piątek, 19 sierpnia 2011

Kokosowe ciasteczka z białą czekoladą i nutką limonki

Kokosowe ciasteczka z białą czekoladą i nutką limonki



Ostatnio zapanowała u mnie ciasteczkowa mania. Tym razem W. zażyczył sobie ciastka z kokosem, białą czekoladą i nutką limonki. Tego samego dnia zabrałam się do pracy. Tak oto powstały delikatne, lekko kruche kokosowe maleństwa z delikatnie wyczuwalną nutką limonki. Nauczona poprzednimi doświadczeniami z białą czekoladą, postanowiłam, że zamiast dodawać ją do masy, rozpuszczę ją i poleje ciasteczka po upieczeniu. Pomijając moje zdolności do dekorowania- z efektu jestem bardzo zadowolona. 

Przepis dodaję do akcji - Ciasteczka tu i tam;)


KOKOSOWE CIASTECZKA Z BIAŁĄ CZEKOLADĄ I NUTKĄ LIMONKI

Składniki (na około 25 ciasteczek):
[przepis własny]
  • 100 g miękkiego masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 i 3/4 szklanki mąki
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 70 g wiórek kokosowych
  • skórka otarta z dwóch limonek
  • 3-4 łyżeczki soku z limonki
  • 1 jajko
  • 100 g białej czekolady
Masło ucieramy na gładką masę z cukrem. Dodajemy jajko i sok z limonki, dalej miksujemy. W dwóch turach wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem i otartą skórką, dokładnie miksujemy. Dodajemy wiórki, mieszamy łyżką. Masę wstawiamy do lodówki na 15 minut lub dłużej. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Z masy formujemy kulki, lekko spłaszczamy i układamy na blasze. Pieczemy w temp. 175 stopni przez około 12 minut. Studzimy 2-3 minuty na blasze i przenosimy na kratkę. 
Czekoladę łamiemy w mniejsze kawałki i rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Ciasteczka dekorujemy polewając je białą czekoladą (robię to za pomocą malutkiej łyżeczki). Wkładamy do lodówki, by czekolada zastygła. Przechowujemy do tygodnia czasu. 


27 komentarzy :

  1. Ciasteczkowy Potwór normalnie z Ciebie ostatnio ;) I co jedne, to lepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie małe ciasteczka domowej roboty.

    http://food-is-so-good.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. No własnie ..co i raz cos pieczesz..:) To juz jakiś nałóg ?..ale pyszne...

    OdpowiedzUsuń
  4. cudnie wygladaja i na pewno pyszne sa :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda świetnie, aż nabrałam ochotę na taką kokosową słodyczkę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie wyglądają. Zapisałam sobie przepis na świąteczne wypieki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Widzę, ze szalejesz z ciasteczkami, Malwinno! Może więc poczęstujesz mnie jednym? ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. ale cudeńka. zjadłabym jedno po drugim, do ostatniego okruszka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. ooch, ta czekolada na wierzchu mnie urzekła.

    no dobra.. wiórki kokosowe w ciachach zdobyły moje serce już wcześniej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Aj tam, ładnie są udekorowane, czepiasz się ;)
    Chętnie wypróbuję przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Malwinko może u Ciebie ta mania na ciasteczka trwać nadal:) Jestem jak najbardziej za! Wielu inspirujących przepisów dostarczasz:) Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  12. ależ szalejesz z ciasteczkami Malwi:) ...a co kolejne to piekniejsze:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  13. takiego połączenia (biała czekolada-kokos-limonka) jeszcze nie próbowałam, a pewnie jest przepyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kokos, biała czekolada i limonka to wspaniały kulinarny trójkącik :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O mmm ! Ale to musi być dobre ! Kocham ciastka tego typu bo mają fajną pisakową strukturę : )

    OdpowiedzUsuń
  16. kocham wszystko co ma kokos i biała czekolade....dodalam do ulubionych

    OdpowiedzUsuń
  17. kolejne wspaniałe ciasteczka :) koniecznie muszę wygospodarować trochę czasu, żeby je zrobić

    OdpowiedzUsuń
  18. faktycznie ciasteczkowe szaleństwo, jestem fanką tych poprzednich gruszkowych, ale i te z limonką wydają się być fantastycznie smaczne.

    Pozdrawiam
    Monika

    OdpowiedzUsuń
  19. poprosimy takie!No może dwa....Albo i pięć? ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. A u mnie limonka się marnuje w koszu z owocami....
    Ciasteczka wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ależ ostatnio trafiasz w moje.. podniebienie :) Uwielbiam smak kokosowy, a takie ciasteczka są niezwykle kuszące, podobnie jak gruszkowe!

    OdpowiedzUsuń
  22. Śliczne są, takie małe i urokliwe :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Ciasteczka wygladaja smakowicie, a filizanki sa powalajace!

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciasteczko-Mania.. A co! Nie ma co sobie żałować ;-DD Takie słodkie maleństwa.. są naprawdę słodkie ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. Śliczne małe kulinarne cudeńko! mniam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.