czwartek, 21 lipca 2011

Kurczak Bang Bang

Kurczak Bang Bang


Przepis, który dziś Wam prezentuję zaintrygował mnie nazwą. Kurczak Bang Bang, to nic innego jak sałatka makaronowa w sosie z orzeszków ziemnych. Ja zaserwowałam ją na ciepło w troszkę innej wersji. Jest na tyle sycąca, że z powodzeniem zastąpiła obiad. Zapraszam Was na odrobinę azjatyckich klimatów. 

Przepis dodaję do akcji Grumków- Z widelcem po Azji.


KURCZAK BANG BANG (CHINY)

Składniki (na 2 porcje):
[przepis pochodzi z książki Chinese Food Made Easy]

  • 100 g makaronu vermicelli 
  • pół długiego ogórka
  • 1 marchewka- dałam od siebie
  • 250 g piersi z kurczaka
  • 50 g dowolnej sałaty
  • 1 duża dymka- posiekana
  • 1 czerwone chilli- pozbawione nasion i posiekane
  • sos: 2 łyżki oleju z orzeszków ziemnych, łyżka oleju sezamowego, pół łyżeczki pieprzu syczuańskiego, pół łyżeczki suszonego chilli, 2 łyżki masła orzechowego, łyżka jasnego sosu sojowego, sok z połowy cytryny, łyżka startego świeżego imbiru, 2 łyżki wody
  • do przybrania- uprażone ziarna sezamu
Makaron przygotowujemy wg przepisu na opakowaniu. Kurczaka gotujemy do miękkości lub grillujemy (ja oprószyłam go solą i pieprzem i ugrilowałam). Marchew obieramy, kroimy w podobnej wielkości słupki. Tak samo kroimy ogórka. Mięso kroimy w kawałki wielkości jednego kęsa. 
W misce umieszczamy sałatę, marchew, makaron, ogórka, chilli i dymkę. Wkładamy do lodówki na 20 minut. Miksujemy dokładnie składniki sosu. Sałatkę polewamy sosem, posypujemy prażonym sezamem i podajemy.
Jeśli chcemy możemy podać sałatkę na ciepło w takiej formie jak widzicie u mnie na zdjęciach. 



22 komentarze :

  1. Bardzo elegancki kurczak, podoba mi się sposób na podanie marchewki i ogórka!

    OdpowiedzUsuń
  2. Juz pare przepisow z Twojej strony zrobilami kazde bylo obledne..dlatego bez wahania powiem: te tez!!:DD

    ps. sliczny i ciekawy pomysl na dekoracje talerza..ale Ty masz pomysly kobieto:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Bang Bang prawie jak...Big Bang Theory! Bazinga!
    Pozdrawiam zielono
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja to lepiej nie powiem, z czym mi się ta nazwa kojarzy :) Ale danie wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nazwa faktycznie intrygująca;) A danie bardzo apetycznie podane;)

    OdpowiedzUsuń
  6. ciekawa propozycja sosu :) a całość wygląda super

    OdpowiedzUsuń
  7. Malwinko przepieknie podane...no i cos dla mnie na dzis...(kupilam sobie elektrycznego grilla;))

    OdpowiedzUsuń
  8. Malwino, nazwa ubawiła mnie do łez, naprawdę świetna. Kurczak przepysznie wygląda, a całe danie zdaje się być dietetyczne i zdrowe, a zarazem na pewno bardzo smaczne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie wygląda tak podana marchewka i ogórek! A kurczak ciekawy - lubię połączenie sosu sojowego, kurczaka i orzechów, więc pewnie bym mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bang Bang ,ha ha ;) Fajny!!! :))
    Pozdrawiam Malwinko!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna kompozycja! super są te snopki marchewkowe i ogórkowe:) ty to jesteś pomysłowa!:)

    OdpowiedzUsuń
  12. U Ciebie zawsze tak pięknie ;-) Powinnaś dostać medal za dekorowanie ;-D


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  13. Przepiękne danie - aż żal jeść:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo apetyczne i ślicznie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ale pięknie podane z tymi warzywami!

    OdpowiedzUsuń
  16. podany tak elegancko!
    wspaniały ;]

    OdpowiedzUsuń
  17. Ładnie wszystko razem wygląda a ta marchewka aż zachwyca

    OdpowiedzUsuń
  18. Normalnie deja vu;-)
    Mam wrażenie, że już tego kurczaka jakiś czas temu widziałem;-))

    OdpowiedzUsuń
  19. @grumko- hmm...ciekawe czemu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. Te rowniutkie kawalki marchewki i ogorka mnie urzekly! A sos musi byc obledny...

    OdpowiedzUsuń
  21. podane jak w renomowanej restauracji

    OdpowiedzUsuń
  22. Pięknie podane, a najładniejsze warzywne paczuszki słupków:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.