piątek, 12 sierpnia 2011

Pomarańczowe ciasteczka z białą czekoladą

Pomarańczowe ciasteczka z białą czekoladą


Chciałabym się z Wami podzielić przepisem na najbrzydsze ciastka, jakie do tej pory zrobiłam. Na szczęście są tak obłędnie smaczne, że na ich wygląd praktycznie nie zwracałam uwagi. Mocno pomarańczowe z dodatkiem białej czekolady- połączenie wręcz idealne. Częstujcie się proszę, a ja biegnę do kuchni piec ciasteczka gruszkowe- trzymajcie kciuki. 



POMARAŃCZOWE CIASTECZKA Z BIAŁĄ CZEKOLADĄ

Składniki (na około 25 ciasteczek):
[przepis własny]
  • 100 g miękkiego masła 
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • 1 jajko
  • szczypta soli
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2/3 szklanki cukru pudru 
  • 100 g białej czekolady posiekanej lub białych groszków czekoladowych *
  • skórka otarta z jednej pomarańczy
  • ew. aromat pomarańczowy 
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia i skórką z pomarańczy. Masło ucieramy z cukrem za pomocą miksera. Dodajemy jajko i ewentualnie aromat. Miksujemy na gładką masę. W 2-3 turach dodajemy mąkę i ucieramy na jednolitą masę. Wsypujemy czekoladę, dokładnie mieszamy łyżką. Wstawiamy do lodówki na pół godziny lub dłużej. Z masy formujemy kulki, lekko spłaszczamy, układamy na blasze wyłożonej papierem. Pieczemy 12-15 minut w temp. 175 stopni. Studzimy 3 minuty na blasze i przenosimy na kratkę.Przechowujemy do tygodnia czasu w puszce. 

*najlepiej użyć groszków, ja niestety nie mam do nich dostępu





30 komentarzy :

  1. Pomarańcze i biała czekolada - piękne połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o rany ! Ja juz nie mogę z Tobą,,juz od samych zdjeć kalori przybywa:)) !! Świetne..

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale heca Malwinko! Znowu zajrzalam na 'cieple' do Durszlaka i widzac zdjecie i wpis 'ciasteczka' pomyslalam: 'Pewnie Malwina!' :):):):):) Hi hi...

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. @Kasiu- normalnie czarownica z Ciebie;*

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak one są brzydkie, to ja jestem Elisabeth Taylor ;) Śliczne, apetyczne, i chcę jedno :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wcale nie są brzydkie, bo już od samego patrzenia ma się ochotę je schrupac, a jeszcze po takiej rekomendacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. @Aniu! Dziękuję, cieszę się, że Ci się podobają;) kochana jesteś

    OdpowiedzUsuń
  8. Apetyczne ciasteczka:) Już przeczytawszy sam tytuł miałam na nie ochotę:) Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie muszą być przepiękne, liczy się smak! Chociaż i tak nie wiem, co Ci się tu w nich nie podoba. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. brzydkie? Nie.. takie proste, popękane jak chocolate crinkles.. Mi się podobają - widać, że smaczne. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. polaczenie bardzo smakowite, wiec chetnie skubne kilka do schrupania:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszędzie widzę słodkośći :) A ciastka wcale nie są brzydkie :) Tylko widać, że są smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Najbrzydsze?? Piękne są tak cudownie popękane, uwielbiam takie ciastka! A jak mają w sobie biała czekoladę, to już na pewno są super!!
    Pozdrawiam:)
    Asiek

    OdpowiedzUsuń
  14. Eee tam, wcale nie są brzydkie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aj tam, śliczne są! Już sobie wyobrażam tę chrupkość z wierzchu i kawałeczki białej czekolady rozpuszczającej się na języku :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Mnie się podobają, ale pewnie się nie znam. Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  17. e tam, wcale nie są tak brzydkie ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj tam - brzydkie. Głupoty gadasz! ;) Ja wręcz uwielbiam takie popękane ciasteczka. Mają w sobie tyyyyle uroku! A kiedy jeszcze smakują wyśmienicie... ;))

    OdpowiedzUsuń
  19. Wcale nie są takie brzydkie, to raczej małe, słodkie pieguski.. a jakie pyszne :) Nie zakompleksiajmy ich, są mniam! <3

    OdpowiedzUsuń
  20. Malwino, rewelacja!
    zapisuję, są idealne dla mnie ;]

    OdpowiedzUsuń
  21. Bajecznie się prezentują :) a u Ciebie na blogu widzę znowu zmiany :) ładnie, bardzo ładnie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wcale nie wyglądają brzydko, bardzo urocze malutkie ciasteczka :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne ciasteczka. Chętnie skorzystam z przepisu w przyszłości.

    OdpowiedzUsuń
  24. robiłam podobne - zamiast pomarańczy - morele.

    ta pomarańcza musi w nich pięknie pachnieć i ... dla mnie wcale nie są brzydkie! ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Sliczne i pyszne ciasteczka. A ja wlasnie pije kawe i tak sobie pomyslalam, ze z wielka przyjemnoscia zjadlabym teraz jedno :))

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Uważam, że są urokliwe, a pewna jestem, że smacczne, a to najważniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Gdyby tylko te ciasteczka były facetem, to bym może ominęła szerokim łukiem, ale nie w tym wypadku :)

    OdpowiedzUsuń
  28. cudne sa!!! po prostu boskie :)

    OdpowiedzUsuń
  29. wygląd nie ważny..smak najważniejszy:)))

    OdpowiedzUsuń
  30. Brzydkie? Nie nie nie! I jeszcze raz nie! Zapewne smakują wyśmienicie..!


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.