piątek, 8 lipca 2011

Kurczak z porem i pieczarkami zapiekany pod pierzynką z ciasta francuskiego

Kurczak z porem i pieczarkami zapiekany pod pierzynką z ciasta francuskiego


Z kuchnią brytyjską niezbyt jestem oswojona, nigdy też specjalnie mnie nie zachwycała. Miałam spory problem z wybraniem przepisu na kolejne GP. Z nieba spadł mi ten, który Wam prezentuję. Wiem, że na pewno powtórzę go jeszcze nie raz. Całość bardzo oryginalnie się prezentuje- na pewno podbije serca fanów sosów śmietanowo-musztardowych. Tymczasem ja na jakiś czas wyjeżdżam wędrować po górkach i pagórkach. W tym czasie mój Połówek będzie publikował w miarę możliwości kolejne przepisy. Na wszelkie maile i pytania będę mogła odpowiedzieć dopiero po 17 lipca. 


KURCZAK Z POREM I PIECZARKAMI ZAPIEKANY POD PIERZYNKĄ Z CIASTA FRANCUSKIEGO

Składniki (na 4 porcje):
[przepis pochodzi z książki Podróże kulinarne. Kuchnia brytyjska]

  • 1 por pokrojony w cienkie talarki (tylko biała część)
  • 2 cienkie plasterki bekonu bez skóry (130 g)- użyłam wędzonego boczku
  • 200 g pieczarek pokrojonych w plasterki
  • 1 łyżka mąki
  • szklanka bulionu drobiowego (250 ml)
  • 1/3 szklanki śmietany- użyłam 18%
  • 1 łyżka musztardy Dijon
  • 3 szklanki gotowanego mięsa z kurczaka grubo pokrojonego (480 g)
  • 1 gotowy płat ciasta francuskiego podzielony na 4 części
Rozgrzewamy tłuszcz na patelni. Smażymy pora, pokrojony w kostkę boczek i pieczarki. Dodajemy łyżkę mąki , smażymy ciągle mieszając przez 2-3 minuty. Stopniowo dolewamy bulion cały czas mieszając. Dodajemy musztardę, śmietanę i mięso z kurczaka. 
Całość przekładamy do 4 kokilek, przykrywamy płatem ciasta francuskiego, lekko dociskając go do brzegów naczynia. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180-200 stopni i pieczemy około 20 minut.



24 komentarze :

  1. swietnie wyglada!!!ja bardzo lubie takie potrawy,wiec mi na pewno by posmakowalo :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Malwiś, i znów wyszło, że nawet w kuchni brytyjskiej znajdzie się coś godnego uwagi.

    Pozdrawiam rumiankowo
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. świetny pomysł, nawiasem mówiąc zazdroszczę

    OdpowiedzUsuń
  4. super sie prezentuje, uwielbiam kurczaka z porem, chetnie bym sie poczestowala...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ekstra. Bardzo fajny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super się prezentuje ten kurczak :) z kuchni brytyjskiej polecam Shepherd's pie. Życzę miłych wędrówek górskich! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności:) I jak ciekawie podane:) Miłego wypoczynku!

    OdpowiedzUsuń
  8. O! Chicken pie! Kocham miloscia niezachwiana od lat! :) Wyglada super!

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Podobny przepis miałam od Nigelli... pyszności :]

    OdpowiedzUsuń
  10. Jak fajnie to wygląda! Super pomysł :)

    Pozdrawiam Malwinko:)

    OdpowiedzUsuń
  11. super zupka i jak elegancko podana! pycha:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Musi być pyszne i bardzo ciekawie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bo z ciastem francuskim to już tak jest, że nieważne czy się je wykorzysta na słono, czy na słodko wychodzi pyszne :) Ale takiej wersji jeszcze nie jadłam, zapowiada się smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale fajnie to wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  15. O mniam! Muszę to mieć! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawe ciekawe.. daj spróbować ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Im więcej w tym boczku tym lepiej.. Przynajmniej dla mnie ;) Róbcie, to bo jest przepyszne!

    OdpowiedzUsuń
  18. Mmmm, smakowite - muszę sprawić sobie taki naczynia do zapiekania...

    OdpowiedzUsuń
  19. Mmmm, wygląda smakowicie - muszę sprawić sobie takie naczynka do zapiekania!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.