sobota, 25 czerwca 2011

Kofty z sosem pomidorowym

Kofty z sosem pomidorowym



Po raz kolejny wracamy do mojej ulubionej kuchni arabskiej. Przygotowałam wołowe kofty z pikantnym sosem pomidorowym. Podałam do nich lekką i bardzo smaczną sałatkę na bazie kuskusu i ziół. Przepis znalazłam jakiś czas temu na jednym z anglojęzycznych blogów- niestety nie zapisałam jego adresu w zakładkach. Jeśli ktoś z Was trafi przypadkiem na tę stronkę, byłabym bardzo wdzięczna za informacje. Tymczasem zapraszam na kolejną ucztę w arabskim stylu. 

Przepis dodaję do akcji Pluskotki- Zielnik kuchenny, akcji Karto_flanej- Ekspresowo w kuchni oraz akcji Grumków- Z widelcem po Azji. Wpis bierze także udział w akcji Dinner Party. 


KOFTY W SOSIE POMIDOROWYM (SYRIA)

Składniki (na 4 porcje):
  • 500 g mielonej wołowiny
  • 1/3 szklanki posiekanej natki pietruszki
  • 2 ząbki czosnku posiekane
  • 1 czerwona cebula drobno posiekana
  • łyżeczka mielonej słodkiej papryki
  • łyżeczka mielonej kolendry
  • łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
  • pieprz i sól do smaku 
  • puszka pomidorów
  • 2 płaskie łyżeczki cukru
  • 2 łyżeczki harissy w proszku (bądź pasty)
  • sól i pieprz świeżo mielony
  • 1 mała cebula posiekana w kostkę
  • 2 ząbki czosnku drobno posiekane 
  • szpatułki do szaszłyków
Szpatułki moczymy przez pół godziny w zimnej wodzie. Do mięsa dodajemy posiekaną natkę, 2 drobno posiekane ząbki czosnku, sól, pieprz, czerwoną paprykę, kmin i kolendrę. Formujemy 8 podłużnych koft, nadziewamy je na szpatułki od szaszłyków, smarujemy oliwą i pieczemy na ruszcie w piekarniku przez 20-25 minut w temp. 180 stopni. Możemy także usmażyć je na patelni, bądź ugrillować.
Przygotowujemy sos- na patelni rozgrzewamy olej, wrzucamy cebulę i czosnek, smażymy, aż cebula się zezłoci. Dodajemy pomidory, harissę, cukier, doprawiamy solą i pieprzem. Smażymy na wolnym ogniu przez 15-20 minut.
Kofty podajemy razem z sosem i chlebkiem pita.


SAŁATKA Z KASZY KUSKUS I CIECIERZYCY 

Składniki (na 4 porcje):
  • pół szklanki kaszy kuskus
  • szklanka posiekanej natki pietruszki
  • pęczek szczypiorku
  • 1 pomidor
  • pół puszki odsączonej ciecierzycy
  • 2 małe czerwone cebulki
  • sos: 5 łyżek oliwy, 2 łyżki soku z cytryny, pół łyżeczki sumaku, pół łyżeczki kuminu, sól, pieprz
Kaszę kuskus przygotowujemy według przepisu na opakowaniu. Natkę i szczypiorek drobno kroimy. Pomidora pozbawiamy pestek, kroimy w kostkę. Cebulki obieramy, drobno siekamy. Dokładnie łączymy składniki sosu. W misce umieszczamy kaszkę, zioła, pomidora, cebulę i ciecierzycę. Zalewamy sosem i dokładnie mieszamy. 

22 komentarze :

  1. Arabska kuchnia - od razu studia mi się przypomniały. Pomimo iż mięska od dawna w swojej kuchni nie praktykuje, to te kofty wyglądem przypominają mi chorwackie chebabcici (czy jak to się tam pisze) Absolutny hit w każdej knajpce :D

    OdpowiedzUsuń
  2. No widzisz, późno przepis dodałaś i musiałem zrobić chińszczyznę :) Ale nic straconego jutro będzie kolejny obiad i jak dobrze pójdzie będzie to Twój dzisiejszy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kuchnia arabska jest nam bardzo bliska, uwielbiamy takie jedzonko!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak tylko zobaczyłam te kofty od razu pomyślałam o Tobie - i okazało się, że są Twoje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. och, lubię takie klimaty, te twoje kofty są super, robiłam raz wg twojego przepisu i wyszły super:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na taką sałatkę z miejsca bym się rzuciła.
    Pozdrawiam chabrowo
    Anula

    OdpowiedzUsuń
  7. rewelacyjne propozycje!
    takie kolorowe, sycące, a lekkie zarazem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Juz sobie wyobrazam ten pyszny, ostry sosik... No i salatka (a zwlaszcza dressing do niej) pierwsza klasa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. @Natalio- rzeczywiście podobne do Ćevapčići. Choć wydaje mi się, że te ostatnie mają znacznie mniej ziół i przypraw.

    @Mariuszu- dobra chińszczyzna nie jest zła;P

    @Aniu- czyli zaczynam się chyba już wszystkim kojarzyć z arabskimi smakami;)

    @Goh.- polecam Ci te z pistacjami ;)

    @Aniu- a proszę bardzo częstuj się sałateczką

    @Maggie- cieszę się, że Ci się podoba. Wiem, że lubisz takie smaki;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo sympatyczne danie! :) Jestem bardzo zaciekawiona sałatką, bo wszystkie moje ulubione składniki ma :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie mięsko chętnie bym zjadła. A sałatka prezentuje się rewelacyjnie. Koniecznie do wypróbowania:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Köfte znam,sa pyszne,podoba mi sie tez Twoja salatka z kuskusem,ktory jadam ostatnio coraz czesciej...swietny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  13. zarówno kofty jak i sałatka prezentują się bardzo elegancko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetnie wygląda, pewnie tak też smakuje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  15. @Doctor- sałatkę polecam. Jest bardzo leciutka, smakowita i do tego orzeźwiająca. Na lato idealna;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię kofty, a na Twoich zdjęciach wyglądają fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  17. cala ta feria przypraw od razu wodzi mnie za nos. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tyle tu pyszności..


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  19. Wypróbowałam ten przepis. Wyszło epicko nawet jeśli brakowało mi paru przypraw ;))

    OdpowiedzUsuń
  20. @MJ- miło mi, że kofty Ci posmakowały;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.