poniedziałek, 16 maja 2011

Ciasteczka z dżemem

Ciasteczka z dżemem


Ciasteczka te bardzo miło mnie zaskoczyły. Z początku bałam się dodatku  dżemu, dlatego też tylko część z nich ozdobiłam konfiturą. Obawy przed umazanymi w puszce od dżemu ciastkami okazały się być niepotrzebne- dżem świetnie zastygał nawet nałożony po upieczeniu na jeszcze gorące ciastka. W zapachu troszkę przypominają mi biszkopty. W. stwierdził, że od biszkoptów są o niebo lepsze i chce bym kiedyś upiekła mu na nich jakiś sernik. Jeśli nie lubimy zbyt słodkich wypieków warto zmniejszyć odrobinę ilość cukru w nich, bądź użyć kwaśnego dżemu, np. z żurawiny. 

Przepis dodaję do akcji Usagi- Czas na piknik 2 oraz akcji Karto_flanej- Ekspresowo w kuchni.


CIASTECZKA Z DŻEMEM

Składniki (na około 25 ciasteczek):
[przepis pochodzi z książki 500 Cookies]

  • 115 g miękkiego masła
  • 150 g cukru pudru
  • 1 jajko
  • 200 g mąki
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 75 g dowolnego dżemu- użyłam dżemu pomarańczowego i z czerwonych porzeczek
Masło ubijamy mikserem z cukrem pudrem. Następnie dodajemy jajko i ubijamy dalej. Wsypujemy mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i miksujemy dokładnie. Z masy formujemy kulki, spłaszczamy i układamy w sporych odstępach na blasze do pieczenia (wyłożonej papierem bądź wysmarowanej masłem). W środku każdego ciastka placem robimy wgłębienie, w dziurkę wkładamy ulubiony dżem. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 175 stopni i pieczemy 10 minut. Po wyjęciu z piekarnika w dziurki wkładamy jeszcze odrobinę dżemu (ciastka muszą być jeszcze gorące). Studzimy na kratce. 
Ciasteczka możemy przechowywać do tygodnia czasu zamknięte w puszce. 


36 komentarzy :

  1. Takie niewinnie zapowiadające się ciasteczka a takie pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. faktycznie wygladaja jak biszkopty:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmmm... aż mi zapachniało nimi przed monitorem :) Z dżemem i bez wyglądają na pyszne!
    Miłego wieczorku Kochana!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasteczka smaczne. Potrzeba mi herbaty i dobrych ciasteczek.
    Pisklęta zaraz idą spać, więc herbatkę wypiję, a na ciasteczka muszę poczekać...

    OdpowiedzUsuń
  5. takie ciasteczka to się je i je, i je... i za chwilę pusto na talerzu ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj robilam podobne z bbcgoodfood i tez mialam ambitny problem: jak tez ten dzem sie bedzie trzymal?! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Śliczne ciacha i jak zawsze pięknie sfotografowane (uwielbiam frezje:)...

    OdpowiedzUsuń
  8. Sprawdzonych przepisów na dobre ciasteczka nigdy nie za dużo! W związku z tym pozwoliłam sobie Twój przepis zapisać :) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
  9. moja babcia robiła kiedyś bardzo podobne. wyglądają naprawdę ślicznie i na pewno są pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przychylam się do głosu W. żeby zrobić im sernikowe oczka:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój tata i brat lubią takie proste smakołyki, a i ja nimi czasem nie pogardzę- chyba kiedyś im zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Porywam ten przepis! Szukałam takich oczek! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajnie wyglądają.
    Nie robiłam nigdy w taki sposób ciasteczek. Zawsze daję marmoladę na surowe ciasteczka i dopiero potem piekę. Znów dla mnie coś nowego do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  14. ładnie Ci te ciasteczka wychodzą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają przepięknie, zwłaszcza ten dżem pomarańczowy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Śliczne ciasteczka i jaki masz ładny kubeczek !:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Lubie takie proste, niepozorne ciasteczka - pieklam kiedys podobne, tyle, ze z lemon curdem, i wlasnie mi o nich przypomnialas :)

    OdpowiedzUsuń
  18. ciasteczka z oczkiem!
    uwielbiam je ;]

    OdpowiedzUsuń
  19. pięknie się prezentują. rzeczywiście wyglądają trochę jak male biszkopty... też mam czasem obawę przed dodawaniem nadzienia bądź niektórych dodatków np. do muffinek, ale zazwyczaj jestem pozytywnie zaskoczona, tak jak Ty! :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ładne, smaczne, proste ciasteczka! W sam raz na wiosnę kiedy wolimy jeść lekkie potrawy.

    OdpowiedzUsuń
  21. Sliczne! Faktycznie wygladaja troche jak biszkopty :)

    OdpowiedzUsuń
  22. pieknie wygladają...;):)

    OdpowiedzUsuń
  23. Świetne ciasteczka. Dzięki kolorowym oczkom wyglądają jeszcze bardziej apetycznie. Fajnie wiedziec, że dżem tak szybko na nich zastyga, osobiście też bym się bała, że będzie rzadszy i wszystko wokół upapra, ale skoro tak nie jest chętnie je kiedyś wypróbuję:)

    OdpowiedzUsuń
  24. wcale się nie dziwię że posmakowały twojemu, wyglądają super

    OdpowiedzUsuń
  25. Czuję, że takie ciasteczka zniknęły by u mnie w kilkanaście minut po upieczeniu... Smakowicie się prezentują.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  26. Oj! Malwinko...ale bym zjadła ...takie smakowite ale muszę na małą dietkę... wirtualnie poczęstowałam się...pozdrawiam...i dużo słonka życzę....

    OdpowiedzUsuń
  27. tzw. ciasteczka z dziurką po palcu x)

    OdpowiedzUsuń
  28. Piękne kolorowe oczka mają:) Pyszności malutkie:)

    OdpowiedzUsuń
  29. ja bym takie zjadła z czekoladą po środku :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Po pierwsze niezwykle dekoracyjne i to w taki ni to domowo nito wyrafinowano-dyskretno-elegancki sposob. Po drugie musza byc pyszne z popoludniowa herbatka z mlekiem! Jestem zauroczony.

    OdpowiedzUsuń
  31. Rozkoszne Maleństwa.. z wielką chęcią schrupałabym je do waniliowej herbatki ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  32. super, naprawdę piękne. jestem ciekawa ile godzin musiałaś spędzić w kuchni żeby w końcu wyszły ci tak idealne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciastka te piekłam tylko raz. Nie ma z nimi większych problemów i rozlewają się w ładne kształty. W sumie fajnie, że mi o nich przypomniałaś/łeś, może dziś je powtórzę;)

      Usuń
  33. Genialne ciacha. Ja zrobiłam w wersji dla synka z posypką, żeby nie było za słodko, dałam mniej cukru. Moi chłopcy migiem je pochłaniają.
    Ten blog trafił w moje gusta smakowe, bo już kilka przepisów wypróbowałam. Cóż, stałam się fanką tego bloga:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.