niedziela, 30 października 2011

Kurczak z mango i papryką (GP Indii)

Kurczak z mango i papryką (GP Indii)


Mam coraz mniej czasu na blogowanie i gotowanie. Jeśli jestem w kuchni sięgam po przepisy na dania ekspresowe, takie jak właśnie to, które dziś Wam prezentuję. Przygotowanie tego dania zajmuje około 15 minut razem z gotowaniem ryżu. W. zachwyciło połączenie mięsa drobiowego z mango. Pierwszy raz wykorzystywałam ten owoc w kuchni i na pewno nie ostatni. Miałam niestety mały problem z pokrojeniem go w kostkę. Mam nadzieję, że z czasem dojdę do wprawy. 

Przepis dodaję do akcji F1 od kuchni, akcji Grumków- Z widelcem po Azji oraz akcji Kuchnie świata...od kuchni. 


KURCZAK Z MANGO I PAPRYKĄ (GP INDII) 

Składniki (na 4 porcje):
[przepis pochodzi z TEJ strony]

  • 500 g piersi z kurczaka
  • 2 małe mango, obrane i pokrojone w grubszą kostkę
  • 1 duża czerwona papryka, oczyszczona i pokrojona w grubszą kostkę
  • 1 średniej wielkości cebula, pokrojona w drobną kostkę
  • 1-2 papryczki chili, pozbawione pestek i drobno posiekane
  • łyżeczka posiekanego świeżego imbiru
  • 2 większe ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
  • pół szklanki wywaru z kurczaka lub wody
  • 3/4 szklanki śmietanki kokosowej (dałam od siebie)
  • 1/4 łyżeczki kurkumy
  • 1/4 łyżeczki chili w proszku
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego
  • sól, świeżo mielony pieprz
  • natka kolendry bądź pietruszki do posypania
  • do podania- ryż
Mięso myjemy, czyścimy z włókien, osuszamy i kroimy w grubszą kostkę. Na patelni rozgrzewamy olej, smażymy czosnek, cebulę, chili i imbir przez kilka minut. Dokładamy kurczaka, przyprawy i paprykę. Smażymy, aż kurczak będzie miękki w środku. Dolewamy wodę lub wywar i śmietankę kokosową, wkładamy mango, gotujemy około 5 minut. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Danie posypujemy natką kolendry i podajemy z ryżem. 


13 komentarzy :

  1. Mam podobnie:) Ale dobrze, że są takie szybkie, ale i pyszne dania:)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak pięknie zaserwowane :) Oj ja nigdy nie osiągnę takiego mistrzostwa w podawaniu potraw jak Ty :) Może przyjmujesz chętnych na szkolenia z tego zakresu? :) Jestem nawet skłonny ponieść opłaty z tym związane :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam słodko-wytrawne połączenia. Prezentuje się wspaniale :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Kurczak z mango to wyjątkowo dobrana para! A szybko nie znaczy gorzej:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Musiało być przepyszne ;) Mango i kurczak musi sie świetnie komponować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Kurczak i mango, boskości. Dla mnie dwa ulubione smaki w jednym combo, lepiej być nie może ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takie ekspresowe dania bardzo lubie. Wprawdzie mieso + owoce to nie calkiem moja bajka, ale kurczak i mango brzmia intrygujaco.

    OdpowiedzUsuń
  8. Rzczywiście ekspresowe :)
    Wygląda pysznie - zapoluję dzisiaj na mango :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Owocowy kurczak? Będziemy testować, bo zapowiada się wybornie ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. a gdzie czas na dodanie mango w przepisie?

    OdpowiedzUsuń
  11. Magda FA: mango i papryka już pokrojone :-) Zaraz zabieram się do pracy

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.