piątek, 12 sierpnia 2011

Paluszki z oscypkiem i chili

Paluszki z oscypkiem i chili


Zawsze mam ogromny problem z przygotowaniem przystawek dla gości. Te paluszki poleciła mi kiedyś Ewelinka z bloga Lubię to gotowanie. Muszę przyznać, że są rewelacyjne. Robiłam je już kilkakrotnie i zawsze się sprawdzają. Przygotowuje się je bardzo szybko- praktycznie w 25 minut mamy gotową przystawkę. Tym razem robiłam je z oscypka, ale możemy do ich wykonania użyć innego ulubionego sera. Moje nie wyglądają tak zachęcająco, jak u Eve, ale w smaku są wyborne. Serdecznie polecam.

Przepis dodaję do akcji Kartoflanej- Ekspresowo w kuchni


PALUSZKI Z OSCYPKIEM I CHILI


Składniki (na około 20 sztuk):
[przepis znaleziony u Ewelinki]

  • 85 g mąki pszennej razowej (typ 2000)
  • 85 g mąki pszennej (dałam typ 650)
  • 45 g miękkiego masła
  • 45 g oscypka
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 1 czubata łyżeczka chili w proszku
  • 1 duże jajko
  • 2 łyżki mleka (użyłam zimnej wody)
  • 1 łyżeczka ostrej papryki
  • mąka do podsypania blatu
W misce łączymy mąki, sól, dodajemy masło i wyrabiamy jak na kruszonkę. Dodajemy chili i starty na małych oczkach ser. Jajko mieszamy z wodą, odkładamy łyżeczkę, a resztę wlewamy do mąki. Wyrabiamy około 2 minuty. Blat wysypujemy ostrą papryką, ciasto wałkujemy na kwadrat o szerokości 20 cm, smarujemy pozostałym jajkiem, posypujemy chili i kroimy w paski o szerokości 1 cm. Układamy na blasze i pieczemy 15 minut w temp. 200 stopni. Do paluszków podałam sos czosnkowy. 



25 komentarzy :

  1. Do tej pory raczyłam gości grissini, ale następnym razem, dla odmiany zrobię takie paluszki, bo wyglądają bardzo smacznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. schrupala bym :)
    takich z oscypkiem jeszcze nie jadlam
    i miseczka jaka fajna :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam! Musze kiedyś przygotować taką przystawkę;) O ile oczywiście nie zjem jej wcześniej, niż przybędą goście:) Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak, jak Gosia chętnie bym się na nie rzuciła:D Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawa propozycja przystawki:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. świetny pomysł, lubię takie chrupajki

    Pozdrawiam i życzę miłego długiego weekendu
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Malwi, wyglądają cudownie :) A że się nie kręcą? A czy muszą, skoro smakują tak wspaniale?
    Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  8. Swietne..:)) Parę dni temu przeglądałma starą kulinarn a ksiazke i tam znalazłam taki przepis 100g maki, 100g masła,100g sera i przyprawy..zrobiłam wyszły fajne paluchy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O, uwielbiam oscypki. Sądzę, że i te paluszki bardzo by mi zasmakowały, wyglądają świetnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. właśnie od paru dni chodzi mi po głowie przepis na ciasteczka z oscypiem (którego mam nadmiar). Twoje paluszki wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny pomysł! Obecnie przebywam w górach i rozmyślałam co zrobię z oscypka, którego przywiozę ze sobą do domu. Na liście potraw znajdą się więc paluszki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. pyszności! bardzo lubię takie słone przekąski:) pozdrowionka :))

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetne muszą być takie domowe paluszki :D

    OdpowiedzUsuń
  14. jak nie wyglądają tak apetycznie? wyglądają bardzo apetycznie :) ja porywam wszystkie z kubka :P wspaniały pomysł wykorzystania oscypków :) i biały layout na blogu widzę, też ładnie :) pozdrowienia!!

    OdpowiedzUsuń
  15. już zapisane do wypróbowania :) zaserwuję je pewnie na jakimś spotkaniu ze znajomymi... jeśli tylko doczekają gości. ;))

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają świetnie, jutro spodziewam się gości więc już wiem co przygotuję na przystawkę

    OdpowiedzUsuń
  17. paluszki oscypkowe, ale numer!
    podobają mi się, bez dwóch zdań ;]

    OdpowiedzUsuń
  18. u Ciebie zawsze tak oryginalnie i z pomysłem:)

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo zachęcające te paluszki!

    OdpowiedzUsuń
  20. pochrupalabym bym sobie takie paluszki, wygladaja super:)

    OdpowiedzUsuń
  21. super pomysł na domowe snacki:))) zapisuję do wypróbowania:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetne! Uwielbiam takie pikantne smaki.

    OdpowiedzUsuń
  23. Ale świetnie się prezentują! Zjadłoby się;-)

    OdpowiedzUsuń
  24. przepis juz zapisałam :) Muszą rewelacyjnie smakować! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jak widać Twoje pomysły nie mają się wcale ku końcowi..


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.