czwartek, 30 czerwca 2011

Libańskie szaszłyki z sumakiem

Libańskie szaszłyki z sumakiem

Szaszłyki arabskie z sumakiem

Jak zapewne zauważyliście na blogu wciąż królują arabskie smaki. Bez obaw, wkrótce będę Wam prezentować także inne przepisy z różnych stron świata. Dziś po raz kolejny chciałabym Was zachęcić do zakupu sumaku. Tym razem wykorzystałam go do przygotowania marynaty do kebabów z kurczaka. Danie jest proste, szybkie w wykonaniu i do tego niezwykle smaczne. 

Szaszłyki z sumakiem przepis

SZASZŁYKI Z SUMAKIEM

Składniki (na 4 porcje):
[przepis pochodzi ze strony Arabic-food]
  • 4 piersi z kurczaka
  • łyżeczka mielonej kolendry
  • łyżeczka sumaku
  • łyżka oliwy
  • sól
  • świeżo mielony kolorowy pieprz
  • patyczki do szaszłyków
Mięso myjemy, oczyszczamy z błonek, kroimy w grubszą kostkę. W misce łączymy oliwę, sumak i kolendrę. Mięso lekko solimy, wkładamy do marynaty i odstawiamy do lodówki na 3 godziny lub na całą noc. Szpatułki do szaszłyków moczymy przez 30 minut w zimnej wodzie. Mięso nabijamy na patyczki, posypujemy świeżo mielonym pieprzem. Pieczemy w piekarniku 20-25 minut w temp. 180 stopni lub smażymy  na grillu.


Czas przygotowania: 25 minut.

17 komentarzy :

  1. Uwielbiam szaszłyki! Niby proste składniki, a dają taki znakomity efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Malwinno, wystarczy rzut oka na tytuł i już wiadomo, że to przepis z Twojego bloga.

    Ostatnio też mam fazę na kuchnię bliskowschodnią i arabską.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis bardzo mi się podoba, chętnie wypróbuje!

    OdpowiedzUsuń
  4. Sumak? Nie słyszałam nigdy o tym.
    Coś się u mnie ostatnio w ogóle mięso nie pojawia, inspirujesz mnie do tego, żeby przyrządzić coś tak apetycznego. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sumak nieśmiało stosuję - dodaje mocnego kwasku?

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja nie znam smaku sumaku :(

    OdpowiedzUsuń
  7. sumak mam i często stosuję , głównie do ryb i szpinaku. Kuchnię libańską uwielbiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatnio u Maggie pisałam, że nie znam harissy, teraz mam tyły z sumakiem... Mój Boże..., ile jeszcze tych smaków do poznania... Szaszłyczki musiały być smakowite:)

    OdpowiedzUsuń
  9. U nas też dziś szaszłyki;-)
    A przepisów z Libanu, to już przygotowałaś chyba ze 125!;-)
    Tak mi przynajmniej podpowiada nasze podsumowanie;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. o sumaku słyszę pierwszy raz w życiu ...nawet nie wiem z czym to ugryźć:) ale takie szaszłyki to bym ugryzła chętnie:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  11. @Haniu- jak widać z sumaku korzystam ile mogę;) pierwsze opakowanie praktycznie już wykończyłam;)

    @Kasiu- smak sumaku jest specyficzny, kwaskowaty z taką dziwną nutką. Bardzo orzeźwiający.

    @Ozzie- masz rację, kuchnia libańska jest genialna;)

    @Grumko- Libańską kuchnię pokochałam miłością wielką;) Dziś z kolei będę smakować kuchnię marokańską

    OdpowiedzUsuń
  12. powiem szczerze nie słyszałam jeszcze o sumaku (przyprawie)...ale szaszłyki wygladają na bardzo aromatyczne

    OdpowiedzUsuń
  13. szaszłyki to świetny sposób na atrakcyjne podanie mięsa. Sumaku nigdy jeszcze nie kupowałam, ale czuję się zachęcona :)

    Pozdrawiam
    Monika
    www.bentopopolsku.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. ..i znowu kurczaczek Malwinko, moje ulubione mięsko....smacznie wygląda...pozdrawiam. Malwinko...

    OdpowiedzUsuń
  15. I mnie zaintrygował ten sumak. Nawet nie wiedziałam, ze istnieje taka przyprawa. Dla mnie sumak to drzewo lub krzew:)
    A szaszłyki palce lizać:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Też nie znam sumaku. Hmm , zastanawiam się czy trafiłby w mój smak :)
    No, ale świetnie się prezentują te szaszłyki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Sumak? też nie znam tego, będę musiała bliżej zapoznać się z tym dodatkiem ;-) Może akurat przypadnie mi do gustu ;-)



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.