poniedziałek, 19 września 2011

Pomarańczowe ciasteczka owsiane z żurawiną

Pomarańczowe ciasteczka owsiane z żurawiną

Ciastka owsiane z żurawiną przepis

To kolejny przepis na świąteczne ciasteczka. Cynamon, żurawina i pomarańcza zawsze kojarzą mi się z Bożym Narodzeniem. Ciasteczka te możecie upiec przed świętami, a później podarować w prezencie bliskiej Wam osobie. Osobiście lubię własnoręcznie wykonane prezenty, w które ktoś wkłada dużo serca i pracy. 
Przepis na ciastka owsiane z pomarańczą i żurawiną

POMARAŃCZOWE CIASTECZKA OWSIANE Z ŻURAWINĄ

Składniki (na około 50 sztuk):
[przepis pochodzi z TEJ strony]

  • 200 g masła
  • szklanka brązowego cukru
  • pół szklanki białego cukru (dałam 1/4)
  • 2 jajka
  • 1,5 łyżeczki ekstraktu waniliowego
  • łyżka skórki otartej z pomarańczy 
  • łyżeczka ekstraktu z pomarańczy 
  • 1,5 szklanki mąki
  • łyżeczka sody
  • łyżeczka cynamonu
  • 3 szklanki płatków owsianych
  • szklanka żurawiny suszonej
  • ew. sok wyciśnięty z połowy pomarańczy*
Mąkę mieszamy z cynamonem, otartą skórką i sodą. Miękkie masło ubijamy z cukrami na puszystą masę, dodajemy po jednym jajku i dalej ubijamy. Wlewamy ekstrakt,  mieszamy. Dodajemy mąkę i miksujemy do połączenia się składników. Wsypujemy płatki i dokładnie mieszamy łyżką lub dłonią. Dodajemy żurawinę i mieszamy. Z masy formujemy kulki, lekko spłaszczamy i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia zachowując odstępy (masę możemy wykładać za pomocą łyżki, możemy też ją włożyć na 15 minut do lodówki, by lepiej formowały się ciastka). Pieczemy 10-12 minut w temp. 175 stopni. Zostawiamy na blasze przez 2 minuty i przenosimy na kratkę. Przechowujemy do tygodnia czasu w puszce. 

*moja żurawina była dosyć sucha, więc namoczyłam ją w soku wyciśniętym ze świeżej pomarańczy

Ciastka z płatków owsianych z pomarańczą

Czas przygotowania: 25 minut.

34 komentarze :

  1. Dla mnie też pachną świętami:) Z całą pewnością nie poprzestałabym na jednym ciasteczku;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne ciasteczka. Poproszę z dziesiątkę na teraz do wszamania do herbatki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sliczne ciasteczka i piękne zdjęcia im zrobiłaś. Do twarzy im z piórkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kolejny przepis, który muszę wypróbować! :D Zawsze dajesz takie dobre ciasteczka, że nie mogę się im oprzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Malwino wspaniałe zdrowe ciacha :) bardzo lubię żurawinę w wypiekach i na pewno ciasteczka przypadłyby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja ja lubię takie ciasteczka. Pomarańczowych nie robiłam, ale muszę o nich pamiętać.

    OdpowiedzUsuń
  7. z mleczkiem idealne na śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przydałoby mi się dziś kilka takich ciasteczek:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wyglądają i na pewno tak smakują:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Rozweselające małe co nieco!

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajne, chrupiące ciasteczka

    OdpowiedzUsuń
  12. idealne na świeta, zapisuje na pozniej, bo warto.

    OdpowiedzUsuń
  13. schrupalabym je wszystkie za jednym zamachem:)

    OdpowiedzUsuń
  14. pyszne cudne słodkości!


    http://www.slodkakarmel-itka.blogspot.com
    http://www.karmel-itka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. słodkie, zdrowe i takie piękne - połączenie idealne

    OdpowiedzUsuń
  16. O tak, nic tak nie poprawia humoru jak pyszne ciasteczko!

    OdpowiedzUsuń
  17. robię podobne i to jeszcze z kawałkami czekolady ;) pyszniutkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetne! Nie dość, że owsiane to jeszcze pomarańczowe z żurawiną. Zdrowe i pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetny pomysł. W okolicach świąt będą jak znalazł :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglądają pysznie i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kupiłam płatki i pomarańcze - napaliłam się na ciasteczka. :) Powiedz mi tylko o co chodzi z jajkami? Są 4 czy 2?

    OdpowiedzUsuń
  22. okazało się ostatnio, że mam słabośc do owsianych ciasteczek. i to nie tylko do pieczenia - jak bywało w przypadku innych ciastek, ale też do zjadania!

    OdpowiedzUsuń
  23. @Pluskotko- już poprawiłam, oczywiście, że dwa jajka ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Dziękuję za rozwianie wątpliwości. I przepraszam, że cię tak ciągle poprawiam, ale to niechcący tak mi wpada w oko. :)
    Ostatnio przejechałam się na takim błędzie piszącego i zamiast kremu wyszła papka, więc zawsze wolę dopytać. :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo lubię Twoje ciasteczka i ich piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Twój blog to istna skarbnica ciasteczkowa:) Te wyglądają wyjątkowo pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  27. @Pluskotko- wyłapuj, bo niestety czasem mi się zdarzają ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Już wiem jak wykorzystam swoje płatki owsiane ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. Dzięki za uznanie, zdecydowanie uważam, że takie połączenia nie są doceniane ;P

    A propos smaków.. pomarańcze, żurawina, cynamon? Kurczę, do owsianych ciastek chyba nie wytrwam w najbliższym czasie, ale zmodyfikuję to nieco i już wiem, jaką owsiankę ugotuję sobie jutro rano. :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  30. Dzięki za uznanie, zdecydowanie uważam, że takie połączenia nie są doceniane ;P

    A propos smaków.. pomarańcze, żurawina, cynamon? Kurczę, do owsianych ciastek chyba nie wytrwam w najbliższym czasie, ale zmodyfikuję to nieco i już wiem, jaką owsiankę ugotuję sobie jutro rano. :D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo bardzo ciekawe ciastka. ;D
    Wyglądają BOSKO. :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Zdrowe ciasteczka dla wszystkich,
    lubię tego typu przepisy pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. w piekarniku :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.