wtorek, 28 czerwca 2011

Sałatka na powitanie lata

Sałatka na powitanie lata


Jakiś czas temu Pela w 15 zaproszeniu do Barku Sałatkowego zaproponowała przygotowanie sałatki na przywitanie lata. Ja lato witałam z taką oto sałatką z czereśniami i serem feta. Powstała ona pod wpływem totalnego impulsu i muszę przyznać, że okazała się bardzo miłym zaskoczeniem. Całości dopełnia sos na bazie octu balsamicznego i musztardy. 

Przepis dodaję do akcji Kartoflanej- Ekspresowo w kuchni, akcji Magdy- Jedzenie z muzyką w tle (słuchamy Garbage- Cherry Lips) i akcji Dinner Party


 SAŁATKA POWITANIE LATA 

Składniki (na 4 porcje):
  • pół dużej czerwonej papryki lub jedna mała
  • pół dużej żółtej papryki lub jedna mała
  • pół główki sałaty
  • 120 g sera feta
  • pół szklanki czereśni
  • 1 czerwona cebula
  • sos- 4 łyżki octu balsamicznego, 4 łyżki oliwy, pół łyżeczki cukru pudru, łyżeczka musztardy, sól, pieprz świeżo mielony 
Paprykę oczyszczamy, kroimy w kostkę. Sałatę rwiemy na mniejsze kawałki. Ser feta kroimy w kostkę, cebulkę w piórka. Czereśnie pozbawiamy pestek, kroimy w plasterki. Przygotowujemy sos- ocet ucieramy z oliwą, dodajemy cukier i musztardę. Całość przyprawiamy solą i świeżo mielonym pieprzem. Sosem kropimy sałatkę. 


39 komentarzy :

  1. Nieźle wygląda! Fajne foto!

    OdpowiedzUsuń
  2. Misternie ułożona sałatka - jestem pod wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. To musi być rewelacyjna sałatka, chętnie wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. taką sałatkę to ja zawsze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. przeurocze:) aż szkoda burzyć taka piękną kompozycję:)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękna prezentacja! I te czereśnie:)
    Jak u Amaro :P

    OdpowiedzUsuń
  7. W taki sposób podać sałatkę- sztuka ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna propozycja! I genialnie się prezentuje :)

    A dziękuję bardzo ;D Również mam taką nadzieję :) :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Takie powitanie to ja chcę każdego ranka:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo niebanalna i pieknie podana - gratuluje pomyslu!

    OdpowiedzUsuń
  11. Niezwykła i śliczna taka sałatka! Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  12. Malwi! - nie jesteś czasem stylistką kulinarną w innym wcieleniu? :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wooow, robi wrażenie. Sama nie wiem czy wolałabym ją zjeść, czy się jej przyglądać, bo wygląda tak pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ładnie wygląda i kolory faktycznie wpuszczają lato do domu...a u mnie dziś deszcz cały dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  15. to rozumiem!
    tak powita lato, to dopiero świętowanie!

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak pięknie wygląda! Pomysłowo:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Prezentacja jak w restauracjach z gwiazdkami Michalina;-)

    OdpowiedzUsuń
  18. szalone połączenie... :]

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda przepięknie, muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow! prezentuje się obłędnie!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. wygląda wspaniale, takie powitania to ja rozumiem :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wygląda bajecznie, aż żal jeść!

    OdpowiedzUsuń
  23. kreatywna niezwykle... a teraz poprosze przepis, by to powitane lato zatrzymac na dluzej

    OdpowiedzUsuń
  24. Pięknie podana sałatka - aż szkoda byłoby psuć taką kompozycję. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  25. Ależ pięknie podana! Jestem nią oczarowana.

    OdpowiedzUsuń
  26. Malwi jakbyś podała mi tak pięknie wygladajacą sałatke to bym jej chyba nie zjadła:) dzieło sztuki:)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Wygląda zjawiskowo! :o
    Świetny blog, grzechem byłoby nie dodać go do obserwowanych.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Lato.. lato.. lato ah to TY ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. super forma i w ogóle pomysł genialny! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.