poniedziałek, 5 września 2011

Pikantne szaszłyki z sałatką z kaszy kuskus, buraków i sera feta

Pikantne szaszłyki z sałatką z kaszy kuskus, buraków i sera feta


Wracamy do klimatów kuchni arabskiej. Przygotowałam pikantne szaszłyki, które podałam z sałatką na bazie kaszki kuskus. Pikanterii dodaje mięsu suszona papryczka peperoncino. Pierwszy raz zetknęłam się z nią w ubiegłym roku i było to bardzo piekielne spotkanie. Jest niezwykle ostra, więc należy uważać z ilością, jaką dodajemy do potraw. Należy także pamiętać o tym, by po rozkruszeniu jej dokładnie umyć ręce (przed myciem najczęściej mój palec ląduje w moim oku, a nie jest to zbyt przyjemne doświadczenie). Jeśli chodzi o sałatkę, to gości ona ostatnio bardzo często na moim stole. Połączenie kaszy kuskus, buraków, sera feta i prażonych orzechów jest wręcz genialne. Serdecznie polecam Wam taki zestaw obiadowy. 


PIKANTNE SZASZŁYKI Z KURCZAKA NA ARABSKĄ NUTĘ

Składniki (na 4 porcje):

  • 4 piersi z kurczaka (bez polędwiczek)
  • 2 łyżki oliwy
  • sok z połowy limonki
  • 3 suszone papryczki peperonicno *
  • pół łyżeczki mielonej kolendry
  • płaska łyżeczka mielonego kuminu
  • pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku
  • 4 łyżki drobno posiekanej natki pietruszki 
  • sól, świeżo zmielony pieprz
  • patyczki do szaszłyków
Patyczki do szaszłyków moczymy w zimnej wodzie przez pół godziny. Przygotowujemy marynatę- łączymy sok z limonki, oliwę, słodką paprykę, kumin, natkę pietruszki i kolendrę. Mięso myjemy, czyścimy, kroimy w kostkę. Przyprawiamy solą i obficie pieprzem, wkładamy do marynaty i odstawiamy do lodówki na minimum pół godziny. Mięso nadziewamy na patyczki i pieczemy w piekarniku przez 20 minut w temp. 180 stopni. Możemy także usmażyć je na patelni, bądź przygotować na grillu. Do szaszłyków możemy użyć także ulubionych warzyw, dodać do nich paprykę, cebulkę, bądź pomidorki koktajlowe.

*jeśli nie posiadamy papryczek peperoncino, możemy zastąpić je mielonym chili, bądź świeżym

Przepis dodaję do akcji Shinju- Paprykujemy 2 oraz akcji Pluskotki- Zielnik kuchenny. 


SAŁATKA Z KASZĄ KUSKUS, BURAKAMI I SEREM FETA

Składniki:


  • 3/4 szklanki kaszy kuskus
  • 1/8 łyżeczki mielonej kolendry, 1/4 łyżeczki mielonego kminu rzymskiego, 1/4 łyżeczki słodkiej papryki
  • 4 malutkie buraki lub jeden duży, ugotowane lub upieczone w piekarniku 
  • 60 g sera feta, pokrojonego w kostkę
  • 1/3 szklanki posiekanej natki pietruszki
  • 2-3 łyżki orzechów włoskich, uprażonych na suchej patelni
  • dressing- sok z połowy cytryny, 2-3 łyżki oliwy, pół łyżeczki słodkiej papryki w proszku, 2 ząbki czosnku drobno posiekane, sól, świeżo zmielony kolorowy pieprz do smaku
Kaszę wsypujemy do miseczki, dodajemy do niej kumin, kolendrę i słodką paprykę. Solimy wedle uznania i zalewamy wrzątkiem (około centymetr ponad powierzchnię kaszy). Przykrywamy talerzykiem na 5 minut, a następnie kaszę spulchniamy widelcem. Do zalania kaszki możemy także użyć bulionu. Ugotowane buraki kroimy w kostkę. W misce umieszczamy kaszkę, posiekaną natkę, buraki, ser feta i orzechy. Całość zalewamy przygotowanym sosem.



33 komentarze :

  1. Mmm... Smakowite. Szaszłyki zjadłabym bez zastanowienia, bo kurczaka uwielbiam, a na ostro to już w ogóle, a sałatki spróbowałabym z przyjemnością, bo takiego połączenia nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. sałatka wygląda tak fajnie, kolorowo

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawi mnie to buraczano - fetowe połączenie. Chętnie je wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie kusi szczególnie ta sałatka!!! połączenie intrygujące wielce!

    OdpowiedzUsuń
  5. Malwi, jak zwykle pysznie i aromatycznie! aż mam ochotę wprosić się na taki obiad!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają przepysznie aż ślinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Naprawdę smakowite danie :D

    OdpowiedzUsuń
  8. przecudnie wygląda ta sałatka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo apetycznie wygląda

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaciekawiło mnie takie połączenie składników w sałatce, wygląda apetycznie, muszę spróbować koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie podane i smakowite. Nigdy nie robiłam nic kaszowego ;O

    OdpowiedzUsuń
  12. Kaszki kuskus jeszcze nie łączyłam z burakami, bardzo oryginalne:) Skusiłabym się na takiego szaszłyka:)

    OdpowiedzUsuń
  13. fajna kompozycja smaków, świetne zdjęcia jak zawsze!

    OdpowiedzUsuń
  14. Szaszłyki bardzo fajne :) Kuskus to trochę nie moja bajka, bo nie przepadam za burakami - ale moja siostra byłaby zachwycona tym połączeniem.

    OdpowiedzUsuń
  15. Buraczki nadają piękny kolor sałatce. Mega apetycznie. Lubię różowy ;D

    OdpowiedzUsuń
  16. szaszłyczki rewelka!!! mniam!!!! za kaszą kuskus nie przepadam ale kompozycja ciekawa i wygląda apetycznie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. taki zestaw zapowiada sie interesujaco smacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Co za danie! Buraki i feta to jedno z najwspanialszych połączeń.

    OdpowiedzUsuń
  19. Jakie pysznosci! Strasznie mi sie podoba przepis na kasze kuskus bo to zdecydowanie moje smaki :)

    Pozdrawiam cieplo.

    OdpowiedzUsuń
  20. Szalenie mi sie podoba ta salatka! Kuskus w buraczanej barwie wyglada zupelnie inaczej niz zwykle.

    OdpowiedzUsuń
  21. ta salatka mnie urzekla i zaciekawila.....zapisuje sobie do wyprobowania,a do krojenia papryczek chili itp, mam zawsze pod reka gumowa rekawiczke przeznaczona tylko do tego celu-polecam,bo mi sie zdarzalo i po dosc dokladnym umyciu rak i tak jakos oko zatrzec....
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ładnie wygląda ta sałatka. Pomysł ciekawy, choć ja amatorem buraków jestem raczej średnim. Za to szaszłyczki zjadłabym bez zastanowienia. :)))
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  23. Nabrałam ochoty na szaszłyki, bo w zasadzie na obiad ich nigdy nie robimy. A to przecież całkiem smaczne połączenie mięsa z warzywami.
    P.S. Wkradła ci się literówka do tytułu posta. :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Super zestaw. Sałatka koniecznie do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pluskotko-ślicznie dziękuję że zauważyłaś;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Takie obiady to ja lubię;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Zwykle mięso do mnie w pierwszej kolejności przemawia, a w przypadku tego dania było odwrotnie. Najpierw skosztowałbym sałatkę!;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Jak widać i grilla można sobie w domku zrobić ;-) Sałateczka.. świetny dodatek!


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wow jednak kuchnia arabska to jest to!

      Usuń
  29. zakochałam się w tej sałatce! jest pyszna! a miała być dla gości... tzn. się - była nawet! dodłubałam kolejnych orzechów garści kilka - poszła w trymiga! :-)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ta salatka zdecydowanie pojawi sie w moim menu;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.