środa, 18 maja 2011

Kolorowe batoniki

Kolorowe batoniki


Uwielbiam wszelkiej maści krajanki. Przede wszystkim za szybkość ich wykonania. Wystarczy wszystko wymieszać mikserem, przełożyć do foremki i w pół godziny możemy cieszyć się czymś słodkim. Kolejną ich zaletą jest to, że możemy je przechowywać do tygodnia czasu- choć czy to prawda jeszcze się o tym nie przekonałam. Z ciastem możemy eksperymentować dodając do niego ulubione dodatki- czekoladowe groszki, kandyzowane owoce, orzechy, czy też inne bakalie. 

Przepis dodaję do akcji Usagi- Czas na piknik 2 oraz akcji Karto_klanej- Ekspresowo w kuchni.


Składniki:
[inspiracja- Carnival bars z książki 500 Cookies]
  • 75 g miękkiego masła
  • 100 g brązowego cukru
  • 1 jajko
  • łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 190 g mąki pszennej
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 50 g posiekanych orzechów (dałam laskowe i nerkowce)
  • 50 g kandyzowanej papai, ananasa, moreli
  • 50 g rodzynek 
Masło ubijamy mikserem z cukrem. Dodajemy jajko, potem ekstrakt a następnie mąkę wymieszaną z proszkiem. Do masy dokładamy orzechy, owoce i rodzynki i dokładnie mieszamy. Keksówkę o długości 23 cm wykładamy papierem do pieczenia. Przekładamy masę, wyrównujemy i wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 175 stopni. Pieczemy 20-25 minut. Kiedy ciasto ostygnie, wyjmujemy je z foremki i kroimy batoniki. Możemy je przechowywać do tygodnia czasu w puszce. 


17 komentarzy :

  1. Lubię takie wypieki ! Ja robię coś podobnego - keks z ciasta drożdżowego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. super krajanka! pomimo mojego małego talentu do wypieków, ten przepis wygląda na taki który byłabym w stanie ogarnąć:D zapisuję:)

    OdpowiedzUsuń
  3. ..ale bym zjadła...pozdrawiam Malwinko...

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też uwielbiam krajanki. Twoje prezentują się tak pysznie, że chętnie bym porwała jeden kawałek

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają bardzo apetycznie. Świetny pomysł.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja również jestem fanem takich krajanek :) I na dodatek ślicznie wygląda!:)

    OdpowiedzUsuń
  7. krajaneczka mniam i łyżeczka super:)

    OdpowiedzUsuń
  8. racja, szybko i słodko :-) w szczególności mój S. uwielbia takie wypieki :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Pysznie. Uwielbiam takie dodatki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przypominają mi trochę keks i to w zasadzie chyba są takie mini keksiki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. z mnóstwem dodatków! <3

    OdpowiedzUsuń
  12. fajne batoniki, ale na pewno tygodnia to by u mnie nie wytrzymaly:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mnie również w pierwszej chwili skojarzyło się z keksem :-) Nadziane te Twoje słodkości! :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Myślisz,że wytrzymają w tej puszce cały tydzień?....

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda bardzo smakowicie, skusiłabym się

    OdpowiedzUsuń
  16. U mnie też te pyszności nie wytrzymałyby tygodnia. Góra dwa dni i po batonikach:)
    Koniecznie do wypróbowania.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kolorowe.. poproszę na wynos ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.