sobota, 21 maja 2011

Trufelki kokosowe

Trufelki kokosowe



Jakiś czas temu prezentowałam Wam przepis na trufelki orzechowe. Zaraz po nich wyczarowałam trufelki kokosowe skrywające w sobie migdały. Delikatne, rozpływające się w ustach- idealne do porannej kawy. Ich wielką zaletą jest szybkość wykonania. 



TRUFELKI KOKOSOWE Z MIGDAŁAMI 

Składniki (24 sztuki):
  • 220 g wafelków kokosowych bez polewy typu Familijne
  • 100 g wiórek kokosowych
  • 50 g cukru pudru
  • 2 łyżki sztucznego miodu
  • 60 ml rumu kokosowego bądź zwykłego białego*
  • wiórki kokosowe do obtoczenia kuleczek
  • 24 migdały 
Migdały zalewamy wrzącą wodą i odstawiamy na 15 minut. Po tym czasie obieramy je ze skórki. Wafelki dokładnie kruszymy w miseczce. Dodajemy cukier i wiórki, mieszamy. Wlewamy miód i rum i wyrabiamy masę ugniatając dłońmi. Każdy migdał oblepiamy masą formując kulki wielkości orzecha włoskiego. Obtaczamy w pozostałych wiórkach i odkładamy do lodówki na 10-15 minut.

*zamiast rumu można użyć likieru kokosowego. W wersji przeznaczonej dla dzieci dobrze sprawdzi się świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy



31 komentarzy :

  1. Malwinko takie pyszności proponujesz aż ślinka leci.
    Jak pięknie wykonane, a o smaku nawet nie wspomnę, bo zrobię chyba dziurę w monitorze:)
    Pozdrawiam i miłego weekendu życzę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaakiesuperfajne! Ja to taka zielona jestem jezeli chodzi o takie rzeczy, ze az mi glupio, ze ciagle cos sciagam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ok - to ja poprosze te owsiane dla malzonki a te migdalowe dla mnie - duze pudeleczko (czytaj pudlo). :)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne te kokosowe. Chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. o tak tak tak!! ja chcę te czekoladowe i te kokosowe również a co tam ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak tu trufelkowo ;). to ja poproszę po jednej. Obie wersje tak samo kuszące.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotka, a ja poproszę owsiane z gorzką czekoladą...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. piknik z takimi truflami musi być udany

    OdpowiedzUsuń
  9. Kokosowe to mój zdecydowany faworyt... zaintrygowałaś mnie jeszcze tym kokosowym rumem - nie wiedziałam że taki istnieje, w poniedziałek ruszam zatem na poszukiwania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. dla mnie lepsze niż jakikolwiek grill i cała reszta.. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie one cudne! Szczególnie te z kokoskiem:))

    OdpowiedzUsuń
  12. Trufelki są bardzo,bardzo pożądane...i ślicznie wyglądają w małych sreberkach...uwielbiam je robic na prezent:)
    Takich kokosowych jeszcze nie robiłam ale kusi mnie przepis.

    OdpowiedzUsuń
  13. te pierwsze są fantastyczne, nie ma nich masła!
    zawsze myślałam, że musi być.
    cudowne!

    pozdrawiam. ; )

    OdpowiedzUsuń
  14. urocze, urocze cuda!
    i tak pięknie przedstawione, sfotografowane.

    OdpowiedzUsuń
  15. marzy mi sie pikniczek ;)
    woda, słonko, kocyk.... mmmmmmmmm

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja wybieram kokosowo-migdałowe bo to przecież kalorii mieć nie może...;) a wygląda cudnie!

    OdpowiedzUsuń
  17. ...i jedne i drugie - super....ale częstuję się kokosowymi...pozdrawiam Malwinko...

    OdpowiedzUsuń
  18. ale pychotki....częstuję się jedną i drugą;):)

    OdpowiedzUsuń
  19. Trufelki wyglądają obłędnie. Chyba muszę się w końcu pokusić i zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  20. obstawiam za białymi! obłędne!

    OdpowiedzUsuń
  21. uwielbiam trufle:) te owsiane kojarzą mi się z dzieciństwem (tylko wtedy nazywaliśmy to jeżykami:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepadam za truflami, ale robię je tylko na święta Bożego Narodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  23. Doskonałości! A ja tak dawno nie przygotowywałam żadnych trufelek...

    Pozdrawiam! :))

    OdpowiedzUsuń
  24. Musze kiedys zrobic trufle, bo je uwielbiam, a twoje tak slicznie wygladaja :)

    OdpowiedzUsuń
  25. jakie male pychotki:) chetnie bym Ci kilka skubnela:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Malwinko, te słodkości powinny się nazywać "Trufelki przed piknikowe" - nikt by nie wytrzymał aż do pikniku, aby je skosztować;) Wyglądają niezwykle kusząco!

    OdpowiedzUsuń
  27. Wspaniałe są te trufelki. Fajnie, że są takie maluśkie, tak na jeden ząbek. Takie właśnie uwielbiam. :-D

    OdpowiedzUsuń
  28. Rozkoszne!



    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.