środa, 13 kwietnia 2011

Pszenny chleb z koperkiem

Pszenny chleb z koperkiem




Jest to chlebek dla zapracowanych. Robi się go niezwykle szybko, nie trzeba go wyrabiać. Praktycznie ten chlebek robi się sam. Ma ładną chrupiącą skórkę, delikatny posmak koperku i śliczne nieregularne dziurki. Ja mój bochenek piekłam z połowy podanej porcji (chleby na drożdżach mają to do siebie, że szybko przestają być świeże). Bez komentarza pozostawię moją technikę formowania bochenków ;)
Czy do Was ta nadgryziona kromeczka na poniższym zdjęciu też się uśmiecha?



PSZENNY CHLEB Z KOPERKIEM

Składniki:
[przepis znaleziony u Liski]
  • 400 g mąki pszennej
  • 280 g wody
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 6 g świeżych drożdży
  • 1 łyżka drobno posiekanego świeżego koperku- dałam o wiele więcej, około 4
Wszystkie składniki umieszczamy w misce i mieszamy energicznie łyżką przez 30 sekund. Przykrywamy i odstawiamy na 12-18 godzin. Następnie przekładamy ciasto na oprószoną mąką stolnicę, składamy je na pół i jeszcze raz na pół, sklejając górę ciasta tak, aby powstał okrągły bochenek. Przekładamy na ściereczkę obsypaną mąką i zostawiamy do wyrastania na około 30-60 minut (ja przełożyłam do durszlaka wyłożonego ściereczką kuchenną). Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 230 stopni przez 10 minut a następnie 20-30 minut w temp. 210 stopni. Studzimy na kratce. Chleb można piec także w keksówce- ciasto przekładamy do formy wysmarowanej oliwą i wysypanej otrębami i odstawiamy do wyrośnięcia. 

37 komentarzy :

  1. Oj uśmiecha się, uśmiecha. Ja bardzo lubię takie aromatyczne chleby :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie piekłam chleba... Może najwyższy czas spróbowac. Hmm... Panno Malwinno chyba mnie przekonałaś tym uśmiechniętym chlebkiem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny i prosty. Co prawda nie przepadam za białym pieczywem, ale ten wygląda bardzo zachęcająco i wilgotno. Zwykle biały chleb smakuje mi jak... wata. Ten zdecydowanie watowato nie wygląda. :) A z koperkiem... Byłby pyszny do jajeczka na miękko

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki on śliczny!
    Wspaniały chlebek:)
    A wiesz, ja bardzo lubię koperek.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Malwinko, a czego Ty chcesz od swojego bochenka?...przez te nierówności jest piękny... idealny, choćby dlatego, że robiony z miłością...a kromeczka ma banana od ucha do ucha:), a właściwie od krawędzi do krawędzi:) pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  6. chlebek z koperkiem jest pyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czym mieszasz, Malwinko? Mikserem?
    Wspaniały chlebek!
    Na taki to bym się skusiła, bo do zakwasu jeszcze nie dorosłam.:)

    OdpowiedzUsuń
  8. do mnie zdecydowanie się uśmiecha, a ja do niej :) muszę wypróbować koperek w roli dodatku do chleba

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda jak prawdziwy wiejski chleb i do tego nie wymaga dużo pracy-super :)

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda jak chrypiąca pachnąca ciabatta, ma uroczy kształt kapcia :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudowny. Ciekawe czy każdy ma swój przepis na chleb dla zapracowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda bardzo zachęcająco. Jednak chlebek własnej roboty to jest to! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lekka- już dopisałam- mieszam łyżką. Przy tym chlebku nie ma dużo pracy i też nie nabrudzisz wielu przyrządów;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uśmiecha się Malwinko...chlebek w sam raz dla mnie bo nigdy nie mam czasu albo ochoty....uwielbiam takie szybkie i proste przepisy...pozdrawiam...

    OdpowiedzUsuń
  15. Zanim zabiorę się za zakwas upiekę chleb na drożdżach na dobry początek. ;) Twój będzie sie idealnie nadawał!

    OdpowiedzUsuń
  16. Matko! Jaki piekny! Juz zapisuje przepis!

    OdpowiedzUsuń
  17. A ja tam mysle, ze nie masz sobie nic do zarzucenia, jesli idzie o technike formowania bochenkow - ten jest uroczy! Co z tego, ze nie idealny? Takie sa najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piekłam kiedyś koperkowy, ale mój nie wyglądał tak obłędnie :( Chyba muszę zrobić kolejne podejście :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Przepis w sam raz dla mnie:). A kromeczka się do mnie uśmiecha:)

    OdpowiedzUsuń
  20. z koperkiem chleba jeszcze nie jadłam dlatego z chęcią skubnęłabym trochę Twojego :)

    OdpowiedzUsuń
  21. też bym chętnie schrupała taka pięteczke

    OdpowiedzUsuń
  22. Malwinko piekłam kiedys chleb z koperkiem i był pyszny :) A Twój w dodatku pięknie się prezentuje :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. przekonałaś mnie, w weekend zamienię kuchnię w piekarnię i spróbuję upiec taki cudny bochenek :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uśmiecha się, i to jak szeroko:D To zdecydowanie chleb dla mnie, to znaczy na moje nieumiejętności pieczenia chlebów na zakwasie:) Zapisuję do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  25. No przeciez to najpiekniejszy chlebek, jaki widzialam :) Ta usmiechnieta buzka, jest niesamowita :)))) Jesli chodzi o chleby, to ja chyba preferuje formowanie dowolne i - mow co chcesz - lubie (uwielbiam), kiedy chlebek sobie peknie, tam gdzie chce, uwazam, ze to mu nadaje domowego charakteru :*

    OdpowiedzUsuń
  26. Zapomnialam zapytac, czy on naprawde ma wyrastac przez 12-18 godzin????

    OdpowiedzUsuń
  27. Małgosiu- tak. Ja go robię z reguły wieczorem i rano formuję, odstawiam do wyrastania na godzinkę i piekę. Jest totalnie bezproblemowy. Zajrzyj do Liski- ona go piekła w garnku

    OdpowiedzUsuń
  28. Takiej pyszności nie odmawiam ;-)

    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. muszę kiedyś spróbować upiec chleb:) ten przepis zapisuję, do przetestowania:)

    OdpowiedzUsuń
  30. ach, jaki sliczny chlebus:) chetnie bym urwala kawaleczek i zjadla... mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  31. po prostu swietny juz go widze w towarzystwie tapas!

    OdpowiedzUsuń
  32. i tak jeszcze posmarować pesto bazyliowym, mniami

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo mi się podoba ten chlebek.

    OdpowiedzUsuń
  34. Wygląda pięknie- na pewno go wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Jaki śliczny chlebek! Wypróbuję przepis jak najszybciej, tylko koperek zastąpię czymś innym;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.