czwartek, 1 września 2011

Panzanella z awokado

Panzanella z awokado


Dziś startuje nowa akcja zorganizowana przez Pelę z bloga Smaki i przysmaki. Jest to III Bar Sałatkowy, do którego przygotowujemy sałatki z różnych stron świata.  Moją pierwszą propozycją do tej akcji jest włoska Panzanella. Razem ze mną przygotowało ją także kilka zaprzyjaźnionych blogerek. Sałatka bardzo posmakowała mojemu Połówkowi. To co w niej najbardziej zachwyca, to chrupiące grzanki z ciabatty. Absolutnie obłędny jest tutaj pomidorowy vinaigrette. Ja zaostrzyłam go sosem tabasco i sporą ilością świeżo mielonego pieprzu. 


Razem ze mną w wirtualnej kuchni spotkały się- Ania, Dobrusia, Eve, Ilonka, Justynka, KabkaKasia,  MałgosiaMarta, Maggie, PelaShinju. Wszystkim serdecznie dziękuję i mam szczerą nadzieję, że sałatka przypadła Wam do gustu ;-)


PANZANELLA (WŁOCHY)

Składniki (na 4 porcje):
[przepis pochodzi z książki Podróże kulinarne. Kuchnia włoska]
  • pół bochenka podłużnej ciabatty (250 g)
  • 1 rozgnieciony ząbek czosnku (dałam 3)
  • 1/4 szklanki oliwy
  • 500 g pomidorków koktajlowych, przekrojonych na pół (u mnie pół na pół czerwone z żółtymi)
  • 1 pokrojony w cienkie plasterki długi ogórek (130 g)
  • 1 grubo pokrojone średnie awokado (250 g)
  • 1/4 szklanki opłukanych kaparów (pominęłam)
  • 1 grubo pokrojona żółta papryka (350 g)- użyłam czerwonej i zielonej
  • 800 g opłukanej i odsączonej fasolki z puszki
  • pół szklanki liści bazylii, grubo posiekanych
  • pomidorowy vinaigrette: pół szklanki soku pomidorowego (użyłam soku z dodatkiem tabasco), 1/4 szklanki octu z czerwonego wina, 1/3 szklanki oliwy, sól, świeżo zmielony kolorowy pieprz
Piekarnik rozgrzewamy do temp. 180-200 stopni. Ciabattę kroimy w kostkę grubości 2 cm (ja kroiłam w kromki). Oliwę mieszamy z czosnkiem, wkładamy do niej kawałki chleba i dokładnie obtaczamy. Układamy chleb na blasze i wstawiamy do piekarnika na 10 minut, aż lekko się zarumieni. 
Przygotowujemy pomidorowy vinaigrette. Sok, oliwę i ocet umieszczamy w słoiczku i energicznie potrząsamy. Doprawiamy do smaku solą i pieprzem. 
Wszystkie składniki umieszczamy w misce, dodajemy grzanki i polewamy dressingiem. 



28 komentarzy :

  1. A Ty z kolei zrobiłaś ostrzejszą wersję:D Super !!

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie podana ta Twoja sałatka Malwinko, dziękuję za wspólne pichcenie;* Do następnego razu;*
    A Panzanella była przepyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmmm. Tabasco. :) Twoja sałatka z pewnością jest (albo była) piekielnie dobra. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wyobrażam sobie ten aromat i chrupkość składników. Dodatkowo zachęcają kolory sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja tez nie dodalam awokado :)
    a teraz sobie uswiadomilam, ze zapomnialam rowniez o kaparach... oj, szalony to byl dzien ;)
    pozdrawiam i dziekuje za wszystko :*

    OdpowiedzUsuń
  6. I te kromki do mnie przemawiają,pięknie podana:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wyszło! Dzięki za wspólne pichcenie ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo apetyczna sałatka i fajna akcja.

    OdpowiedzUsuń
  9. tak chrupiąco się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Malwi, dziękuję za świetny przepis :D sałatka bardzo mi smakowała (trochę mniej połówkowi, niestety), oprócz kaparów i awokado- jest super :) też zaostrzyłam dressing. Podoba mi się Twoja wersja większych grzanek do zagryzania :) dziękuję za wspólną akcję i czekam już na kolejną :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Szczerze? To wygląda bardzo apetycznie. Szukam teraz właśnie takich jednogarnkowych dań, które mogłabym sobie robić na kilka dni, i to jest świetne! Na bank wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pomidorowy vinaigrette? Już mi się podoba!
    Też dołączyłam do tej akcji, bo uwielbiam sałatki, w najbliższym czasie coś wykombinuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Swietna ..w moim notatniku będzie odnotowana :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. widzę, że wyszła wyśmienicie :)
    koniecznie poproszę o informację przy następnym wirtualnym pichceniu ;)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajne duże grzanki :) A dodatek tabasco musiał interesująco wpłynąć na smak :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mi się podoba ta sałatka, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  17. mm... wygląda smakowicie :) uwielbiam sałatki i może za niedługo też coś przygotuję :D:D

    OdpowiedzUsuń
  18. fajnie, że organizujecie takie spotkania:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda tak kolorowo, że aż nie trzeba przejmować się pochmurną pogodą! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Mnie bardzo przypadła do gustu. Kolorowych snów!

    OdpowiedzUsuń
  21. Cuuudowna!
    Kocham tę sałatkę !:-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Piękna. Nastepnym razem postaram się z Wami gotować. Tym razem czasu brakło.
    A avocado jakoś zbyt mdłe mi się wydaje. Nic...czas wypróbować.
    Pozdrawiam
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  23. Podoba mi sie ten dodatek tabasco - moze nastepnym razem tez wyprobuje? No i podpieczony chleb w postaci calych kromek tez jest ciekawym akcentem.

    OdpowiedzUsuń
  24. Wspaniała, pożywna i zdrowa :)

    OdpowiedzUsuń
  25. dla mnie bez fasolki i będzie idealnie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Samo zdrowie kiedy patrzymy na Twoje fotografie ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  27. pychota - bardzo to lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Pięknie wygląda ta sałatka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.