piątek, 6 maja 2011

Jogortlu Kebab (GP Turcji)

Jogortlu Kebab (GP Turcji)


Postanowiłam  przy okazji prezentacji niektórych potraw pokazywać Wam całe zestawy obiadowe. Z racji GP Turcji przygotowałam Jogurtlu Kebab z dwoma pysznymi sosami. Całość podałam z ryżem barwionym kurkumą i zieloną sałatką, w której zakochał się mój W. Mięso z tego przepisu jest bardzo aromatyczne, świetnie sprawdza się tutaj dodatek natki pietruszki i mielonego kuminu. Do tego wykonanie zajmie nam niespełna pół godziny. Ze swojej strony polecam upieczenie mięsa w piekarniku. W tym czasie na spokojnie będziemy mogli przygotować sosy i sałatkę. 

Przepis dodaję do akcji Adrijah- F1 od kuchni, akcji Karto_flanej- Ekspresowo w kuchni oraz akcji Pluskotki- Zielnik kuchenny. 


JOGURTLU KEBAB (TURCJA)

Składniki (na 4 porcje):
[przepis znaleziony na TEJ stronie]
  • 500 g mielonego mięsa wołowego
  • 1 mała cebula posiekana w kostkę
  • 1 jajko
  • 2 ząbki czosnku drobno posiekane
  • 1 mała sucha bułka
  • pół pęczka natki pietruszki drobno posiekanej
  • łyżeczka mielonej słodkiej papryki
  • pół łyżeczki mielonego kuminu
  • pół łyżeczki czarnego pieprzu
  • sól do smaku 
Mięso łączymy z cebulą, czosnkiem, natką pietruszki. Dodajemy jajko i namoczoną w wodzie, odciśniętą bułkę. Doprawiamy solą, pieprzem, papryką i kuminem. Wyrabiamy do połączenia składników. Jeśli masa jest zbyt rzadka, dodajemy odrobinę bułki tartej. Formujemy podłużne kotleciki (mi z tej porcji wyszło 8 większych). Smażymy na zwykłej patelni bądź grillowej. Ja posmarowałam je delikatnie oliwą i piekłam na ruszcie w piekarniku w temp. 180 stopni przez 20 minut.
Potrawę tę przygotowywałam dwukrotnie- za drugim razem nie miałam suchej bułki. Pominęłam więc w przepisie bułkę i jajko. Mimo to kotleciki z łatwością się formowały i wyszły równie smaczne. 

Sos pomidorowy:
  • puszka pomidorów bez skórki
  • 1 ząbek czosnku drobno posiekany
  • pół małej cebuli drobno posiekanej 
  • szczypta cukru
  • sól, pieprz do smaku
  • łyżeczka harissy w proszku
Na patelni rozgrzewamy odrobinę oleju, smażymy czosnek i cebulę przez 3 minuty. Dodajemy pomidory z puszki, przyprawiamy solą, pieprzem, cukrem i harissą. Gotujemy na małym ogniu około 15-20 minut aż pomidory rozgotują się a sos zgęstnieje. 

Sos jogurtowy:
  • małe opakowanie jogurtu
  • 2 ząbki czosnku drobno posiekane
  • sól i pieprz do smaku
Do jogurtu dodajemy czosnek, doprawiamy solą i pieprzem. 

Mięso podajemy wraz z sosami. Ja dodatkowo przygotowałam ryż ugotowany na sypko z odrobiną kurkumy oraz turecką sałatkę, na którą zapraszam Was już jutro. 



31 komentarzy :

  1. Lubie takie "kotleciki" z sosem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne! I rzeczywiscie zadna robota :) Musze zapamietac!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, mniam. Ale mi apetytu narobiłaś :) Może zmontuję takie jeszcze w weekend.
    Buziak!

    OdpowiedzUsuń
  4. Malwinko na Twoje zdjęcia nie mogę się napatrzeć:) Ty wiesz ile razy mój mąż z uśmiechem pytał się ile razy można wchodzić na blog i oglądać te samo zdjęcie:) a kebaby ...musiały smakować nieziemsko:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. u ciebie obiad turecki , a u mnie kuchnia z Podlasia ..zapraszam :))

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia!
    Zwłaszcza to pierwsze mi się podoba.:)

    I normalnie to magia jakaś, ale właśnie z tym dankiem zamierzałam wystąpić na tureckie A1 Adrijah, w ten weekend. Niestety nie zdążyłam i dobrze się stało, bo mój kebab przy Twoim na pewno nie zaprezentowałby się równie apetycznie.:)
    Serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
  7. a'la polskie kotlety mielone ;) lubię to! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychotkowy obiadek Malwinko !
    Mniam,mniam:-) Czy mieszkasz gdzies niedaleczko mnie?;)
    Pozdrowienia:*

    OdpowiedzUsuń
  9. Jej, ale to musialo byc pyszne! Czasem az zazdroszcze twojemu lubemu :)
    A na salatke czekam, bo sie do mnie usmiecha z drugiego planu.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mm, jak pięknie podane! Wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  11. pychotka. Chętnie wypróbuję, może jutro? ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajny obiadek, nie jest trudny, a jak apetycznie wygląda. Super!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pycha! Również jestem wielbicielką tureckich przysmaków, których jak wielu innych azjatyckich dań i przekąsek nie brakuje w Wielkiej Brytanii. Mniam. http://szczyptafantazji.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda smakowicie!


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. ooo, te cudowne kebabiki xd
    są śliczne. i smakowite!

    OdpowiedzUsuń
  16. wyglądają (i na pewno tez smakują) bosko.. 8) Chciałabym umieć robić tak piękne zdjęcia jak Twoje..

    OdpowiedzUsuń
  17. jadłam ostatnio podobny kebab w restauracji ormiańskiej, jest naprawdę dobry:)

    OdpowiedzUsuń
  18. pyszności ! wyglądają bosko .. a zapach czuję aż u mnie :) mniam !!

    OdpowiedzUsuń
  19. Jolu- aż się zarumieniłam;) dziękuję za miłe słowa

    Lekka- wypróbuj, bo warto zrobić sobie taką małą odmianę w kuchni;-)

    OdpowiedzUsuń
  20. pięknie się to danie prezentuje! trzeba by było zdobyć baraninę albo jagnięcionę, ale nigdy nie widziałam jej w sklepach, a tak przepadam za oryginalnym kebapi z mięsa baraniego :(

    OdpowiedzUsuń
  21. Beti- u mnie akurat amatorów baraniny czy jagnięciny brak. Z resztą zdobyć ją byłoby niezmiernie trudno. Spróbuj jak ja zrobić z wołowiny- na pewno Ci posmakuje, choć mięso z krówki to nie to samo co z baranka;-)

    OdpowiedzUsuń
  22. taki obiad to u mnie w domu z talerzy zniknął by natychmiast :) cudo

    OdpowiedzUsuń
  23. Super podane i w ogóle super!

    OdpowiedzUsuń
  24. Jogurtowy sos super...i czekam na sałatkę...pozdrawiam Malwinko...

    OdpowiedzUsuń
  25. rzuciłabym się na takie cudeńka po prostu :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Szybko i bez smażenia. Super!

    OdpowiedzUsuń
  27. Wszytko tak pysznie wygląda na Twoim stole:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.