środa, 22 czerwca 2011

Słodkie króliczki

Słodkie króliczki


Na jakiś czas ostatnio zmuszona byłam Was opuścić. Szybko jednak wracam z porcją nowych przepisów. Na pierwszy ogień idą  pachnące wanilią ciasteczka. Lubię od czasu do czasu wypieki proste i nieprzekombinowane. Te ciasteczka są pochwałą  prostoty. Smaczne, słodkie króliczki na pewno umilą niejedno popołudnie przy dobrej kawce. 


Składniki:
[przepis znaleziony TUTAJ]
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 112 g miękkiego masła
  • szklanka  cukru pudru(dałam 3/4)
  • 1 duże jajko
  • łyżeczka ekstraktu waniliowego
Mąkę łączymy z proszkiem i solą. Masło ucieramy mikserem razem z cukrem na puszystą masę. Dodajemy jajko i ekstrakt, dalej miksujemy. Dodajemy mąkę w dwóch partiach. Odstawiamy do lodówki na 45 minut lub dłużej. Wałkujemy ciasto na grubość 3 mm, wycinamy foremką dowolne kształty. Układamy w niewielkich odstępach na blasze wyłożonej papierem. Pieczemy 8-10 minut w temp. 160 stopni. Jeśli wykrawamy większe ciastka czas pieczenia się wydłuży.  


26 komentarzy :

  1. az sie usmiechnełam :) słodkie ! dawno ni epiekłam ciasteczek . własnie przepis najprostrzy najlepszy , dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta wstążeczka dodaje im uroku, śliczne :)Nieskomplikowane w swoich produktach :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają mi na takie lekko maślane, czyli dobre :) Ale jeżeli są tak samo dobre co ciastka oczka (które upiekę jutro po raz trzeci), to się pokuszę :)


    pozdr!

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne te króliczki ....to ja wezme jednego na spacer, co?:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  5. śliczne króliczki, aż mi się zamarzyło, żeby chociaż jeden do mnie przykicał :)

    OdpowiedzUsuń
  6. słodki i urocze te króliczki:))) pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Urocze i pyszne króliczki Malwinko :))
    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne te ciasteczka! Idealnie wypieczone, tak proste w swoich składnikach a idealne wręcz w smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  9. to prawda, urocze :-) uwielbiam wszystkie ciasteczka, w szczególności je pochłaniać... mój problem polega jednak na tym, że nie mam za bardzo cierpliwości do ich wykrawania... powinnam zacząć ćwiczyć cierpliwość :D

    OdpowiedzUsuń
  10. och, idealne do popołudniowej kawy ze znajomymi na ploteczkach!

    OdpowiedzUsuń
  11. Piekłam już takie ciasteczka, ale te króliczki z granatowymi wstążeczkami są po prostu cudne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Znam jednego dzieciaka, który byłby zachwycony;-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniałe ciasteczka Malwinko...aż tu czuje ich zapach...pozdrawiam i miłego długiego weekendu...

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja tez lubie czasem takie najprostsze ciasteczka. Te kroliczki wygladaja na idealne ciastka do herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Śliczne- ja niestety nie mam takich ładnych foremek. Mogę za to zrobić słodkie księżyce, serduszka albo mój ulubiony wariant- misie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. zajączki vel króliczki z ta wstążką na szyi genialne:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Wyglądają cudownie - chętnie bym sie poczęstowała:)

    OdpowiedzUsuń
  18. z ciastek lubię właśnie takie proste ciasteczka i owsiane.
    A te wstążeczki wyglądają uroczo.

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. jakie urocze, sama słodycz po prostu:) pozdrawiam:!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ależ urocze te ciasteczka króliczkowe!

    OdpowiedzUsuń
  21. Rozkoszny widok ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.