poniedziałek, 21 listopada 2011

Hot-dogi z grillowanymi parówkami, cheddarem i sałatką coleslaw

Hot-dogi z grillowanymi parówkami, cheddarem i sałatką coleslaw


Ostatnio przeglądając kilka zagranicznych stron znalazłam mnóstwo pomysłów na przygotowanie domowych fast foodów. Pośród nich niezliczone przepisy na hot-dogi. Postanowiłam, że co jakiś czas będę prezentować Wam takie fast foody na blogu. W tym przepisie zaciekawiło mnie wykorzystanie grillowanych parówek, które do tej pory gotowaliśmy jedynie w wodzie. Jest to o wiele szybsze rozwiązanie i na dodatek o niebo smaczniejsze. Ważne jest jednak, aby zakupić dobrej jakości parówki (jeśli nie chcemy zostać poparzeni przez pryskający z nich tłuszcz i wodę). Dodatkiem do parówek był intensywny w smaku cheddar i sałatka coleslaw. W najbliższym czasie wypróbuję także inne pomysły, między innymi na hot-dogi z pieczoną fasolą i chili. 



HOT-DOGI Z GRILLOWANYMI PARÓWKAMI, CHEDDAREM I SAŁATKĄ COLESLAW

Składniki (na 4 porcje):
[przepis własny]
  • 4 podłużne bułki do hot-dogów
  • 4 parówki
  • 4 plastry sera cheddar
  • kilka ogórków konserwowych 
  • ew. ulubiony sos do hot-dogów, ketchup, majonez, musztarda
  • sałatka coleslaw (przepis poniżej)
Parówki grillujemy z obu stron na patelni. Bułki kroimy wzdłuż, wkładamy do nich parówki, na nich kładziemy plaster sera i umieszczamy w piekarniku nagrzanym do temp. 180 stopni. Podgrzewamy je 3-5 minut, aż bułki będą ciepłe i chrupiące. Na każdym hot-dogu układamy plasterki ogórka i porcję coleslawa. Ewentualnie polewamy ulubionym sosem. 



COLESLAW

Składniki:
[przepis własny]
  • 2 szklanki poszatkowanej białej kapusty
  • 1 średniej wielkości marchewka
  • mała cebulka
  • 2 łyżki octu winnego lub soku z cytryny
  • 3-4 łyżki majonezu
  • sól i pieprz do smaku
Marchew obieramy, ścieramy na tarce (na małych lub większych oczkach). Kapustę solimy, ugniatamy ją dłońmi i odkładamy na 15 minut. Cebulkę obieramy, kroimy w kosteczkę. Do kapusty dodajemy marchew, cebulkę, ocet i majonez. Całość doprawiamy solą i pieprzem i dokładnie mieszamy. 
Jeśli chcemy otrzymać mniej kaloryczną wersję, połowę majonezu możemy zastąpić jogurtem naturalnym. Dla dodania sałatce ostrości, możemy do niej dodać łyżeczkę musztardy. Świetnie smakuje ona także z dodatkiem łyżeczki drobno posiekanej natki pietruszki. 

18 komentarzy :

  1. Dawno nie miałam hot-dogów, takie z chęcią bym zjadła :D

    OdpowiedzUsuń
  2. och, domowe, zdrowe i sto razy lepsze!



    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com
    http://www.karmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. ja też nigdy nie jadłam grillowanych parówek, ponadto nigdy nie przepadałam za hot dogami, ale na takie bym się skusiła, myślę że są stokrotnie smaczniejsze od zwykłych z budki...

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. nie przepadam za hot dogami, ale te wygladaja bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszą być pycha, też jakiś czas temu robiłam hot dogi ale takie klasyczne.

    OdpowiedzUsuń
  6. takie domowe hot dogi to jak najbardziej bym zjadla:)

    OdpowiedzUsuń
  7. grillowanych jeszcze nie jadlam :) fajny przepis, zwlaszcza te buleczki z piekarnika, chrupiace... mmmmm...

    OdpowiedzUsuń
  8. Takie domowe sa bardzo smaczne. Pysznie wyglądają Malwinko:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ładne te hot-dogi :), ciekawy tarerz

    OdpowiedzUsuń
  10. Takim fast foodem nie pogardzę :) pyszny musi być. A tak z innej beczki polecam parówki Z Szynki Sokołowa, podobno mają 93% mięsa, tak napisano na opakowaniu... w smaku są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo mi się podobają, bo jak już mam okazję kupić hot-doga np. na stacji benzynowej to zawsze wybieram wymyślne sosy, w związku z czym dodatek ogórków, sera cheddar i mojej ulubionej sałatki coleslaw to strzał w dziesiątkę!

    OdpowiedzUsuń
  12. oj zjadłabym... ja jeszcze przed śniadaniem jestem ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. A do tego sos czosnkowo-ketchupowy ;-D Mniam!


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Łezka się w oku kręci - takie hot dogi to był smak mojego dzieciństwa:) Z cheddarem muszą smakować nawet jeszcze lepiej :) Ech, wspomnienia!

    OdpowiedzUsuń
  15. To się nazywają wypaśne hot dogi.

    OdpowiedzUsuń
  16. Też lubię tę sałatkę, często ją robię, jednym z głównych składników jest cukier puder...

    OdpowiedzUsuń
  17. @Anonimowy- że cukier puder głównym składnikiem- nie zgodzę się. Głównym składnikiem jest biała kapusta. Ale masz rację, bo i ja czasem dodaję podrobinę cukru do tej sałatki. Wszystko zależy od tego jaką mam kapustę (młodszą czy starszą)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.