czwartek, 20 października 2011

Biszkoptowe tarteletki z malinami

Biszkoptowe tarteletki z malinami


Na samym początku mojego blogowania wypatrzyłam sobie przepis na biszkoptowe tarteletki. Specjalnie zakupiłam foremki i zabrałam się do pracy. Upiekłam wtedy śliczne babeczki o smaku omletu, które wylądowały w koszu. Kiedy zobaczyłam ten przepis od razu wiedziałam, że będę musiała raz jeszcze zmierzyć się z foremkami. Wyszło idealnie- delikatne ciasto, zwieńczone sezonowymi owocami- tego właśnie szukałam. Robiłam je już kilka razy z dodatkiem różnych owoców- zawsze smakują wyśmienicie. Serdecznie polecam Wam ten przepis. 


BISZKOPTOWE TARTELETKI Z MALINAMI

Składniki (na 6 sztuk):
[przepis pochodzi ze strony najsmaczniejsze.pl]

  • 2 jajka
  • 70 g cukru pudru
  • 50 g mąki
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • maliny
  • galaretka o smaku malinowym
Jajka ubijamy mikserem razem z cukrem na puszystą masę przez kilka minut (masa musi być dobrze ubita, w przeciwnym razie otrzymamy tarteletki w smaku przypominające omlet). Dodajemy przesianą mąkę razem z proszkiem i miksujemy, aż masa będzie gładka. Sześć foremek do tarteletek smarujemy miękkim masłem i wysypujemy lekko mąką. Masę rozlewamy do foremek i wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na 20 minut. Ciasto studzimy, a następnie wykładamy z foremek. 
Galaretkę rozpuszczamy w 350 ml wody. Maliny układamy na wgłębieniach w tarteletkach. Kiedy galaretka ostygnie i zacznie lekko tężeć, zalewamy nią maliny. Wkładamy do lodówki, by galaretka  stężała. 



Całkowity czas przygotowania: 30 minut.

28 komentarzy :

  1. Mniam, mniam ...to ja poproszę jedną:) ...a foremki tartaletkowe to wciąż mój planowany zakup:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie wyglądają i muszą być pyszne. Chętnie podpatrzę przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo chciałabym się zmierzyc właśnie z tartaletkami. Musze wreszcie kupić foremki i zabrać sie do roboty. Przepisuję Twój przepis:-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale mi smaku narobiłaś na takie małe słodkości. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wow cudne, ale żeby teraz tak mnie kusić malinami :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, zawsze robię tarteletki z kruchego ciasta, a teraz zapragnęłam wersji biszkoptowej :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zawsze się zatrzymuję przy takich, jeżeli tylko zobaczę je na wystawie :)
    Yummy & Tasty

    OdpowiedzUsuń
  8. ależ one są śliczne ;) ostatnie uśmiechy lata!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne! I wydają się takie lekkie...tylko ze świezymi malinami już problem:(
    Uwielbiam Twojego bloga...kusisz samymi pysznościami!
    pozrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  10. Strasznie przepadam za takimi pychotkami :)
    Biszkopt i owoce to deser na 6+ :)

    OdpowiedzUsuń
  11. aż mi ślinka pociekła:)muszę koniecznie wypróbować przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygladaja naprawde uroczo! Maliny to chyba najwieksza moja milosc wsrod owocow. Tylko za galaretka jakos nie przepadam - to chyba wina konsystencji...

    OdpowiedzUsuń
  13. niezwykle ładne są z tym owocowym wierzchem.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jakie one śliczne!:-) Zatęskniłam za malinkami:-)

    OdpowiedzUsuń
  15. idealne!! - tyle mam do powiedzenia (czyt. napisania) ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Takie ładne, a jednocześnie tak proste w wykonaniu. :) Świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  17. Znakomite . Wyglądają przepyszne, na pewno spróbuję zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  18. Az chciałabym mieć takie foremki, Malwinno:)Biszkopt w takie formie musi smakować jak niezwykła lekka chmurka:)

    OdpowiedzUsuń
  19. cudne, wyglądają bardzo lekko i zdrowo przez te maliny.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Późne jesienne maliny mają niezwykły kolor i wyglądają przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  21. biszkopt i maliny to jak dla mnie połączenie idealne - uwielbiam tą delikatność ciasta i kwaskowatą słodycz malin, kojarzą mi się z dzieciństwem, jak zbierałam z siostrami maliny w ogrodzie (a był ich zawsze ogrom) a Mama wieczorami piekła nam biszkopt przekładany budyniem i malinami :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Jak dla mnie w sam raz, z wielką chęcią skonsumowałabym taki Przysmak!


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.