wtorek, 16 sierpnia 2011

Lekka sałatka z wędzonym kurczakiem i pestkami dyni

Lekka sałatka z wędzonym kurczakiem i pestkami dyni


Jakiś czas temu kupiłam wędzonego kurczaka i zupełnie nie wiedziałam, co mam z nim począć. Nie chciałam, by wylądował jako jeden ze składników ociekającej majonezem sałatki. Z założenia miało być lekko i smacznie. Ewelinka podrzuciła mi pomysł na taką oto smakowitą sałatę. Składniki doskonale się uzupełniają, a wszystko wieńczy sos na bazie musztardy. 
A już jutro zapraszam Was na wyjątkowe i jedyne w swoim rodzaju ciasteczka gruszkowe;)

Przepis dodaję do akcji Kartoflanej- Ekspresowo w kuchni i akcji Ani- Warzywa psiankowate. 


LEKKA SAŁATKA Z WĘDZONYM KURCZAKIEM I PESTKAMI DYNI

Składniki:
  • garść ulubionej sałaty
  • 150 g wędzonego kurczaka, pozbawionego skóry i kości
  • pół czerwonej cebulki
  • 100 g pomidorków koktajlowych
  • 2-3 łyżki uprażonych pestek dyni
  • sos- 4 łyżki oliwy, 2 łyżki octu z czerwonej wina, łyżeczka musztardy, ew. sól i pieprz do smaku 
Sałatę dokładnie myjemy i osuszamy. Cebulkę kroimy w drobną kosteczkę. W misce umieszczamy sałatę, pomidory, cebulę, pokrojonego w kostkę kurczaka. Składniki sosu dokładnie łączymy. Sałatkę posypujemy prażonymi pestkami dyni i polewamy delikatnie sosem.


25 komentarzy :

  1. Bardzo fajna, kolorowa sałatka. Takie lekkie sałatki lubię najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajny pomysł na lekką sałatkę:) Ależ musiała być pyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. mimo jesiennej pogody za oknem ta salatka taka wiosenna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A wiesz, ze ostatnio tez mialam ochote na takiego kurczaka i ta salatka jak najbardziej mi odpowiada:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdrowo i pysznie i za sprawą kurczaka pożywnie:) Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. proste i smaczne to co lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam takie sałatki, są o niebo lepsze od tych majonezowych ciężkich zylców :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm... brzmi pysznie. Idealna na lunch!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiesz, kiedyś jadłam podobną sałatkę tylko dodatkowo z dressingiem malinowym:) B. apetyczne fotki te kropelki sosiku ...

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię takie kolorowe sałatki

    OdpowiedzUsuń
  11. Cale wieki nie jadlam juz wedzonego kurczaka. Taka salatka z jego dodatkiem musi byc pyszna :)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. A można prosić o troszkę tej sałatki na śniadanie? czekam też na te ciasteczka gruszkowe:)

    OdpowiedzUsuń
  13. ha! a my mamy wędzonego kurczaka w lodówce! i pomidorki też są! tylko bez pestek będzie ;) dziękuję Ci Malwino za życzonka urodzinowe! pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  14. fajna sałatka, ja też nie lubię tych ociekających majonezem.

    Pysznie u Ciebie

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda bosko - taka lekka i kolorowa. Dodatek pestek dyni na pewno dodaje jej pikanterii :)

    OdpowiedzUsuń
  16. wygląda super:) kocham takie sałatki

    OdpowiedzUsuń
  17. jeszcze nigdy nie jadłam wędzonego kurczaka,ale chyba zacznę,bo sałatka znakomita!

    OdpowiedzUsuń
  18. W sam raz na lekką kolację :)
    Buuu szkoda, że nikt mi takiej nie zrobi :/
    Pozdrawiam!
    :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajna, choć ja to najbardziej lubię kurczaka wędzonego w wersji bez niczego;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. I kolejna propozycja , tak jak lubię....Ach! Taką mieć sąsiadkę ;D

    OdpowiedzUsuń
  21. Takie sałatki są przepyszne...

    OdpowiedzUsuń
  22. Bardzo fajną tą sałatkę Malwinko zrobiłaś. Ja jako pracowy sałatkożerca (nigdzie mi sałatki nie smakują tak dobrze jak jedzone właśnie w pracy;) na pewno skorzystam z tej propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Podoba mi się sposób podania! Zapowiada się niezła uczta!



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.