środa, 27 lipca 2011

Orzeźwiająca sałatka ze szpinakiem i pomarańczami z pistacjowym dressingiem

Orzeźwiająca sałatka ze szpinakiem i pomarańczami z pistacjowym dressingiem



Pela w swoim kolejnym zaproszeniu do Barku Sałatkowego, zaproponowała nam przygotowanie wytrawnej sałatki z dodatkiem cytrusów. Następnego dnia będąc na targu zakupiłam od razu pomarańcze, z myślą, by to właśnie z ich dodatkiem stworzyć nową sałatkę. Do samego końca nie wiedziałam, co z tego wyniknie, ponieważ całość była totalną improwizacją. Na początku nie miałam pojęcia, z czym połączyć słodkie pomarańcze. Postanowiłam więc dodać je do posiekanego szpinaku, który jest raczej neutralny w smaku. Dodałam także czerwoną cebulkę, która jest łagodniejsza od białej. Całość zwieńczyłam dressingiem na bazie...orzeszków pistacjowych. Doszłam do wniosku, że skoro używam tak często orzeszków ziemnych w kuchni, przygotowując z nich różne sosy, to czemu bym miała nie sięgnąć po tak przeze mnie lubiane pistacje. Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania. Oto co powstało ;)

Przepis dodaję do Barku Sałatkowego Peli- Zaproszenie 17 oraz akcji Kartoflanej- Ekspresowo w kuchni.



ORZEŹWIAJĄCA SAŁATKA ZE SZPINAKIEM I POMARAŃCZAMI Z DRESSINGIEM PISTACJOWYM 

Składniki:
  • dwie garści posiekanego szpinaku
  • 1 pomarańcza
  • 1 mała czerwona cebula pokrojona w kosteczkę
  • dressing pistacjowy: dwie łyżki obranych solonych pistacji, 2 łyżeczki miodu, 2 łyżki oliwy, 3 łyżki soku z pomarańczy, 2 łyżki soku z cytryny
W misce umieszczamy posiekany szpinak, dokładamy cebulę. Pomarańczę obieramy, wycinamy z niej cząstki. Przygotowujemy dressing- wszystkie składniki dokładnie łączymy za pomocą blendera. W razie potrzeby możemy dodać więcej oliwy, bądź soku z pomarańczy. Ja sosu nie soliłam- jego smak fantastycznie podkreślają pistacje. 



20 komentarzy :

  1. No widzę że wzięłaś się ostro do roboty:0 u mnie jak na razie są tylko pomysły...ale za to dwa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna sałatka! Robiłam kiedyś z pomaranczą i rukolą, pyszna była. Lubię takie orzeźwiające sałatki. Fajne połączenie Malwinko.

    OdpowiedzUsuń
  3. A rzeczywiscie swietna salatka! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam! Malwi, prawdziwe pyszności dzisiaj serwujesz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo ciekawie sie zapowiada:) a takie cytrusowe smaki bardzo mi odpowiadaja:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Malwinko jak masz ochote na zabawe to zapraszam Cie do mnie po wyroznienie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. sałatka prezentuje sie rewelacyjnie :) mniam

    OdpowiedzUsuń
  8. Niezwykle ciekawe polaczenie! A dressing na pewno kiedys wyprobuje, niekoniecznie w towarzystwie pomaranczy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nominuję Cię do zabawy "One Lovely Blog Award": http://kuchenne-wedrowki.blogspot.com/2011/07/wyroznienia.html Jeśli byłaś już nominowana to potraktuj to jako fakt, że lubię zaglądać do Ciebie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo oryginalny pomysł na sałatkę, zwłaszcza ten dressing intryguje, chętnie wypróbuję taki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetnie wygląda, trzeba posmakować:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajna sałatka, nominowałem Cię do Lovely Blog Award, przepraszam za kłopot. http://domekzpiernika.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  13. arcy-ciekawe połączenie!:))) bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam!
    Blog został nominowany przeze mnie do nagrody- One lovely blog award! :)

    http://doctor-makeachange.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. chętnie dodałabym pistacji do gotowania, jednakże gdy raz próbowałam spotkałam się ze stanowczym protestem mojego domowego pistacjożercy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się ta sałatka.. jest taka egzotyczna i kolorowa, letnia.. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolejna intrygująca inspiracja ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  18. Podoba mi się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Poezja... Dawno mnie tak nikt nie zaskoczył jak ta sałatka. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.