wtorek, 6 września 2011

Ziołowe burgery drobiowe z cytrusową nutą. Tzatziki. Sałatka z orzechami włoskimi.

Ziołowe burgery drobiowe z cytrusową nutą. Tzatziki. Sałatka z orzechami włoskimi.


Ciąg dalszy pomysłów na wykorzystanie mielonego mięsa, tym razem z indyka. W. nie przepada za filetami z indyka, jednakże z chęcią jada je w postaci zmielonej. Burgery, które dziś Wam prezentuję, zachwycają niezwykłym aromatem. A wszystko to za sprawą dużej ilości ziół oraz otartej skórki z cytryny. Podałam do nich gotowany na parze ryż, sos tzatziki oraz lekką sałatkę z papryką i prażonymi orzechami włoskimi. Do sałatki przygotowałam mój ulubiony sos na bazie octu balsamicznego. Całość jest lekka i zdrowa, na pewno przypadnie do gustu amatorom ziół i świeżych warzyw. 


Jeśli chodzi o sos tzatziki, to znalazłam wiele różniących się między sobą przepisów na niego. Kilka zawierało dodatkowy szczypiorek, albo koperek. Jego podstawą jest gęsty jogurt grecki, zielony ogórek, czosnek, oliwa i sól. Ja dodatkowo dodałam do niego ocet winny i doprawiłam pieprzem. Chętnie wysłucham Waszych sugestii w kwestii przygotowania tego greckiego dipu. 


ZIOŁOWE BURGERY DROBIOWE Z CYTRUSOWĄ NUTĄ

Składniki (na 4 porcje):
  • 500 g mielonego mięsa drobiowego (u mnie z indyka)
  • 1 mała czerwona cebulka drobno posiekana
  • 2 duże ząbki czosnku drobno posiekane
  • 4 łyżki posiekanego szczypiorku
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • łyżeczka posiekanej świeżej mięty, możemy dodać też miętę suszoną 
  • łyżeczka świeżego oregano
  • pół łyżeczki świeżego tymianku
  • łyżeczka słodkiej papryki w proszku
  • pół łyżeczki skórki otartej z cytryny
  • sól, świeżo mielony kolorowy pieprz
Mięso umieszczamy w misce. Dodajemy do niego cebulkę, czosnek, natkę pietruszki, miętę, szczypiorek, skórkę z cytryny, pozostałe zioła. Doprawiamy solą i pieprzem. Odstawiamy na pół godziny do lodówki. Z masy formujemy 8 płaskich okrągłych kotlecików. Smażymy je na złoto z obu stron na patelni. Możemy je także ugrillować lub tak jak ja, upiec w piekarniku na ruszcie (burgery smarujemy oliwą, pieczemy w temp. 180 stopni, około 20 minut). 


Przepis dodaję do akcji Pluskotki- Zielnik kuchenny.


SAŁATKA Z PAPRYKĄ I PRAŻONYMI ORZECHAMI WŁOSKIMI

Składniki:
  • dwie garści ulubionej sałaty
  • pół czerwonej papryki pokrojonej w mniejszą kostkę
  • pół czerwonej cebuli, drobno pokrojonej
  • 3 łyżki posiekanych orzechów włoskich, uprażonych na suchej patelni 
  • kilka pomidorków koktajlowych, przekrojonych na pół
  • dressing- 2 łyżki oliwy, 4 łyżki ciemnego octu balsamicznego, 1 ząbek czosnku drobno posiekany, pół łyżeczki cukru pudru, 1-2 łyżeczki musztardy, sól, świeżo zmielony pieprz
W misce umieszczamy sałatę, cebulę, paprykę i pomidorki. Oliwę dokładnie ucieramy z octem balsamicznym. Dodajemy czosnek, cukier puder i musztardę. Dalej ucieramy za pomocą łyżeczki, aż płyn zacznie gęstnieć. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Sałatkę zalewamy dressingiem i posypujemy orzechami. 

Przepis na sałatkę dodaję do akcji Ani- Warzywa psiankowate oraz akcji Karoliny- Paprykujemy 2. 



TZATZIKI (GRECJA)

Składniki:
  • 150 g jogurtu typu greckiego
  • 2 ogórki
  • 2 ząbki czosnku
  • łyżka oliwy
  • łyżka octu z białego wina
  • sól 
  • świeżo zmielony pieprz (użyłam białego)
Ogórki obieramy, pozbawiamy pestek, trzemy na tarce o grubszych oczkach. Czosnek drobno siekamy. Do jogurtu dodajemy ocet, mieszamy dokładnie. Następnie wlewamy oliwę i dalej mieszamy. Dodajemy ogórki, czosnek, przyprawiamy solą i świeżo mielonym pieprzem. 

28 komentarzy :

  1. Wspaniała kompozycja smaków!

    OdpowiedzUsuń
  2. mmmmm.., pysznie :) burgery intrygujące a sosik robię identycznie!!! bez koperków i szczypiorków :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wyglądają te burgery. Muszą być pyszne z takim wianuszkiem ziół :D

    OdpowiedzUsuń
  4. serwujesz pyszne obiady :) osobiście bardzo lubię sos jogurtowy z dodatkowo posiekaną rzodkiewką, ale wtedy już chyba nie nazywa się tzatziki :P

    OdpowiedzUsuń
  5. Mysle ze byly pyszne :) prezentuja sie znakomicie!

    OdpowiedzUsuń
  6. pyszny zestaw..ja zawsze narzekałam na samo drobiowe mieso ..za suche po smażeniu , ale tzatziki moja greczynka tylko wyciskała z nich wodę rekoma po starkowaniu na tarce jarzynowej , a potem jogurt typu nasz bałkański , wyciśniety czosnek , sól i oliwa z oliwek..a te dodatki..szczypiorek i inne to chyba wariacje na temat..:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeśli chodzi o sos tzatziki, to ja idę na łatwiznę ;)
    Jogurt + starty ogórek (z czym najlepiej mi smakuje z kiszonym) + przyprawa tzatziki (kupiona, gotowa - smakuje mi lepiej niż te, które sama doprawiałam czosnkiem i innymi przyprawami)

    OdpowiedzUsuń
  8. jak zwykle pysznie:) znów smaczny zestaw obiadowy nam Malwinko serwujesz:) bardzo mi się podoba;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda super zachęcająco:-) Mielone górą!

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę Ci powiedzieć, że kiełbaski były pyszne....

    OdpowiedzUsuń
  11. Fanka drobiu zaznacza przepis, wygląda kusząco :).
    Ja nigdy do tzatziki nie dodawałam oliwy, nigdy na to nie wpadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Swietny obiadek, zarówno burgery jak i surówka :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystko wyglada pysznie - te twoje zestawy obiadowe bylyby calkiem na miejscu w jakiejs przyzwoitej restauracji! A salatke na pewno wyprobuje.

    OdpowiedzUsuń
  14. Idealnie skomponowany posiłek, bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniały obiad, począwszy od burgerów aż do sałatki. Uwielbiam kombinować z takimi kotlecikami, więc Twój przepis ląduje na mojej liście "do wypróbowania". ;)

    Pozdrawiam,
    yummymorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Zawsze potrafisz zachęcić mnie do mięsnych propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ale mi ochoty narobiłaś.. ZAMIAST.. muszę się zadowolić się kanapeczką w pracy.. bo zgłodniałam okropnie patrząc na zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo apetycznie i aromatycznie się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszny pomysł na burgery :)
    Tzatziki robię bardzo podobnie, czasem tylko dodaję koperek, ale rzadko

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny zestaw. Chętnie zjadłabym taki obiad.

    OdpowiedzUsuń
  21. burgery wydlądają obłędnie, a slinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Super zestaw na obiad:) Takie pyszności, aż proszą się o dokładkę:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetnie skomponowany obiad, aż sama nie wiem co mi się najbardziej podoba!:)

    OdpowiedzUsuń
  24. wspaniale ten obiadek wyglada,biore w calosci :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Tyle dobroci na raz, bardzo smaczny obiad.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.