponieważ właśnie dobiega końca akcja Darii- F1 od kuchni. Przy przeglądaniu przepisów na dania brazylijskie znalazłam mus czekoladowy, który wydawał mi się bardzo znajomy. Jak się okazało robiłam go w wakacje i nigdy nie opublikowałam na blogu. Szybko odnalazłam zdjęcia i tym sposobem mogę się z Wami podzielić przepisem na ten słodki deser (dla ścisłości zdjęcia pochodzą dokładnie z 22 czerwca). 

Przepis dodaję do akcji Darii- F1 od kuchni. 



MUS CZEKOLADOWY (GP BRAZYLII)

Składniki:
[przepis pochodzi z bloga Mniam...mniam]

  • 200 g gorzkiej czekolady
  • 200 ml śmietany kremówki
  • 3 jajka (osobno białka i żółtka)
  • 3 łyżki cukru
  • łyżka brandy
  • do dekoracji bita śmietana, świeże owoce, czekoladowe wiórki, kakao
Połamaną czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. W tym czasie białka ubijamy na sztywno, a żółtka dokładnie ucieramy z cukrem. Mocno schłodzoną kremówkę ubijamy na bitą śmietanę. Rozpuszczoną czekoladę dodajemy do żółtek, dokładnie mieszamy (należy to robić stosunkowo szybko). Do masy dodajemy ubitą śmietanę (odkładamy kilka łyżek do dekoracji), alkohol i stopniowo dodajemy białka. Po dokładnym wymieszaniu przelewamy deser do pucharków i wkładamy do lodówki na 1-2 godziny. Dekorujemy owocami, pozostałą bitą śmietaną i otartą czekoladą (ja posypałam bitą śmietanę kakao).


26 komentarzy :

  1. wygląda niesamowicie apetycznie :) chyba go nawet zrobię niedługo :)!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. fajny pomysł z truskawkami bo mus jest obłędnie słodki...;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mus wygląda przepysznie, szklanki już mam więc ...do roboty.....pomysł na jutrzejszy deser dla mojego łasucha....pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ apetyczny! Jejku,teraz truskawki,mniaaaam! Zjadłabym:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Deser wygląda bardzo apetycznie, aż ślinka leci.

    OdpowiedzUsuń
  6. no ładnie to tak kusić w listopadzie truskawkami ;) ? Pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszę się, że go opublikowałaś:) Warty grzechu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki odkopany nagle kawałek lata to skarb! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda wyśmienicie i pewnie tak smakuje :) Dawno takiego deseru nie jadłam.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglada przepysznie (jak wszystko, co czekoladowe), przydalby mi sie taki teraz na poprawe humoru :)

    OdpowiedzUsuń
  11. oj kusisz, kusisz... pieknie wyglada!

    OdpowiedzUsuń
  12. alez smakowicie brzmi i wyglada:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mniam-mniam ;-) Koniecznie ten deserek schłodzony ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. zielona_nadzieja08 grudnia, 2011

    Cudny! A ile porcji wyjdzie z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
  15. @zielona_nadzieja- w zależności od wielkości pucharków z całego przepisu wychodzą 3-4 porcje

    pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetny ten mus, z truskawkami jeszcze nie próbowałam, ale to idealne połączenie:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy29 maja, 2012

    zrobiłam! doskonały!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że smakował;)

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.