czwartek, 13 października 2011

Sałatka z pieczoną marchewką, serem feta i soczewicą

Sałatka z pieczoną marchewką, serem feta i soczewicą


Ostatnio moim nowym kulinarnym odkryciem jest połączenie marchewki z serem feta, dlatego też, kiedy tylko zobaczyłam tę sałatkę byłam pewna, że ją przygotuję. Marchew upieczona z kminem rzymskim i miodem podbiła serce mojego Połówka. Całości smaku dodaje soczewica i chrupiąca sałata, a wszystko to zalane słodko-pikantnym dressingiem. Zdecydowanie jeszcze nie raz do niej powrócę. 


SAŁATKA Z PIECZONĄ MARCHEWKĄ, SEREM FETA I SOCZEWICĄ

Składniki (na 4 porcje):
[przepis pochodzi ze strony BBCGoodFood]

  • 250 g ugotowanej i odsączonej soczewicy (lub z puszki)
  • 500 g marchewki
  • 1 czerwona cebula, posiekana w piórka
  • 100 g ulubionej sałaty- u mnie endywia i roszponka
  • 85 g sera feta
  • łyżka mielonego kuminu
  • łyżka oliwy
  • łyżka płynnego miodu (użyłam gryczanego)
  • 6 łyżek oliwy, 3 łyżki soku z cytryny lub octu z białego wina, łyżeczka miodu, 2 łyżeczki musztardy, pieprz, sól (wszystkie składniki dokładnie mieszamy za pomocą łyżeczki, ewentualnie doprawiamy solą i pieprzem)
Marchew myjemy, obieramy, kroimy w grube zapałki. Oliwę mieszamy z kuminem, tak powstałą mieszanką dokładnie zalewamy marchewkę. Układamy na blasze i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy 15-20 minut ( w trakcie marchewkę należy raz przemieszać). Kiedy będzie już miękka, polewamy ją miodem i pieczemy dalej 5 minut. 
W misce umieszczamy umytą sałatę, opłukaną soczewicę, piórka cebuli, ciepłą marchewkę. Na wierzch kruszymy fetę i sałatkę zalewamy dressingiem.



19 komentarzy :

  1. Świetna sałatka. Chyba ją niedługo wypróbuję. Podoba mi się połączenie soczewicy, marchewki i fety. Właśnie sobie przypomniałam, że dawno nie jadłam soczewicy ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda bardzo smakowicie:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedy przestanę mieć dosyć soczewicy (to ulubiony składnik dań mojego taty) to spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię fetę w połączeniu z marchewką, więc taka sałatka z pewnością by mi posmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajna propozycja Malwinko. Bardzo apetyczne zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zaciekawiłaś mnie tą kompozycją, muszę spróbować. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. O, bardzo smacznie. :) Miałam już okazję się o ty przekonać!

    OdpowiedzUsuń
  8. Juz kupilam składniki jutro bede przygotowywać. UWIELBIAM pieczona marchewke :) Jutro dam znac jak mi poszlo:)

    OdpowiedzUsuń
  9. @ Monique- czekam w takim razie na wrażenia. Mam nadzieję, że przypadnie Ci do gustu. Skoro tak lubisz pieczoną marchewkę to postaram się niedługo wstawić przepis na pyszną zupę z pieczonej marchwi;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdrowo, lekko, apetycznie - jestem na tak :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetna sałatka ale ja nie przepadam za soczewicą ale burgery ziemniaczane były pyszne...pozdrawiam Malwinko....

    OdpowiedzUsuń
  12. w rundzie pierwszej przegralam sromotnie - zezarlam cal pieczona marchewke :( Posmakowala nawet jednemu z moich kotow! :) Upieklam druga ture i jemy wlasnie z salatka - jest przepyszna !!!
    Z niecierpliwoscia czekam na przepis na zupke z pieczonej marchewki.

    OdpowiedzUsuń
  13. @Monique- bardzo się cieszę, że sałatka Ci posmakowała. Pieczona marchewka ma w sobie coś wciągającego;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Apetyczna sałatka, muszę spróbować, bo nigdy nie miałam okazji :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Hmh..kolejny przepis godni inne.. i jak tu liczyć kalorie? Zmuszasz nas do zaniedbania matematyki ;-D



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  16. genialna. robiłam ją juz kilka razy!

    OdpowiedzUsuń
  17. Robiłam kiedyś naleśniki zapiekane z m.in. marchewką i fetą; takie połączenie było bardzo smaczne, więc myślę, że sałatka z Twojego przepisu również wyjdzie pyszna. Zrobię niedługo, ale soczewicę chyba dam czerwoną, bo mam jej w domu cały worek ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czerwoną lepiej wykorzystać to zupy lub gulaszu, bo niestety nie zachowuje swojego kształtu i nie jest tak jędrna, jak brązowa, zielona czy czarna.

      Usuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.