wtorek, 25 października 2011

Tarteletki z musem czekoladowym

Tarteletki z musem czekoladowym


Od jakiegoś czasu próbuję się przeprosić z kruchym ciastem. Muszę przyznać, że idzie nam to stosunkowo łatwo. Raz w tygodniu wyciągam foremki do babeczek lub tarteletek i zabieram się do pracy. W ubiegłym tygodniu upiekłam czekoladowe tarteletki wypełnione pysznym, pełnym bąbelków, musem. W planach było także ładne ozdobienie moich cudeniek roztopioną czekoladą. Zamiast zgrabnych równoległych białych paseczków wyszły mi niekształtne zygzaki. 


TARTELETKI Z MUSEM CZEKOLADOWYM

Składniki (na 6 sztuk*):
[przepis pochodzi ze strony Good Food]

  • 150 g mąki
  • 2 łyżki kakao
  • 50 g cukru pudru
  • 100 g zimnego masła
  • 1 żółtko roztrzepane z 1-2 łyżkami zimnej wody
Mieszamy mąkę, kakao i cukier puder. Dodajemy masło i siekamy z mąką na mniejsze kawałki. Wlewamy żółtko i szybko wyrabiamy gładkie ciasto. Zawijamy je w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na godzinę. 
Foremki smarujemy miękkim masłem. Ciasto wyjmujemy z lodówki, wałkujemy na grubość 2-3 mm. Z ciasta wycinamy kółka większe od foremek i wylepiamy nimi tarteletki. Do każdej wkładamy kawałek foli aluminiowej, obciążamy 3-4 ziarnami fasoli. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, pieczemy przez 13 minut. Zdejmujemy folię i dopiekamy kolejne 3-4 minuty. Tarteletki wyjmujemy z piekarnika, studzimy i wyjmujemy  z foremek. 

*ciasta starczyło mi na 6 dużych foremek do tarteletek i 6 małych do babeczek

Przygotowujemy czekoladowy mus
[zmieniony przepis znaleziony na blogu Karoliny]
  • 65 g czekolady 
  • 40 ml mleka
  • 1 jajko
  • łyżka cukru pudru 
Czekoladę łamiemy na mniejsze kawałki, rozpuszczamy w kąpieli wodnej razem z mlekiem. Odstawiamy do przestygnięcia. Oddzielamy białko od żółtka. Żółtko dodajemy do czekolady i dokładnie mieszamy. Następnie ubijamy na sztywno białko, dodając pod koniec cukier puder. Łyżkę białek dodajemy do masy czekoladowej i delikatnie mieszamy. Następnie stopniowo dokładamy resztę ubitych białek. Masą wypełniamy przestudzone tarteletki i odkładamy je do lodówki na godzinę lub dłużej.



21 komentarzy :

  1. uwielbiam desery wszelkiego rodzaju

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają obłędnie! A zygzaki charakterne, tak bym sobie zjadła jedną tarteletkę... albo wszystkie... w sumie dałabym radę, w niedzielę opędzlowałam samotnie 1/3 swojego urodzinowego tortu... :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mus czekoladowy to niezastąpiony deser, a jeśli do tego dojdzie pyszne kruche ciasto, to już w ogóle! Pozdrawiam i życzę co raz większej ilości tak udanych wypieków z kruchym ciastem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pięknie wyglądają ! A ten mus.. wow!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Iii tam, niezgrabne zygzaki tez maja swoj urok. Zreszta tarteletki i tak pewnie szybko znikly. Wiem, ze u mnie na pewno tak by bylo - w koncu jestem czekoholikiem :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mus świetny, jak apetycznie, uwielbiam czekoladę pod każdą postacią....pozdrwiam Malwinko...

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeprosiny w wielkim stylu :) Pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej! Jak czekoladowo :D Na widok musu rozpływam się...

    OdpowiedzUsuń
  9. oj pożarłabym wszystkie:) kocham czekoladę i to idealnie trafia w moje serce:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zygzaki, kształtne czy nie, wyglądają pysznie. Mus również :)
    A Vonnegut apetyczny jak zwykle ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. O pyszności, jakie to musiało być przesmaczne!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nabyłam w tym roku takie tarletki, ale jeszcze nie miałam okazji ich wykorzystać, chyba zapiszę sobie przepis i upiekę takie same, bo strasznie mi narobiłaś ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  13. szkoda, że choruję na żołądek teraz bo bym od razu upiekła, takie ładne są.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ one wspaniałe! Takie mocno czekoladowe! :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. I love czekolada! cudne są te Twoje tarletki!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jejku Malwinko,szczeka mi opadla...ten mus musze w koncu zrobic...ale pieknie Ci wyszedl,juz czuje jak smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  17. aj ten mus ....a ja dzisiaj dietowy dzień mam:)zjadłabym, taka tartaletkę ....bardzo chętnie:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Wspaniałe przekąski.. a do tego słodkie!

    ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.