niedziela, 15 maja 2011

Sałatka z awokado i gruszek z dressingiem z kiwi

Sałatka z awokado i gruszek z dressingiem z kiwi


Niezmiernie ucieszyło mnie kolejne zaproszenie Peli- zaproponowała nam przygotowanie sałatki majowej. Maj nieodłącznie kojarzy mi się z miesiącem zakochanych. Sałatka, którą przygotowałam pełna jest witamin i minerałów wzmagających miłosne doznania. Połączenie smaków jest dość nietypowe, słodycz gruszek równoważona jest ostrością chili, wszystko zaś polane jest dressingiem na bazie owocu kiwi. Sama  byłam ciekawa, jak w tym wszystkim sprawdzi się przygotowany przeze mnie sos. Okazał się on idealnym zwieńczeniem całości. Sałatka świetnie sprawdzi się w majowe wieczory w towarzystwie ukochanej osoby. 

Przepis przygotowałam w ramach kolejnego zaproszenia Barku Sałatkowego Peli. Dodaję go również do akcji Usagi- Czas na piknik 2 oraz akcji Karto_flanej- Ekspresowo w kuchni.


SAŁATKA Z AWOKADO I GRUSZEK Z DRESSINGIEM Z KIWI

Składniki (na 3-4 małe porcje):
  • 1 duże awokado
  • 1 duża gruszka
  • pół czerwonej papryczki chilli pozbawionej pestek i posiekanej w paseczki
  • 1 opakowanie małego sera pleśniowego
  • garść orzechów włoskich
  • sos- 1 duże kiwi, łyżka miodu, 3 łyżki soku z pomarańczy, łyżczka oleju sezamowego, łyżka oliwy, odrobina soli, ew. pieprz
Awokado obieramy, wyjmujemy pestkę. Kroimy w plastry bądź w kostkę. Gruszkę dokładnie myjemy, pozbawiamy gniazda nasiennego, kroimy w plastry bądź kostkę. Ser kroimy w trójkąciki. W misce łączymy awokado, gruszkę, ser, chilli i orzechy.
Przygotowujemy dressing- kiwi obieramy, za pomocą blendera miksujemy na gładką pastę. Dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Aby uzyskać słodszy sos dodajemy dodatkową łyżkę miodu. By sos był bardziej kwaskowaty, sok z pomarańczy możemy zastąpić sokiem z limonki bądź z cytryny. Jeśli chcemy zaostrzyć smak sosu warto do niego dodać pół łyżeczki świeżo utartego imbiru.


30 komentarzy :

  1. Podoba mi się. Szczególnie zestawienie gruszek, sera i orzechów oraz dressing.

    OdpowiedzUsuń
  2. super połączenie smaków - a dressing z kiwi wygląda cudnie, świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ser pleśniowy - dla mnie super połączenie i super przepis :]

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawie i apetycznie prezentuje się Twoja sałatka, Malwinno. Szczególnie podoba mi się dressing.

    OdpowiedzUsuń
  5. Malwinko,aż mi ślinka cieknie. Ser i gruszka to dla mnie połączenie super.
    Pozdrawiam
    tmach

    OdpowiedzUsuń
  6. Intrygująca kompozycja ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak jest awokado, to biorę w ciemno! :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ja bym chciała wiedziec jakie to ona doznania wspomaga i w jaki sposób, gdyż mam pewne obawy co do jej zastosowania na moim Łasuszynie... :D zaszalałaś moja Droga, wygląda to i brzmi! jak wyrwane z menu ekskluzywnej restauracji.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie wygląda!
    Genialne połączenie smaków - na pewno odtworzę tą przystawkę /tym bardziej że w przystawkach się lubuję/ :)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Sałatka bardzo prosta, ale pyszna - muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszne i wykwintne polaczenie, a dressing bardzo niebanalny! Tez mam juz pomysl na majowa salatke. Tylko czasu na razie brak. Ale obiecalam sobie, ze zdaze - i stane na glowie, by obietnicy dotrzymac!

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie sałatki z niebanalnym połączeniem składników :) To jest właśnie... filozofia sałatki ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda bardzo wykwintnie :) świetna przystawka na imprezę !
    PS> Choć awokado średnio kcoham, lubię tylko z wyraźistymi dodatkami. Ser pleśniowy z gruchą idealnie tu pasuje :)

    OdpowiedzUsuń
  14. i nawet może być lekkim obiadkiem :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Alez Ci sliczna wyszla! Az nabiera ochoty, zeby sie zdrowo poodzywiac! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam ser pleśniowy z gruszką, sałatka na pewno jest pyszna! Muszę jeszcze niestety chwilę poczekać z pleśniowymi.

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysł na dressing z nutką kiwi brzmi wspaniale i bardzo mi się podoba:)

    OdpowiedzUsuń
  18. PIEKNA! Slinianki pracuja, lepszej rekomendacji nie trzeba :)

    ps. tez sie chcialam do salatkowej akcji dolaczyc, ale czy zdaze...?

    OdpowiedzUsuń
  19. Małgosiu masz jeszcze dwa tygodnie czasu, więc mam nadzieję, że i Ty zaproponujesz do barku jakąś majową sałateczkę;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Gruszka, ser, orzechy - klasyk, ale ten dressing z kiwi bardzo interesujacy!

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetne - wygląd, składniki, zestawienie, zdjęcia - wszystko mi się w niej podoba!:)

    OdpowiedzUsuń
  22. to coś idealnego dla mnie, ser, orzechy awokado, pycha

    OdpowiedzUsuń
  23. Jaka oryginalna sałatka:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Malwinno - ta sałatka wygląda pięknie (jak zwykle u Ciebie). I chociaż nie zostałam fanką awokado, to jestem zachęcona :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Uwielbiam Twoje sałatki. Zawsze z egzotyczną nutą. Pozdrawiam http://wlodarczyki.net/mopswkuchni/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.