poniedziałek, 11 lipca 2011

Kurczak Afritada

Kurczak Afritada


Kolejny przepis z kuchni filipińskiej. Jest to kurczak Afritada, smażony razem z młodymi ziemniakami w sosie pomidorowym. To idealne danie na tani i szybki obiad. Do jego wykonania zachęciła mnie początkowo nazwa potrawy. Okazała się jednak być równie ciekawa i smakowita jak jej nazwa. 

Przepis dodaję do akcji Grumków- Z widelcem po Azji oraz akcji Kartoflanej- Ekspresowo w kuchni. 


KURCZAK AFRITADA (FILIPINY)

Składniki (na 4 porcje):
[przepis pochodzi ze strony Filipinofoodrecipes]

  • pół kilograma piersi z kurczaka pokrojonej w kostkę
  • 6 malutkich młodych ziemniaków pokrojonych w ćwiartki
  • 2 marchewki pokrojone w plasterki (dałam od siebie)
  • pół czerwonej cebuli pokrojonej w piórka
  • pół główki czosnku- każdy ząbek drobno posiekany
  • pół zielonej papryki pokrojonej w kostkę
  • pół czerwonej papryki pokrojonej w kostkę
  • szklanka bulionu drobiowego lub wieprzowego
  • pół puszki sosu pomidorowego (dałam puszkę pomidorów bez skórki)
  • łyżka sosu rybnego lub sojowego
  • pieprz do smaku
  • do podania ryż

Na patelni rozgrzewamy olej, dodajemy czosnek i cebulę. Smażymy 3 minuty. Wrzucamy kurczaka, smażymy do momentu aż lekko zbrązowieje. Dodajemy sos pomidorowy i bulion, dokładamy marchewkę i ziemniaki. Smażymy dalej (najlepiej pod przykryciem) około 10-15 minut lub do momentu aż warzywa będą miękkie. Dodajemy papryki, smażymy kolejne 2 minuty. Doprawiamy sosem sojowym bądź rybnym, przyprawiamy pieprzem. Podajemy z ryżem. Ja podałam z pieczywem. 

29 komentarzy :

  1. Nazwa rzeczywiście bardzo oryginalna, świetna potrawa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie danie musi smakować rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. jeśli smakuje tak jak wygląda to bym była bardzo zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny prosty przepis:) Tylko nie bardzo mi pasuje ryż do tego, chyba bym wolała jako samodzielne danie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Istna poezja smaków! To mi sie bardzo podoba!:)

    OdpowiedzUsuń
  6. to coś dla mnie. lubię takie połączenia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. to ja sie wpraszam na takie smakowite danie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny, kolorowy sposób na kurczaka :) a nazwa faktycznie intrygująca!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nazwa faktycznie brzmi dzwiecznie - tak na pierwszy rzut ucha bardziej hiszpansko/latynoamerykansko, niz azjatycko. Potrawa prezentuje sie naprawde niekiepsko!

    OdpowiedzUsuń
  10. robisz tak piękne, realistyczne zdjęcia że z każdym kolejnym postem czyje się jakbym była u Ciebie na obiedzie

    OdpowiedzUsuń
  11. Podoba mi się to filipińskie zestawienie ziemniaków i pomidorów z sosem rybnym. Przyzwyczaiłem się do jego smaku w kuchni tajskiej.

    OdpowiedzUsuń
  12. Rzeczywiście filipińskie przepisy przypadły Ci do gustu;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Musi być pyszniutki taki kurczak. Wygląda bardzo zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeźeli smakuje tak dobrzee jak wygląda to już jestem jego wielką fanką :)

    OdpowiedzUsuń
  15. bardzo w moim guscie, zwlaszcza, ze sa tu moje ukochane pomidorki :) poza tym wyglada na bardzo szybkie danko, a to cenie jeszcze bardziej :*

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj oj - przeczytalam 'Afrodyta'... I az sie zastanowilam, coz to takiego moze byc... :):):) widze, ze obkupilas sie kurczakowo :) Ja czekam, az maz sie wreszcie zmobilizuje i pojdzie do rzeznika, a do tego czasu - my wegetarianie! Cale szczescie, ze sobie moge popatrzec na zdjecia u Ciebie. :):):)
    Buziaki!

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  17. Samo zdjęcie wygląda smakowicie

    OdpowiedzUsuń
  18. Mniam, naprawdę pyszne danie! Aż zgłodniałam http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń
  19. o ranyści, wygląda przepysznie. Uwielbiam takie dania miszmaszowe,kolorowe, pełne smaku i zapachu!!!

    Pozdrawiam gorąco
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Pyszne danie:) Bardzo lubię takie kurczakowe dania:)

    OdpowiedzUsuń
  21. kolejny pyszny obiadek:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Kolorowo i apetycznie :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Kuchnia filipińska jest mi kompletnie nieznana, ale już widzę, że to moje smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Panno Malwinnko:)Cieszę się, że jestem u Ciebie na blogu, od razu buzia się śmieje i ja osobiście spróbowałabym tylu rzeczy, które prezentujesz:) Kuchnia Filipińska...ciekawe! Również podobają mi się te małe zapiekanki z czapeczkami...zaraz muszę o nich tu poczytać! Pozdrawiam cieplutko, życząc miłego dnia!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubie takie dania ,bo sa smaczne i szybko sie je robi...Serdecznie pozdrawiam Malwinko:)

    OdpowiedzUsuń
  26. filipińskie czy nie - lubię!

    OdpowiedzUsuń
  27. Oo, ciekawa sprawa, kuchnia filipińska to dla mnie nowość, a danie mi się bardzo podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  28. A teraz to mi zaburczało w brzuchu ;-P



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.