środa, 17 sierpnia 2011

Ciasteczka gruszkowe

Ciasteczka gruszkowe


Jakiś czas temu W. zażyczył sobie ciasteczka o smaku gruszki. Na samym początku nie miałam pojęcia, jak się do nich zabrać. Znalazłam kilka przepisów, głównie na bazie jabłek, jednakże nie odpowiadał mi w nich dodatek mleka. Przepis, który dziś Wam prezentuję powstał z połączenia kilku znalezionych przeze mnie w internecie. Są one mięciutkie, delikatnie pachną cynamonem, przez co bardziej kojarzą mi się ze świątecznymi wypiekami. Jeśli lubicie gruszki, na pewno przypadną Wam do gustu. 

Przepis dodaję do akcji Karmelitki- Ciasteczka tu i tam.


CIASTECZKA GRUSZKOWE

Składniki (na około 20 ciasteczek):
  • 100 g miękkiego masła
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • szklanka cukru pudru plus 2 łyżki brązowego cukru
  • łyżeczka mielonego imbiru
  • łyżeczka cynamonu
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1 małe jajko
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • szklanka posiekanych orzechów (ja użyłam laskowych, możemy dać dowolne)
  • 1 średniej wielkości dojrzała gruszka, obrana i pozbawiona pestek
Mąkę mieszamy z proszkiem do pieczenia, gałką, cynamonem, solą i imbirem. Masło ubijamy z cukrami na gładką masę. Dodajemy jajko i ekstrakt, dalej ubijamy. Wsypujemy mąkę w trzech partiach ciągle miksując. Do masy dokładamy orzechy i drobno posiekaną gruszkę. Dokładnie mieszamy łyżką. Wstawiamy do lodówki na godzinę lub dłużej. Z masy formujemy kulki wielkości orzecha włoskiego, spłaszczamy i układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia (zachowując odstępy). Pieczemy 15 minut w temp. 175 stopni. Studzimy na kratce. Przechowujemy w puszce do 3-4 dni.


27 komentarzy :

  1. o no proszę, gruszkowych ciastek jeszcze nie jadłam :)

    P.S. ładny spis treści :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, bardzo smakowicie wygladają te ciasteczka:) ....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię gruszki, więc ciasteczka napewno przypadłyby mi do gustu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. intrygujące :) jestem baaardzo ciekawa jak smakują

    OdpowiedzUsuń
  5. ooo super! Moja mam kocha gruszki ponad wszystko, a właśnie chciałam jej coś pysznego upiec. Przepis spadł mi jak z nieba! Próbuję jutro ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm... Bardzo to ciekawe. Kiedyś spróbuję, na razie pozachwycam się Twoimi :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie spodziewałam się, że można zrobic ciasteczka z gruszką... Bardzo ciekawy przepis.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo kusząca propozycja. Ciasteczka wyglądają pyszniarsko. Już wiem co zrobię z kupionych dzisiaj gruszek...

    OdpowiedzUsuń
  9. O! Gruszkowych smaków u mnie jak na lekarstwo, więc szybko sięgam po ciasteczko, póki coś zostało:)

    OdpowiedzUsuń
  10. o kochana! Ty to temu swojemu W. dogadzasz!... piszę tak z zazdrości, bo sama uwielbiam maniakalnie wręcz gruszki i ciasteczka z nimi są dla mnie szałem pałem. w dodatku wygladają tak niezobowiącująco, że można po nie sięgać jeszcze raz, jeszcze raz, jeszcze raz... :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pięknie wyglądają:) Uwielbiam robić ciasteczka:)
    Pozdrawiam serdecznie
    Asiek

    OdpowiedzUsuń
  12. ale Ci wychodzą ładne te ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Robię wiele różnych ciasteczek ale gruszkowych jeszcze nie robiłam, ciekawy przepis.

    OdpowiedzUsuń
  14. Prześliczne, jesienne ciasteczka. Porywam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. urocze są! bardzo lubię gruszki i z chęcią pojadłabym takich ciastek:)

    OdpowiedzUsuń
  16. o fajne ciacha :) Ja piekłam muffinki dzisiaj :D ale twój przepis też mi się spodobał, piękne zdjęcia :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Pieczesz wyśmienite ciasteczka!

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo mi się podobają takie owocowe ciasteczka, szczególnie Twoja wersja gruszkowa :)

    OdpowiedzUsuń
  19. faktycznie, gruszkowych wypieków jakoś za wiele nie ma w sieci. Aż dziwne. A Twoje ciasteczka wyglądają bardzo apetycznie. Zdjęcia cudowne.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszności, poproszę jedno na podwieczorek :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajne te ciasteczka:) I przyznam się, że nie jadłam jeszcze nigdy ciasteczek z gruszką

    OdpowiedzUsuń
  22. Dla mnie rewelacja , bo bardzo lubię takie maleństw na jeden kęs :)

    OdpowiedzUsuń
  23. A z gruszkowymi się jeszcze nie spotkałam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciasteczka z gruszką... Oryginalnie. Smakowicie i miękko-chrupiąco. Słodko. Niekonwencjonalnie. Podobają mi się...

    OdpowiedzUsuń
  25. Nigdy nie słyszałam a tym bardziej nie jadłam gruszkowych ciasteczek, poczekam aż moje gruszki dojrzeją i wypróbuję to słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Ciasteczka z dodatkiem gruszki? Jak dla mnie nowość! ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.