wtorek, 19 kwietnia 2011

Kurczak w sosie hot garlic

Kurczak w sosie hot garlic




Jako, że dziś obchodzimy Dzień Czosnku- nie mogło go też zabraknąć w mojej kuchni. Jakiś czas temu upatrzyłam sobie przepis na kurczaka w sosie hot garlic. Zawiera on sporą ilość czosnku bo łącznie aż dwie  łyżki (na każdą łyżkę weszły mi około 4 ząbki). Danie jest mocno czosnkowe- niejeden wampir uciekałby przed nim gdzie pieprz rośnie. W. na moje szczęście krwiopijczym wampirem nie jest i zajadał się ze smakiem. 
Przepis przygotowałam w ramach III edycji Dnia Czosnku prowadzonego przez Irenkę i Andrzeja z bloga www.grumko.blox.pl, nad którym patronat w tym roku sprawuje marka Winiary. 


Dodaję go też do akcji Grumków- Z widelcem po Azji. 


KURCZAK W SOSIE HOT GARLIC

Składniki (na 2 porcje):
[przepis pochodzi z książki Chinese Cooking]

  • 250 g filetów z piersi kurczaka
  • 1 łyżka posiekanego czosnku
  • pół czerwonej papryki pokrojonej w kostkę
  • 1 szalotka 
  • 1,5 szklanki wywaru z kurczaka
  • sól do smaku
  • pół łyżeczki cukru
  • 1 łyżeczka czerwonej pasty chilli
  • łyżka octu ryżowego
  • 1,5 łyżki ketchupu pomidorowego
  • 2 łyżeczki sosu sojowego
  • 3 łyżki mąki kukurydzianej 
  • marynata- 1 jajko, 1 łyżeczka soli, łyżka posiekanego czosnku, 2 łyżki mąki kukurydzianej 
Mięso kroimy w kostkę. W misce łączymy jajko, sól, czosnek i mąkę. Wkładamy kurczaka i odstawiamy na pół godziny. Na patelni rozgrzewamy olej, wyjmujemy kurczaka z marynaty i smażymy po 3 minuty z każdej strony na złoto. Zdejmujemy na papierowy ręcznik. Rozgrzewamy łyżkę oleju, wrzucamy posiekaną białą część szalotki, czosnek i paprykę. Smażymy 3-4 minuty. Mieszamy bulion, sól, cukier, pastę chilli, ocet ketchup i sos sojowy i wlewamy na patelnię. Doprowadzamy do wrzenia. Mąkę mieszamy na gładką pastę z kilkoma łyżkami wody, dodajemy do sosu, dokładnie mieszamy i gotujemy do zgęstnienia. Podajemy z ryżem bądź makaronem posypane szczypiorem z szalotki. 



37 komentarzy :

  1. Fajne, kolorowe, pikantne danie ;)

    Mam piersi z kurczaka w zamrażalniku i już od dłuższego czasu kombinuje co fajnego z nimi zrobić. Już wiem - dzięki!

    pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ojej takie czosnkowe cuda to i ja bym pochłonęła w trymiga. Czosnek uwielbiam :) ale nie dałam rady nic przygotować na dzisiejszy dzień :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna wersja kurczaka, bardzo mi sie podoba !
    Zapraszam na moją nową stronę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śliczne, apetyczne zdjecia Malwinko i świetna potrawa!:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Oj czuję, że ten przpepis przypadnie mi do gustu :) Szkoda tylko, że mój W. ucieka od czosnku jak wampir;P

    OdpowiedzUsuń
  6. cudne potrawy tu serwujesz, aż mi się zachciało obiadu o tej późnej godzinie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chciałabym przyjść do domu po długim dniu i zobaczyć na talerzu takie danie :)
    Super przepis, bardzo mi pasują takie smaki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Musiało być boskie w smaku:)

    OdpowiedzUsuń
  9. U Ciebie zawsze jest tak apetycznie, kolorowo, że od razu mam odruch burczenia w brzuchu i ślinotoku ;)
    Wspaniała potrawa, uwielbiam czosnek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ apetyczne zdjęcia:) Przepis już zapisuje do szybkiego przygotowania:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Malwi, wygląda przepysznie! ach i ta woń czosnku... nie ważna woń, ważny smak! musiało być obłędne skoro W. tak się zajadał :) Miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  12. wspanialy przepis malwinko :) ja wampirem nie jestem na bank, bo mnie wrecz ciagnie do czosnku :)))) Szkoda, ze przegapilam dzien czosnku, ale ostatnio nie mam wogole czasu, zeby poszperac na blogach :( ale pocieszam sie, ze w koncu, kiedys, moze... ;)
    buziaki :*

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglada naprawde smakowicie! Jako wielka fanka mocno czosnkowych i ostrych dan pewnie bylabym zachwycona :) Wciaz znajduje u ciebie przepisy, ktore az sie prosza o wykorzystanie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak patrzę co tu u Ciebie nowego.. i smacznego! Podobne gusta kulinarne miewamy Kochana! ;-))


    www.przysmakiewy.pl

    OdpowiedzUsuń
  15. U Ciebie jak zawsze jakieś orientalne pyszności... Potrawa zdecydowanie dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam Cie za te potrawy z kurczakami - to jedyne mięso jakie lubie, więc dzięki Ci!

    OdpowiedzUsuń
  17. Zdrowych Świąt pełnych miłości Ci życzę i ściskam mocno!

    OdpowiedzUsuń
  18. mocno czosnkowe? to zdecydowanie dla mnie :)
    pozdrawiam i życzę Wesołych Świąt

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię takie dania;)
    Buziaki i Wesołych Świąt życzę Malwinno!

    OdpowiedzUsuń
  20. Z okazji świąt Wielkanocnych dużo radości, której moc przesłoni troski codzienności. Miłej atmosfery oraz mokrego dyngusa :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ostro i słodko, czyli smakowicie :)
    Błogosławionych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  22. Pani M., radości, szczęścia, rodzinnej atmosfery i samych dobrych chwil w te świąteczne dni dla Ciebie i najbliżsżych.

    OdpowiedzUsuń
  23. wyglada niesamowicie. Uwielbiam dania z czosnkiem.

    OdpowiedzUsuń
  24. Hot gralic lubię.
    Radosnych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  25. dziękuję Wam wszystkim za życzenia;) mam nadzieje, że i Wy spędziliście je w miłej rodzinnej atmosferze

    OdpowiedzUsuń
  26. Panno Malwino dziękuję za komentarz! Taki hot kurczak to mój smak! Na pewno go zrobię! Jeśli lubisz ostre potrawy zapraszam do mnie na kurczaka tikka masala.Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  27. właśnie ten denaturatowy kolor mnie zachwyca :D koledzy mojego Tomaszo-łasucha też pałają zazdrością i kiedy to co rusz poznaję jakiegoś nowego kolegę z jego studiów, słyszę "o to ty! miło cię poznać, słyszałem, że świetnie gotujesz" a ciotkom nie gotuję, bo sobie na to swoją zgredliwością nie zasługują (kiedyś jedna mi powiedziała - przyznaj się, że kupiłaś ten chleb, przecież nie upiekłabyś go sama, kto jak kto, ale ty?) :)

    OdpowiedzUsuń
  28. widzisz Olu te ciotki są najgorsze;D ja raz raczyłam pewną ciotkę moim zakwasowcem- sceptycznie zjadła kawałek i stwierdziła że ona robi lepszy na drożdżach

    OdpowiedzUsuń
  29. Kurczak + czosnek = szczęśliwy brzuszek;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja, ja chcę hot garlic.. ale dla mnie łyżka czosnku to trochę mało czosnkowej siły!:)

    OdpowiedzUsuń
  31. Malwinko skoro danie jest mega czosnkowe to juz je lubię - zdjęcia bardzo smakowite :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Malwinko pysznie wygląda...;):)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za pozostawione komentarze. Będzie mi miło, jeśli podzielisz się swoimi spostrzeżeniami na temat przepisów zamieszczonych na stronie.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

.