środa, 20 lipca 2011

Ciasteczka z lentilkami

Ciasteczka z lentilkami


Będąc na wyjeździe zakupiłam na Słowacji Lentilky. Zaraz po powrocie postanowiłam przygotować z ich dodatkiem ciasteczka. Jeśli też jesteście fanami tych kolorowych słodkości, to na pewno Wam posmakują. Z podanych proporcji wychodzi spora ilość piegowatych ciastek, które na pewno umilą Wam niejeden poranek. 
Przy okazji chciałam zgłębić tajemnice kilku serwowanych w południowych regionach potraw. Pierwszą z nich był owiany sławą Placek po rytersku. Niejedna osoba bardzo go zachwalała, dlatego też wylądowałam w miejscu, gdzie jest on serwowany. Przelicznymi fortelami podchodziłam obsługującą panią, aby dowiedzieć się, co jest w składzie. Wychodząc z ciekawości zapytałam ją, czym on się różni od popularnego swego czasu placka po węgiersku. Odpowiedź była prosta- tylko nazwą. Ot, taki chwyt marketingowy. Swoją drogą osoba, która go konsumowała raczej nie zachwycała się tym, co jej podano. Dwa potwornie przesmażone placki ziemniaczane, do tego sos z wołowiny pełnej żyłek, który kolorem i konsystencją wyglądał niczym te z opakowań pomysł na, czy innych podobnych sproszkowanych cudeniek. Do tego zestaw surówek, czyli dwa plasterki ogórka i pomidora. 
Przy okazji pobytu w Niedzicy, spotkałam się także z pierogami po niedziecku. Bardzo obiecujący farsz, miła obsługa...i totalnie wstrętne pierogi zupełnie bez smaku i gumowate. Mimo tego w najbliższym czasie spróbuję stworzyć takie pierogi u mnie w domu. I obiecuję, że będą obłędne w smaku. Na nie zapraszam wkrótce, a tymczasem częstujcie się pysznymi ciasteczkami. 

Przepis dodaję do akcji Karmelitki- Ciasteczka tu i tam!


CIASTECZKA Z LENTILKAMI 

Składniki (na 50 sztuk):
  • 2 i pół szklanki mąki
  • 1/4 łyżeczki soli
  • pół łyżeczki sody oczyszczonej
  • pół szklanki cukru pudru
  • pół szklanki brązowego cukru
  • 2 jajka
  • 14 łyżek miękkiego masła
  • 2 szklanki lentilek 
  • ewentualnie- 1-2 łyżeczki ekstraktu z wanilii 
Mąkę mieszamy z solą i sodą. Masło ucieramy mikserem stopniowo dodając cukry. Wbijamy po jednym jajku i dalej ucieramy. Wsypujemy w dwóch partiach mąkę i miksujemy na gładką masę. Wsypujemy lentilki i mieszamy. Masę wkładamy na 15 minut do lodówki. Blachę wykładamy papierem do pieczenia. Z ciasta formujemy kulki, lekko spłaszczamy i układamy na blasze zachowując odstępy. Pieczmy przez 13-15 minut w temp. 180 stopni. Pozostawiamy kilka minut na blasze i przenosimy na kratkę. Przechowujemy do tygodnia czasu w puszce. 
Poniżej wersja z dodatkiem suszonych wiśni (w tej samej ilości zastąpiłam lentilki wiśniami).

27 komentarzy :

  1. śliczne!
    takie kolorowe.
    jak miło, że dodałaś je do akcji ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak wyjazd na Słowację czy do Czech, to oczywiście Lentilki :) Pychota! Wyobrażam sobie jak chrupią pod zębami

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam też ciasteczka z lentilkami, z trochę innego przepisu, ale też były pyszne. Twoje wyglądają super!
    Pozdrawiam
    Asiek

    OdpowiedzUsuń
  4. No...zaintrygowałas mnie tym farszem do pierogów...czekam!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne ciacha! Urocze!:))
    Ja robiłam z M&M'sami, też pychotki:)

    OdpowiedzUsuń
  6. super te ciasteczka, lentilky od naszych południowych sąsiądów to jeden z tych niezapomnianych smaków dzieciństwa!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam. M&Msy nijak się mają do lentilek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jakie piękne te ciasteczka :) !!!
    A na pierożki czekam z utęsknieniem.
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dawno ciastek nie piekłam, ale nadrobię zaległości na urlopie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale pozytywne ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Malwi, na pierogi czekam a jak! Może podrzucisz pomysł Usagi do Pierogarni?

    ciasteczka wyglądają na pyszne! z pewnością takie były! Lentilki pamiętam z dzieciństwa, przywoziła mi je ciocia z Wrocławia... ech, wspomnienia!

    Miłego wieczoru!

    OdpowiedzUsuń
  12. ale są ładne te Twoje wypieki

    OdpowiedzUsuń
  13. Nominowałam twój blog do nagrody One Lovely Blog Award!! Szczegóły przeczytaj na moim blogu:
    http://astrophilerin.blogspot.com/

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Slicznie wygladaja! A co do tego placka, to slyszalam juz kilka roznych nazw na ten sam wynalazek. Ech, marketing...

    OdpowiedzUsuń
  15. wyglądają pięknie ;)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne, kolorowe ciasteczka! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. jak byłam mała jadłam lentilki garściami :)

    OdpowiedzUsuń
  18. kiedyś pamiętam babcia przywoziła mi je z Budapesztu -a lubię takie smaki z dzieciństwa :)
    PS. heh myślę, że jesteś za dobrą kucharką, żeby jeść w miejscach komercyjnych, gdzie każdy tylko liczy na "tanio i dużo" :)
    PS2. czekam na pierogi, bo o takim farszu nie słyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  19. wesołe ciasteczka:) wspaniałe

    OdpowiedzUsuń
  20. Obawiam sie, ze u mnie to raczej byłyby z wiśnią, bo lenilky uwielbiam i najczęściej wyjadam saute:)

    OdpowiedzUsuń
  21. Szkoda, że nie mieliście szcześcia do wakacyjnego jedzenia.
    Ciekawy pomysł na zagospodarowanie lentilek;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. Właśnie też kupiłam w niedzielę na Słowacji lentylky, tylko zanim dojechałam do domu, wszystkie wciągnęłam:), ale też kołatał mi się w głowie pomysł na ciasteczka tymi kolorowymi cudeńkami. Telepatia, czy co? :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Wyglądają przesłodko!
    Czekam na pierożki, chociaż nie powinnam ich próbować na mojej diecie to skuszę się, a odmówię sobie czegoś innego ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  24. Pochrrupałabym sobie takie ciasteczka ;-) JA dziś upiekłam rogaliki.. a niedługo przepis pojawi się na mojej www. Zapraszam ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  25. oooooo to są ciastka w sam raz dla mnie:-) Uwielbiam lentilky, więc ciastka Twoje też będą mi smakować :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Fajne te ciasteczka - kolorowe akcenty bardzo ciekawie się prezentują.

    OdpowiedzUsuń
  27. Śliczne, pasują jak ulał do moich muffinów :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.