poniedziałek, 14 listopada 2011

Kremowa zupa pieczarkowa

Kremowa zupa pieczarkowa


Niejednokrotnie wspominałam Wam, że zupy bardzo rzadko goszczą na moim stole. I w tym momencie powinnam napisać, że istnieje jednak kilka zup, które są u nas chętnie jedzone. Ale gdybym zaczęła je wyliczać, lista byłaby na prawdę okazała. Czas chyba stwierdzić, iż W. przekonał się do zup i to nie koniecznie tych na mięsnych wywarach. Delikatna i kremowa zupa pieczarkowa to jedna z jego ulubionych. Najczęściej podaję ją z drobnym makaronem, świetnie też smakuje z dodatkiem grzanek. W okresie jesienno-zimowym chyba najwyższa pora powrócić do tradycji jedzenia zup, w końcu są nie tylko sycące, ale także świetnie rozgrzewają. 


KREMOWA ZUPA PIECZARKOWA (POLSKA)

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 1 litr wywaru warzywnego
  • 600 g pieczarek
  • 2 cebule
  • łyżka masła
  • 4 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 180 ml śmietany 18 %
  • łyżka mąki (opcjonalnie)
  • pół łyżeczki suszonego tymianku
  • drobny makaron do zup
Pieczarki myjemy, obieramy, kroimy w plasterki. Cebulę obieramy, kroimy w kostkę. Na patelni topimy masło, smażymy cebulę, aż się zezłoci następnie dodajemy pieczarki i dalej smażymy do miękkości. Doprawiamy solą i pieprzem. Wywar warzywny przecedzamy przez sito, wlewamy do garnka i doprowadzamy do wrzenia. Dodajemy zawartość patelni i gotujemy na wolnym ogniu 5 minut. Zestawiamy z ognia i miksujemy zupę za pomocą blendera (możemy ją później przetrzeć także przez sito- nie robiłam już tego). Zupę znów stawiamy na palniku. Śmietanę w temperaturze pokojowej mieszamy z łyżką mąki, tak by nie było grudek, następnie dodajemy chochelkę gorącej zupy i dokładnie mieszamy. Wlewamy ją cienką stróżką do zupy, ciągle mieszając. Gotujemy 2-3 minuty. W razie potrzeby doprawiamy solą i pieprzem. Zupę podajemy z drobnym makaronem, posypaną natką pietruszki. Możemy ją takę podać z grzankami bądź groszkiem ptysiowym. 

23 komentarze :

  1. Bardzo lubię, z grzankami...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, zjadłabym sobie taką zupę, zwłaszcza teraz, kiedy tak zimno za oknem. Pieczarki bardzo lubię, więc przepis dla mnie idealny ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zupę grzybową, to właśnie ją robi się u nas na wigilię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię kremowe zupy mama często gotuje takie podobne:))

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam pieczarkową .... po prostu uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja tez potrzebowalam czasu, by przekonac sie do zup, ale teraz nie wyobrazam sobie bez nich zycia! Talerzyk takiego pieczarkowego kremu i kolacja z glowy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Chętnie bym zjadła taką zupę Malwinko:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pamiętam, jak na wycieczce górskiej jadłam najlepszą zupę grzybową. :) Aromatyczną, delikatną i niezwykle kremową. Cieszę się, że natrafiłam na twojego bloga, bo z przepisu z pewnością skorzystam. Pozdrawiam, dodaję do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak dla mnie pieczarki są doskonałe pod każdą postacią, mogę je jeść w ilościach przemysłowych (jak Ty bób :) ). U mnie w domu zupa pieczarkowa też zawsze z makaronem.

    OdpowiedzUsuń
  10. zupka wygląda pysznie :)
    pozdrawiam


    http://wszystkoogotowaniuks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Życzę wspaniałego i słonecznego dnia

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo dawno nie jadłam zupki pieczarkowej :) Wyglada pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. a ja bardzo lubie zupki, zwlaszcza teraz, kiedy za oknem taka szaro-burość ;) i powiem ci, ze zwyczajem moich rodzicow i dziadkow, zima zdarza mi sie jesc zupe na sniadanie. Nic tak nie rozgrzewa i nie syci na dlugie godziny, niz talerz pysznej zupki (np. zurku) na dzien dobry :)

    OdpowiedzUsuń
  14. kurcze, kliknelam "zamiesc komentarz" i poszybowalo w kosmos
    no to jeszcze raz ;)
    ja uwielbiam zupy, zwlaszcza kiedy za oknem szaro-buro. Zdarza mi sie, zwyczajem moich dziadkow i rodzicow, jesc zupy na sniadanie :)
    Nic tak nie syci i nie rozgrzewa, jak talerz dobrej zupy na "dzien dobry" :)

    OdpowiedzUsuń
  15. oj super zupka wygląda, lubię pieczarkową

    OdpowiedzUsuń
  16. tak ja też wracam do tradycji serwowania zup i cała rodzinka zadowolona :) a taka z grzankami z pewnością by im posmakowała

    OdpowiedzUsuń
  17. nigdy nie jadłam takiej zupy, chyba czas to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jedna z moich ulubionych zup. Czasami robię z serkiem mascarpone albo zamiast cebuli z porem. Każda wersja jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń
  19. Mhmh.. a może tak z dodatkiem makaronu? ;-D


    Pozdrawiam, www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  20. Ooo, jak dobrze, że do Ciebie trafiłam, mój chłopak ostatnio męczył mnie o zupę pieczarkową i trochę mnie natchnęłaś, choć on zażyczył sobie pieczarki "w całości". Coś wykombinuję. ;)

    Pozdrawiam serdecznie,
    szczypta-wege

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Juz przed slubem zrobil z ciebie kuchte domową, a nie lepie zrobic tą zupe np.razem?

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.