niedziela, 8 maja 2011

Razowe bułeczki z cebulką i czarnuszką

Razowe bułeczki z cebulką i czarnuszką


Chciałabym Wam przedstawić kolejne bułeczki, które powstały na specjalne zamówienie W. Wymogi były dwa- miały być mocno cebulowe i zawierać mąkę pełnoziarnistą. Oba warunki zostały spełnione. Kiedy zrobiłam je pierwszy raz, zmuszona byłam piec kolejną partię wieczorem, bo zniknęły w niespodziewanie szybkim tempie. Chętnie do nich wracam, są proste w wykonaniu i na prawdę uzależniające. Pyszne zarówno same jak i z żółtym serem. A Wy z czym zjedlibyście taką bułeczkę?




BUŁKI Z CEBULĄ I CZARNUSZKĄ

Składniki (na 8 sztuk):
[przepis własny]
  •  2 szklanki mąki pszennej chlebowej (użyłam typu 650)
  • 1 szklanka maki pszennej razowej (typ 2000)
  • szklanka letniej wody
  • łyżeczka cukru
  • łyżeczka soli
  • 7 g suchych drożdży lub 14 g świeżych
  • 2 czubate łyżeczki nasion czarnuszki*
  • 2 duże cebule
  • żółtko roztrzepane z 2 łyżkami ziemnej wody do posmarowania
Cebule obieramy, siekamy w kosteczkę i smażymy na oleju na złoto. Pod koniec delikatnie ją solimy i odstawiamy do przestygnięcia. W misce łączymy obie mąki, sól, czarnuszkę, cukier i suche drożdże**. Dodajemy wodę i wyrabiamy ciasto przez około 4 minuty. Pod koniec dodajemy cebulę. Jeśli zamiast świeżej przesmażonej cebuli chcemy użyć cebuli granulowanej, wówczas do ciasta dodajemy łyżkę oleju. Ciasto przykrywamy ściereczką i odstawiamy do podwojenia objętości na około godzinę. Po tym czasie dzielimy je na 8 części, układamy na wysmarowanej tłuszczem blasze, przykrywamy ściereczką i odstawiamy do drugiego rośnięcia na 30 minut. Bułki smarujemy żółtkiem i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 185 stopni. Pieczemy 20-25 minut. 

*czarnuszkę możemy pominąć, bądź zamiast niej dodać mak

**jeśli chcemy użyć świeżych drożdży, wówczas kruszymy je do miseczki, zasypujemy łyżeczką cukru i mieszamy z odrobiną wody. Odstawiamy na 15 minut. Nie dodajemy wtedy cukru do mąki. Następnie wlewamy je do mąki, dolewamy resztę letniej wody i postępujemy dalej jak w przepisie. Moim zdaniem o wiele lepiej wychodzą te bułeczki na drożdżach świeżych.



36 komentarzy :

  1. To coś dla mnie. Wyglądają pysznie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Śliczne są te bułeczki :)Nie mam czarnuszki, ale może zrobię.

    OdpowiedzUsuń
  3. przepadamy za czarnuszką, bułeczki bardzo zachęcające!

    OdpowiedzUsuń
  4. lubię bułeczki cebulowe i mam w domu czarnuszkę, może w przyszły weekend znajdę chwilkę na takie bułeczki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepysznie wyglądające bułeczki. Szczególnie, że uwielbiam pieczywo z dodatkiem cebuli i czarnuszki! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja bym zjadła ze świeżym masełkiem oraz duszonymi pieczarkami i duszoną cebulką:)
    Cudnie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne! I ta cebulka.. Mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bułeczki wyglądają znakomicie! :) I dodatek cebulki jest strzałem w dziesiątkę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow slicznie wygladaja te buleczki, ja chyba bym taka najchetniej zjadla z oliwkami i swiezym pomidorem, mmm :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam mocno cebulowe bułki! A dawno takich nie jadłam. Domowe muszą być jeszcze smaczniejsze, niż te kupne. Dodaje przepis do ulubionych! :) To mi się podoba. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. ładne , takie okrąglutkie :) zapomniałam ,ze istnieje czarnuszka :(!

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne bułeczki!
    Wszystko co z cebulka - dla mnie idealne!

    OdpowiedzUsuń
  13. Superowe...kocham czarnuszkę:)

    OdpowiedzUsuń
  14. wyglądają jak z piekarni. z serek i wędliną - moja ulubiona wersja :)

    OdpowiedzUsuń
  15. pewnie, ze bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne buleczki!
    Ja zjadłabym z serem albo same jeszcze ciepłe. Mmmmm:)

    OdpowiedzUsuń
  17. oj zjadlabym na sniadanie wlasnie teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Poproszę ciepłą z masełkiem:)

    OdpowiedzUsuń
  19. zjadłabym taka z hmm.. najlepiej samą jeszcze ciepłą :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglądają idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. pyszniaste te buleczki:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Bułeczki wygladają obłędnie. Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  23. robiłam ostatnio drożdżówkę w moim "Powiewie PRLu" i wyszła. Zabiorę się w środę za te bułeczki z pieczarkami, co mnie nimi skusiłaś, a te będą w kolejce następne :D i dopiero teraz zauważyłam, jakżeś mnie komplementa sprawiła a propos mego zdjęcia - zarumieniwszy się odpowiadam: DZIĘKUJĘ! ;) Ty też niczego sobie babeczka rzekłabym czekoladowa, tylkoś chudzinka taka, aż wierzyc się nie chce, że takie pyszności jadasz, a nie tylko sucharki i wodę, sucharki i wodę, sucharki i wodę... buziaki! ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. o raju, zjadłabym taką nawet na sucho:) nie zdążyłam jeszcze wypróbowac poprzedniego przepisu na bułeczki, a tu już pojawił się kolejny, chyba muszę się bardziej zmobilizowac:)

    OdpowiedzUsuń
  25. aż chce się jeść..tymbardziej, że uwielbiam pieczywo z cebulką:)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Olu- ja również dziękuję za komplement;) choć chudzinka to ze mnie nie jest;P

    kruszyno- polecam, wypróbuj w wolnej chwili;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ależ smakowite bułeczki! Przepis już sobie wydrukowałam i też muszę takie upiec :) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
  28. Idealnie okragle! Pomysl z dodatkiem cebuli tez mi sie podoba, tylko na czarnuszke niestety musze uwazac ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  29. prześliczne te bułeczki, a mam czarnuszkę i zastanawiam się cały czas do czego ją zużyć, może bym tak zrobiła właśnie takie bułeczki? wyglądają bardzo apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  30. A u mnie czarnuszka leży i czeka w woreczku hihi.
    Przepiękne buły! Skórka wygląda niezwykle zachęcająco do spróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  31. piękne!
    jeśli to smakołyk na piknik, to ja zabieram to nich michę sałaty z poprzedniego wpisu :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Codziennie nowe posty! Codziennie nowe, pyszne przepisy! Podziwiam tempo :) Co tu dużo mówić - fantastyczne bułeczki. W tej chwili zjadłabym z serem i pomidorem ;p

    OdpowiedzUsuń
  33. Czarujesz Kuchenna Czarownico:) Bułki wyglądają na bardzo apetyczne i chętnie je wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Widze, że będę musiala u Ciebie zamawiać wypieki na pyszne śniadanka ;-))

    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.