czwartek, 7 kwietnia 2011

Wieprzowina słodko-kwaśna po chińsku

Wieprzowina słodko-kwaśna po chińsku


Jakiś czas temu prezentowałam Wam już wieprzowinę w sosie słodko-kwaśnym. Pojawiły się jednak pytania- czym można zastąpić niektóre składniki, do których nie macie dostępu. Znalazłam więc inny przepis na taką wieprzowinkę- myślę, że nie będziecie mieli problemów z jej wykonaniem- większość produktów dostępna jest w każdym osiedlowym sklepie. Danie jest bardzo smaczne, choć W. smakowała bardziej poprzednia wersja (to danie ocenił 7/10). Ja przy okazji mogłam się pozbyć z lodówki zalegającego selera oraz otwartej puszki ananasów w syropie. 

Przepis dodaję do akcji Z widelcem po Azji prowadzonej przez Grumków oraz akcji Agatkę- Tylna ścianka.


WIEPRZOWINA SŁODKO-KWAŚNA PO CHIŃSKU

Składniki (na 2 porcje):
[przepis pochodzi z książki Encyklopedia kulinarne. Kuchnia chińska]

  • 250 g schabu bez kości
  • łyżeczka utartego imbiru (możemy zastąpić połową łyżeczki suszonego imbiru)
  • 1 cebula - pokrojona w grubsze piórka
  • 2 ząbki czosnku drobno posiekanego
  • pół papryki zielonej i pół papryki czerwonej (dałam jeną czerwoną)- pokrojone w grubszą kostkę
  • 1 ogórek zielony pokrojony w plasterki (zamieniłam na seler naciowy)- posiekany w centymetrowe kawałki
  • 100 g ananasa z puszki pokrojonego w kostkę
  • 100 ml świeżo wyciśniętego soku z pomarańczy (dałam sok z ananasa)
  • 1 łyżka koncentratu pomidorowego (ewentualnie pasty chilli, ketchupu)
  • łyżka płynnego ciemnego miodu
  • czubata łyżeczka mąki kukurydzianej wymieszana z kilkoma łyżkami wody na gęstą pastę 
  • sól, pieprz
  • marynata: 2 łyżki sosu sojowego, łyżka wódki, łyżka białego octu winnego (dałam ryżowy), białko z jednego jaja, szczypta soli
  • posiekana dymka do posypania
Białko lekko rozbijamy widelcem, dodajemy pozostałe składniki marynaty i dokładnie mieszamy. Mięso kroimy w podłużne paseczki, wkładamy do marynaty i odstawiamy na pół godziny. Na patelni bądź w woku rozgrzewamy tłuszcz, wyjmujemy mięso z marynaty i smażymy do zbrązowienia (marynaty nie wlewamy na patelnię). Zdejmujemy mięso i osączamy na papierowym ręczniku. Dodajemy olej na patelnię, wrzucamy czosnek i imbir, smażymy, ciągle mieszając przez minutę. Wrzucamy paprykę, selera  i cebulę, smażymy 3 minuty. Wlewamy sok,  dodajemy miód, koncentrat i mąkę. W razie potrzeby doprawiamy solą i pieprzem. Dokładnie mieszamy i gotujemy chwilkę do zgęstnienia sosu. Pod koniec dodajemy ananasa. Jeśli zamiast selera używamy świeżego ogórka, dodajemy go w tym samym czasie co ananasa. Podajmy z ryżem, posypane posiekaną dymką. 


32 komentarze :

  1. Jak zwykle smakowicie i zdrowo :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O matko!!! ale smaki!!! mam buzie pełna śliny! kocham takie połączenia :) ja zapraszam jutro na Kubańskie Picadili a dzisiaj na powtórkę z Króla Stefana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To danie też by mi na pewno posmakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  4. zapisuje strone, robie w ten weekend:)
    Pozdrawiam!
    Alicja

    OdpowiedzUsuń
  5. fajnie się prezentuje w tej wersji:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że nie jestem na żadnej diecie, bo jeśli bym była to właśnie bym z niej zrezygnowała... Aż ślinka cieknie jak się patrzy na takie pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  7. cóż za pyszne danie! wypróbuję koniecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ...mniammm...lubię...i ryż uwielbiam...pozdrawiam Malwinko...

    OdpowiedzUsuń
  9. Zdecydowanie wszystkie składniki do zdobycie dosłownie wszędzie :) A efekt super

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglada swietnie! Nie jestem wielka fanka wieprzowiny, ale w takiej wersji chetnie bym skosztowala.

    OdpowiedzUsuń
  11. Fajny ten dodatek ananasa :) ja zawsze wstrzymywałam sie w takich daniach na dodatku miodu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda równie imponująco! I apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  13. Zgadzam się, że przepis bardzo cenny, bo choć egzotyczny. składa się z samych łatwodostępnych składników.. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam! Az slinka mi pociekla na klawiature!:)

    OdpowiedzUsuń
  15. O jak ja lubię tu zaglądać. Te kolory, te smaki - moje gusta:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wspaniałe apetyczne danie. Zjadłabym kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  17. już mam ochotę na takiego kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Aż zgłodniałam! Wygląda wyśmienicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Moje smaki:) wygląda super!

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale cudenka wymyslasz!!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Panna Malwinno, czy ja pisałam, że marzy mi się obiad u Ciebie? takie pychotki!

    OdpowiedzUsuń
  22. lubię takie czyszczenie lodowki...ten przepis bardzo łatwo zapamiętać jak się raz te danie zrobi :) Dzis i ja czyszczę lodówkę :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Uwielbiam Twoje kolory na talerzu :)

    OdpowiedzUsuń
  24. A u Ciebie znowu tak pysznie :) Azja króluje :)

    OdpowiedzUsuń
  25. MOje gusta Kochana ;-)


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  26. Dziękuję Wam za miłe słowa. Mam nadzieję, że przepis przyda się w szczególności tym, którzy mają problem z dostępem do niektórych składników pochodzących z kuchni chińskiej;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Już jakiś czas kuszą mnie te orientalne smaki. Tak przyrządzona wieprzowina zapowiada się świetnie! Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  28. Informuje, ze zrobilam i wyszlo PYCHA!!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. super- cieszę się bardzo że smakowało;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.