czwartek, 6 października 2011

Placuszki z marchewką, serem feta i kuminem

Placuszki z marchewką, serem feta i kuminem


Ostatnio zachwycam się warzywnymi placuszkami. Jakiś czas temu robiłam  placki z cukinii, dziś przyszła pora na wykorzystanie marchewki. Muszę przyznać, że te placuszki są po prostu rewelacyjne- wyraziste w smaku, chrupiące, nie przysparzają problemów przy smażeniu. I ten obłędny pomarańczowy kolor, niczym spadające z drzew jesienne liście. Koniecznie musicie wypróbować! Są idealne dla fanów marchewki i przede wszystkim kminu rzymskiego.



PLACUSZKI Z MARCHEWKĄ, SEREM FETA I KUMINEM 

Składniki (na około 12 placuszków):
[przepis pochodzi ze strony BbcGoodFood]
  • 250 g marchewki, obranej i startej na tartce o grubych oczkach
  • 2 małe jajka
  • 8 łyżek mąki
  • 4 łyżki wody
  • pół łyżeczki kurkumy w proszku
  • pół łyżeczki chili w proszku
  • 2 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego (jeśli nie przepadacie za kuminem, zmniejszcie jego ilość do 1 łyżeczki)
  • pół łyżeczki mielonej kolendry
  • 1 średniej wielkości cebula, obrana i posiekana w drobną kostkę
  • 100 g sera feta
  • sól, świeżo mielony pieprz
  • do podania- gęsty jogurt lub śmietana 
Jajka roztrzepujemy dokładnie widelcem. Dodajemy mąkę, wodę, dokładnie mieszamy, by nie było grudek. Dodajemy kumin, chili, kolendrę, kurkumę, doprawiamy solą i pieprzem. Dorzucamy cebulę, marchewkę, drobno pokruszoną fetę, mieszamy. Na patelni rozgrzewamy olej, łyżką nakładamy placuszki, lekko spłaszczamy i smażymy z obu stron na złoty kolor. Podajemy z ulubionymi dodatkami, np. jogurtem lub śmietaną. Do placuszków świetnie pasuje dip ze szczypiorkiem lub pikantny sos jogurtowy z harissą. 


32 komentarze :

  1. Bardzo smakowicie wygladają :)

    OdpowiedzUsuń
  2. smacznie wyglądają tylko nam apetyt przynosisz kochana wyszło mi z gadżetami dopiero teraz dzięki tobie buźka

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne i bardzo apetyczne placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciepłe, słoneczne placuszki...rozmarzyłam się:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jeśli przepis kierowany jest do fanów kuminu i marchewki to koniecznie muszę go wypróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. już czuję ten zapach... :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetnie się prezentują i z pewnością świetnie smakują :D

    OdpowiedzUsuń
  8. placki marchewkowe są świetne :D

    OdpowiedzUsuń
  9. rzeczywiście obłędny kolor! taki ciepły i jesienny. nic tylko schrupać :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo smaczny sposób na wykorzystanie marchewki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak kumin, to ja bardzo chętnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pychotka, na pewno je wypróbuje :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Promujesz zdrową kuchnię .. i dobrze :) ja ostatnio coś trochę zaniedbałam zdrowe jedzenie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Szkoda, że tak rzadko spotykam mielony kumin, bo takie proste i smaczne placuszki zrobiłabym właśnie dziś.

    OdpowiedzUsuń
  15. Placuszki to coś co uwielbiam, za estetykę i prostotę wykonania :) Połączenie marchewki i fety jest dla mnie trochę niecodzienne, ale myślę że tym bardziej warto spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  16. Chętnie wypróbuję marchewkowym placuszków :) Pewnie połaczę marchewkę z cukinią :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  17. Choć poranek jest pochmurny,
    to jednak ślę Ci gorący uśmiech z rana,
    by i na Twojej buzi też zawitał,
    a aby uśmiech został na dłużej,
    śle Ci też gorącego buziaka :*
    i cicho szepczę DZIEŃ DOBRY

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszne i aromatyczne placuszki-mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne, muszę koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Baaardzo ładne placuchy :)
    Kmin rzymski może nie jest moją ulubioną przyprawą, ale za to nadaje potrawie charakterystycznego, wyrazistego i niepowtarzalnego smaku, więc pewnie placuszki były przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  21. No to jutro smaże Malwinko....bardzo apetycznie wygladają....pozdrawiam ...

    OdpowiedzUsuń
  22. Kumin musi mieć coś wspólnego z marchewką, bo pachnie mi nacią marchewkową. Ja robiłem kotlety z kalafiora, bardzo dobre. W ogóle takie kotlety trzeba dobrze doprawiać, bo mogą być mdłe. Kumin - dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ja tez jestem fanka kuminu...placuszki porazaja prostota i wygladem..zrobie je na 100%:)

    OdpowiedzUsuń
  24. i kto by pomyslał ze z takich prostych składników moze wyjsc cos tak pysznego.

    OdpowiedzUsuń
  25. Dzisiaj NIEDZIELA
    więc Twe serce rozweselam;
    Uśmiech jest moim
    PRZYJACIELEM
    Chętnie z nim z Tobą podzielę
    Złap go za rączkę ,utul mocniutko
    i już na serduszku jest Ci cieplutko..
    Pięknej niedzieli życzy AGATA:))

    OdpowiedzUsuń
  26. marchew + kumin = wielka radość małgo!
    Yummy & Tasty

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniałe, zrobię na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Coś czuję, że prędko bym je polubiła :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ponownie mnie zaskoczyłaś! Mniam.. podobają mi się i z pewnością niedługo je wypróbuję ;-D Po składnikach przypuszczam, że to coś w sam raz dla mnie ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Printfriendly