niedziela, 25 września 2011

Zupa marchewkowo-pomarańczowa (GP Singapuru)

Zupa marchewkowo-pomarańczowa (GP Singapuru)


Zupy marchewkowe bardzo często goszczą na naszym stole, dlatego też z wielką chęcią zabrałam się do przygotowania właśnie tej. Jest niezwykle aromatyczna, mocno pachnąca pomarańczą, a za sprawą pora, lekko pikantna. W przepisie sugerowano, by podawać ją na zimno, jednak biorąc pod uwagę pogodę za oknem, zdecydowałam się podać ją na ciepło. Jest smaczna, ale zdecydowanie lepiej będzie smakować mocno schłodzona w upalny dzień. Orzeźwia, pobudza zmysły, a wszystko to za sprawą tylko kilku prostych składników. Jeśli lubicie zupy marchewkowe, polecam Wam wypróbowanie tego połączenia. 


ZUPA MARCHEWKOWO-POMARAŃCZOWA (SINGAPUR)

Składniki (na 4 porcje):
  • 2 łyżki oleju arachidowego
  • pół kg marchewki
  • 3 szklanki wywaru warzywnego lub z kurczaka
  • 3/4 szklanki pora
  • 1 łyżka startego imbiru
  • 1,5 szklanki soku z pomarańczy, świeżo wyciśniętego*
  • sól do smaku
Marchew myjemy, obieramy i kroimy w talarki. Por kroimy w plasterki. W głębokim rondlu rozgrzewamy olej, smażymy marchew, imbir i pora przez około 5 minut, aż por będzie miękki. Wlewamy wywar i gotujemy na wolnym ogniu przez 20-30 minut, aż marchew będzie miękka. Miksujemy blenderem na gładką masę. Dodajemy świeżo wyciśnięty sok, mieszamy, doprawiamy do smaku solą. Chłodzimy w lodówce i podajemy. Ja zupę podałam na ciepło.

*dodajcie najpierw połowę sugerowanej ilości soku z pomarańczy i spróbujcie, czy smak zupy Wam odpowiada. 
**zgodnie z sugestiami czytelników polecam Wam do zupy dodać pierś z kurczaka. Wystarczy, że włożycie ją do gotującej się zupy i po 10-15 minutach (czas gotowania będzie uzależniony od wielkości piersi) podzielicie przy pomocy dwóch widelców na mniejsze kawałki. Po zmiksowaniu zupy, dodajcie do niej kawałki mięsa.


24 komentarze :

  1. Super, idealna na zimę, gdy sezon pomarańczowy w pełni. Witaminowy zastrzyk na zimowe chłody jak znalazł. Na pewno wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Musze dac przepis na te zupke mojej mojej szwagierce,ktora jest mloda mama:9Jej corcia na 100%nie bedzie grymasic przy tej zupce:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zawsze zachwycam się tym jak wyglądają te egzotyczne zupy, ale nigdy nie mogę odważyć się by samej taką zrobić... ehh...

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być niesamowita!!! zapisuje w ulubionych i myślę, że niebawem ugotuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ta kolorystyka jest niesamowita.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jadłam podobną, ale była jeszcze z kolendrę i wywar był gotowany z pomarańczami i do tego jeszcze mleczko kokosowe... pyszna była, Twoja wygląda równie pysznie! Tak rozgrzewająco, w sam raz na nadchodzącą jesień...
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musi być pyszna! Uwielbiam Twoje zupy ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie Twoje zupy są takie apetyczne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Imbir i pomarańcza. Jak będę powtarzał moją to spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zupa zdecydowanie w moim guście! Pychaa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Łał, jaki ma kolor!!!
    Warto spróbować właśnie w gorący dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak byłam mała to uwielbiałam zupę marchewkową, którą gotowała mi babcia:) ...a później gotowałam ją sama sobie:) ...ale takiej z pomarańczą nie próbowałam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kolor ma sliczny!:) Ciekawe polaczenie - trzeba by sprobowac zrobic:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Trzeba by było zaryzykować ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. z pomarańczą i kurczakiem pokrojonym w kostkę jest najlepsza;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie dodam do niej następnym razem kurczaka;)

      Usuń
  16. Przeglądam sobie ten blog i... Ten przepis jest ekstra :) Muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak na mój gust to za dużo soku pomarańczowego i jakieś mocniejsze przyprawy by się przydały.
    Może z tym kurczakiem to też dobry pomysł. (;

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.