niedziela, 9 października 2011

Migdałowe tarteletki z konfiturą różaną i malinami

Migdałowe tarteletki z konfiturą różaną i malinami


Cały wczorajszy dzień spędziłam praktycznie w kuchni gotując i piekąc. Między innymi upiekłam bardzo smaczne tarteletki, które podbiły moje serce. Szczerze przyznam, iż nie lubię ciasta kruchego, a dokładniej- wyrabiania go. Troszkę się dziwię moją awersją, ponieważ jeszcze kilkanaście lat temu z zapałem, praktycznie raz w miesiącu piekłam ogromne ilości kruchych babeczek. Sama nie wiem, co w tych tarteletkach jest najsmaczniejsze- cudowne migdałowe ciasto, ganache z białej czekolady, aromatyczna konfitura różana czy dodatek malin. Musicie ich spróbować, a gwarantuję Wam, iż będzie to miłość od pierwszego kęsa. 


MIGDAŁOWE TARTELETKI Z KONFITURĄ RÓŻANĄ I MALINAMI 

Składniki (na 6 terteletek):
[przepis pochodzi ze strony BbcGoodFood]
  • 100 g mąki
  • 85 g zmielonych migdałów*
  • 85 g cukru pudru
  • 85 g zimnego masła
  • 2 średniej wielkości żółtka
  • ewentualnie- kilka kropel aromatu migdałowego
  • miękkie masło do wysmarowania foremek
  • folia aluminiowa, suche ziarna fasoli**
  • do ozdobienia- konfitura z płatków róży, świeże maliny, listki mięty
Mąkę mieszamy z migdałami i cukrem pudrem. Dodajemy zimne masło i siekamy je nożem razem z mąką. Dodajemy żółtka i szybko wyrabiamy gładkie ciasto. Do ciasta możemy dodać kilka kropel aromatu migdałowego. Jeśli będzie zbyt suche możemy dodać do niego łyżkę zimnej wody bądź śmietany (nie było u mnie takiej potrzeby). Ciasto formujemy w kulę i wkładamy do lodówki na pół godziny. 
Foremki dokładnie smarujemy masłem. Ciasto wyjmujemy z lodówki, wałujemy na grubość około 3 mm. Z ciasta wycinamy kółka większe od foremek i wylepiamy nimi tarteletki. Do każdej wkładamy kawałek foli aluminiowej, obciążamy 3-4 ziarnami fasoli. Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, pieczemy 7-8 minut. Następnie zdejmujemy folię i fasolę i pieczemy dalej 3-4 minuty lub dłużej, aż spody ładnie się przyrumienią. Tarteletki wyjmujemy z piekarnika, studzimy i wyjmujemy z foremek. 

*jeśli nie mamy bądź nie lubimy migdałów, możemy je zastąpić mąką
**możemy użyć także innych ziaren strączkowych lub ryżu



GANACHE Z BIAŁEJ CZEKOLADY

Składniki:
  • 225 g białej czekolady
  • 175 ml kremówki
Białą czekoladę łamiemy. Kremówkę zagotowujemy i zalewamy nią czekoladę. Zostawiamy na 2-3 minuty, a następnie intensywnie mieszamy, by czekolada dokładnie się rozpuściła i masa była gładka. Odstawiamy na kilkanaście minut do ostygnięcia. Kiedy masa ostygnie, wlewamy ją do tarteletek, które następnie wstawiamy do lodówki, do momentu stężenia masy. U mnie trwało to stosunkowo długo, bo około 3 godzin. Wydaje mi się, że powodem była czekolada, której użyłam. 
Na każdej babeczce łyżeczką umieszczamy odrobinę konfitury różanej, ozdabiamy malinami i listkami świeżej mięty. 


Przepis dodaję do akcji Różnorodnie w kuchni. 

Różnorodnie w kuchni

46 komentarzy :

  1. Absolutnie przecudowne! Połączenie maliny z różą jest cudowne, a do tego biała czekolada i migdały - to musi być niebo...

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne tartaletki. Ten krem z białą czekoladą musi smakować świetnie w połączeniu z malinami :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty je kobieto tak sfotografowałaś, że aż się trzęsę na ich widok. Są śliczne, a tak apetycznie wyglądają, że zaraz zacznę lizać ekran laptopa. Tylko, co ja powiem rodzinie? ;-) Pyszny rarytas nam dziś zaserwowałaś:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cuuudowne te Twoje tarteletki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się zakochałam od pierwszego spojrzenia. Pięknie wyglądają! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Idealnie Ci wyszły :) Ja się pewnie na nie skuszę, jak tylko znajdę trochę czasu, bo ostatnio ograniczam się do szybkich, prostych ciast...

    OdpowiedzUsuń
  7. jejku jejku .. biała czekolada i maliny <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Idealnie Ci wyszły :) Ja się pewnie na nie skuszę, jak tylko znajdę trochę czasu, bo ostatnio ograniczam się do szybkich, prostych ciast...

    OdpowiedzUsuń
  9. wyglądają bajecznie. krem musi być obłędny!

    OdpowiedzUsuń
  10. Prezentują się naprawdę znakomicie!:) A jeszcze lepiej smakują, jestem pewna:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowne są! Mega apetyczne słodkości maleńkie.
    Ja tez wczoraj szalałam w kuchni;-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam ten sam syndrom co Gosia ! Jednym słowem przepiękną mam chcice na te twoje tarteletki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. smacznie wyglądają i są wyśmienite

    OdpowiedzUsuń
  14. cudne tartaletki, świetne przesmaczne zdjecia.

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepięknie wyglądają! Schrupałabym jedną.

    OdpowiedzUsuń
  16. przeurocze te tarteletki :))) maliny i konfitura różana - to coś w moim guście:)))

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo mi się podoba połączenie słodkiego aksamitnego ganache z kwaskowatością malin i charakterystycznym różanym smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Z konfiturą różaną muszą smakować obłędnie! Wyglądają bardzo elegancko!

    OdpowiedzUsuń
  19. Witam.Radość ukryta jest pod powłoką zwykłego, szarego dnia...
    I to jedynie od Ciebie zależy czy ją znajdziesz czy nie...
    Otwórz szeroko oczy,a dostrzeżesz to,
    co wniesie radość do Twojego życia...
    Pozdrawiam milusio.......Miłego Poniedziałku :-)))

    OdpowiedzUsuń
  20. Faktycznie, chyba mnie namówiłaś, muszę je spróbować zrobić w najbliższym czasie, ponieważ mój mąż uwielbia takie małe deserki, a jak jeszcze budyń do tego dochodzi, to jest w pełni zadowolony :)

    OdpowiedzUsuń
  21. jakie cudeńka :) jeszcze nigdy nie skusiłam się na zrobienie tarteletek :)muszę koniecznie je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak ja ci zazdroszczę .. podróż i zajęcia na studiach wypełniły mi cały weekend więc po powrocie padłam i o gotowaniunie mogło być juz mowy :)
    Zjadłabym chętnie takie słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Jejku jakie pyszne!!!!ja wczoraj tez robilam tarteletki...z nieco innym nadzieniem..na blogu pojawi sie jak znajde chwilke czasu:)))

    OdpowiedzUsuń
  24. Obłędne! Aż zgłodniałam... :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięknie się prezentują te tarteletki:-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Malwinko, zrobiłaś wspaniałe tartaletki :) uwielbiam marmoladę/konfiturę różaną, i białą czekoladę również! jestem przekonana, że pochłonęłabym nie jedną Twoją tartaletkę :) pozdrawiam Cię serdecznie :*

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniele sie prezentuja! Biala czekolada, maliny i konfitura rozana- to musi smakowac nieziemsko dobrze!

    OdpowiedzUsuń
  28. bajecznie pysznie wyglądają! cudne wnętrze z chrupiącym ciastem

    OdpowiedzUsuń
  29. Witam we wtorek, niech Ci dopisuje dobry humorek, a wszystkie smuteczki schowaj w worek tak by zastał Cię miły wieczorek a w nocy by nie straszył Cię potworek Życzę pięknego dnia słoneczka na niebie radości w serduszku wspaniałego humorku na cały dzień cieplutko pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  30. Nie powiem chodzą za mną tarteletki a te wyglądają niezwykle uwodzicielsko :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Nawet nie śmiem powątpiewać, w to iż bym się w nich nie zakochała ;) Nie dość, że urocze to po przeczytaniu składników stwierdzam, że muszą smakować jak niebo w gębie :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie wiem, jak to jest, ale konfitura z róży jakoś wszystko przenosi na inny wyższy poziom, pozdrawiam. fajny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  33. wyglądają pysznie:) piękne zdjecia- jak zwykle zresztą u Ciebie:)

    OdpowiedzUsuń
  34. No to ja żeby sie zakochać musze w końcu foremki do tartaletek nabyć:) ...bo wygladaja po prostu przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  35. Wygladaja cudownie! A tego dnia spedzonego na gotowaniu i pieczeniu strasznie ci zazdroszcze. Ostatnio wszystko, co gotuje, podpada pod kategorie "ekspresowe"...

    OdpowiedzUsuń
  36. Wygląda rewelacyjnie :)pewnie smakuje też "przepięknie"

    OdpowiedzUsuń
  37. urocze te cudeńka! piękne robisz i wypieki i zdjęcia.

    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  38. Bardzo ładnie wyglądają. Aż zachciało mi się mieć foremki do tartaletek. :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Porywam je ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.